Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen gode råde og hjelp fra dere her inne. Jeg har hatt to slitsomme år, jeg er lei og trist hele tiden, og jeg trenger virkelig å komme meg bort. Jeg har ikke den aller beste økonomien heller, men den skal jeg få klart å spare opp litt. Jeg har lyst til å bare pakke bagen og reise ett sted, trenger ikke være en lang reise heller, bare en weekend eller en ukes tid hvor jeg kan komme meg bort å nyte livet, møte nye mennesker, oppleve noe. er det noen som har noen gode reisetips, noen som har reist alene for å gjøre det samme? jeg kjenner jeg trenger å komme meg bort fort!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Å legge ut på tur alene kan være den beste medisinen når man er nedfor! Bra initiativ!

Jeg har reist mye alene og det beste med å bare være deg selv på tur er at man mye enklere kommer i kontakt med andre. Hva har du lyst til å oppleve? Eventyr? Utenfor allfarvei? Stranda i syden? Storbyen?

Anonymous poster hash: 6d1b8...0d5

Skrevet

Hei!

Å legge ut på tur alene kan være den beste medisinen når man er nedfor! Bra initiativ!

Jeg har reist mye alene og det beste med å bare være deg selv på tur er at man mye enklere kommer i kontakt med andre. Hva har du lyst til å oppleve? Eventyr? Utenfor allfarvei? Stranda i syden? Storbyen?

Ja, jeg tenker ikke noe kan være bedre enn å ta en ferie, å la alt ligge hjemme.

Jeg kunne tenkt meg begge deler, men ett sted det er trygt for en jente på 20 å reise alene, selvom man alltid skal reise med omhue. Men jeg kunne tenkt meg ett sted hvor det er lett å bli kjent med andre, kanskje litt fest, samtidig ett sted hvor jeg kan komme meg bort og bare nye livet, og se og oppleve ting. jeg er bare nysgjerrig på hva som finnes der ute :):)

Skrevet

Hva med Bangkok? Min favorittby. En herlig smeltedigel og fjerne østens sentrum. Finn deg et hostel i backpackergata Khao San Road. Der finner du masse backpackere på din alder og vil ikke ha et øyeblikk alene om du ikke vil. Fra Bangkok tar du deg billig og raskt til alle hjørner av Thailand eller nabolandene.

Flybillettene dumpes i pris nå på nyåret, så du bør få t/r billett for 4000,-. Reiser du så langt bør du være borte minimum 10 dager synes jeg.

Totalbudsjett for 2 uker i Thailand inkludert fly kan være så lavt som 10 000,-. Ønsker du litt mer luksus og mulighet for shopping burde det holde med 15 000,- - 20 000,-.

Skrevet

Jeg dro mye til London alene da jeg var 18-19. Fint sted, men man må jo alltid være forsiktig, som du har sagt.

Skrevet

Jeg reiser mye alene. Reiser alene til London rundt 2 ganger i året, i tillegg har jeg f.eks vært i Tyrkia alene i 14 dager. Å reise alene er absolutt å anbefale: deilig å bare kunne nyte sitt eget selskap! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg tenker meg på en alenetur snarest selv, om du ønsker selskap på din er du hjertelig velkommen til å være med :)

Anonymous poster hash: 1e2cb...299
Skrevet

Goa! Det er SÅ lett å bli kjent med folk, det er masse å se og oppdage, og..vel.. hele plassen er som medisin for sjelen:) var der alene i to uker, tok et par dagers yogakurs og bare chilla :)

Skrevet

Hva med Roma? Det er en nydelig by, som er vel verd et besøk.

Skrevet

Vi er 2 venniner på rundt 20 år som skal til Gran Canaria nå i Januar, bare til å hive deg på :)

AnonymBruker
Skrevet

Du må velge det som frister deg mest. Skal du ha varme må du jo litt lagt avsted nå i januar. Om du vil ha storbyferie, ja så er det bare å velge en by i Europa, da er London, Roma og Paris ganske greit. Nå har jeg selv reist en del alene, og det er fantastisk befriende for sjel og sinn. Men du må ha litt i bakhodet at du ikke nøvendivis blir så godt kjendt med folk, samtidig som smalltalk er mer aktuellt, så sant du ikke reiser til steder som er anbefalt i tråden og hvor det er lett å bli kjendt med andre. Men nå er jeg en voksen kvinne, kanskje det er lettere å få venner på reiser når man er ung. Uansett, la ikke valgets kvaler om hvor du skal dra stoppe deg, bare velg et sted, det viktigste er at du får komme deg bort, slik du mener du trenger. Og NB, vær forsiktig med alkohol, fordi du er alene og bør ha kontroll hele tiden, så lover jeg at det går superfint. God reise! :tog:

Anonymous poster hash: 2779c...774
Skrevet

Reis til Asia. Feks Vietnam, Kambodsja, Thailand. Billig å leve, hyggelige folk, nydelig natur, og masse backpackere å bli kjent med. Hvor gammel er du, hvis du vil svare på det da?

AnonymBruker
Skrevet

Du må selv finne ut hva slags ferie du vil ha, men jeg kan anbefale deg å bruke couchsurfing til overnatting og til å bli kjent med folk. Couchsurfing finner du overalt og det er en billig og morsom måte å bo på.

Anonymous poster hash: 24b88...90a
Skrevet

Mellom-Amerika. Mexico, Guatemala, Nicaragua, Costa Rica og Panama. Eller Sør-Amerika.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i 20-årene, og har veldig lyst til å reise ut i den store verden..:)

Anonymous poster hash: 84dac...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...