Gå til innhold

Fiber eller dun - dyne.

Fremhevede innlegg

Skrevet

men pleier dere å vaske en helt ny dyne før bruk?

Anonymous poster hash: fdfac...22d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

og der tror jeg at jeg valgte fiber :P hehe

syns også at dundynen er litt for "tung" til at jeg er komfortabel :P

Anonymous poster hash: 9d546...883

Gjest Lille-pus
Skrevet

Siden jeg ikke er allerigisk mot dun så har jeg de siste 20 årene valgt dundyner. Med bæreevne +12. Renser dynene ved hvert sesongbytte (har flere... store.. 2x2,20).

Men, det er et valg mellom allergi, andre hensyn og økonomi. Alt til sin tid og etter omstendigheter og eget velbefinnende.

Skrevet

Jeg hadde store søvnproblemer i lang tid, våknet hver natt av forferdelig hoste. Jeg holdt på å daue av latter av idiotien til legen da det ble spørsmål om jeg kunne være allergisk mot din - jeg som hadde hatt dundyne siden jeg var baby. Men jeg ble jo ikke bedre etterhvert som tiden gikk, og bestemte meg for å prøve noe annet. Første natt med syntetisk dyne - nix mer hoste.

Så jeg anbefaler syntetisk dyne - det er også det jeg har nå.

Tok du allergi prøve mot det?

Skrevet

kan ikke fordra dun så her blir det fiber. den tunge følelsen av dundyner som pakker seg rundt deg... grøss

Skrevet

Hvordan er dynduner i forhold til dyrevern? Er det fra fugler som har blitt plukket levende slik vi har hørt skrekkhistorier om eller brukes det mest dun fra døde fugler? Noen som vet?

Gjest Blondie65
Skrevet

Tok du allergi prøve mot det? Anonymous poster hash: fdfac...22d

Nei, det skal mye til før allergitester gir utslag. Men bedringen var varig! Siden har jeg opplevd flere ganger å,få dundyne uten å vite det for så å hoste og harke meg gjennom natten.

Skrevet

Trenger jeg vaske en helt ny dyne?:)

Skrevet

FIBER pga. dyrevennligheten. Jeg vurderte det dithen at min komfort ikke skulle høyerestilles dyremisshandling. Jeg orkt rett og slett ikke tanken på skrikene og ubehaget som skulle gå med til min dyne.. Alltid fiber på meg :-)

Anonymous poster hash: b1fc7...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...