Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2004 #4 Skrevet 14. mai 2004 Tippa på Kjartan, men håpet Margareth av samme grunn som Thomas-dommer - ei jente burde vunnet i år. Men for all del. KJartan var best i dag! Han fortjente det! Yuppi!
Mrs. B Skrevet 14. mai 2004 #5 Skrevet 14. mai 2004 Æsj Kjartan vant. Jeg synes han er skikkelig kjedelig. Skiller seg ikke ut i det hele tatt. *og ja, jeg stemte på margaret*
Catzy Skrevet 14. mai 2004 #6 Skrevet 14. mai 2004 Syntes også at Margareth burde vunnet. Jeg stemte, til og med, for å hjelpe henne på vei. Jeg synes hun er interessant. Kjartan er ikke spesiell. Han har ingen spesiell stemme, selv om den er bra. Han er ikke spesielt pen, men heller ikke spesielt ulekker heller. Syntes Margareth har mer særprep. Men jeg skal innrømme at sangkvaliteten til Kjartan har vært bedre enn Margareths opptil flere ganger, så helt uventet var det ikke. Vil heller kjøpe plate med Margareth enn med Kjartan, hvis begge to utgir plate. Catzy
Nitha Skrevet 14. mai 2004 #7 Skrevet 14. mai 2004 Siden vi er i streik uttrykker jeg meg klarest her denne gang: Årets vinner er et uttrykk på svakheten ved Idol-konseptet. De særpregede har falt fra for tidlig, med unntak av Margaret. Så ble det fjortisjentene, mest kjent som konsumenter av underholdningsindustrien, som bestemte. Finalelåta var pent sagt forutsigbar og uten hitpotensial under normale omstendigheter. Men så snakker vi heller ikke om normale omstendigheter - for da ville Margaret vunnet. Når det gjelder kvalitet, potensial, personlighet, og framføring sto hun helt i særklasse, og den såkalte hitlåta passet da også mye bedre med damevokal enn motsatt. Jeg tror Kjartan vil bli fjorårets Tyskland i World Idol-sammenheng. Han passer fint i intetsigende harmonika-arrangementer, men vil forsvinne i boybandmengden i en større sammenheng. For Margaret tror jeg egentlig det passet fint å bli nummer to. Da slipper hun kanskje å måtte lage en hastig plate som vil slå beina under en videre voksen karriere - som vil komme når hun er moden for det. Det er hun kanskje ikke ennå, men hun er på vei. Om noen år tror jeg flere husker Margaret enn Kjartan. Men år det er sagt - jeg tviler på om noen av dem opptrer på Top of the pops under neste Idol-finale.... Fru Nitha
Snitta Skrevet 14. mai 2004 #8 Skrevet 14. mai 2004 Yes! Kjartan vant. Han var min favoritt etter at Maria gikk ut. Synes han har en flott stemme og han er sjarmerende.
Bokalven Skrevet 14. mai 2004 #9 Skrevet 14. mai 2004 Veldig bra sagt, Nitha! Jeg vet jeg kommer til å huske Margaret. Kjartan er kjedelig og, ja, som du sier, drunktner i mengden av liknende typer. Det er jo ikke noe særpreg ved ham. Dønn kjedelig. Kommer aldri til å kjøpe en plate med ham.
Gjest Catwoman Skrevet 14. mai 2004 #10 Skrevet 14. mai 2004 Syns det var fortjent jeg, Kjartan er god dessuten er han en sympatisk fyr og flink til å prate for seg. Men han er nok ikke den jeg ville velge å kjøpe albumet til. Idol sangen syns jeg virket litt kjedelig, litt for grand prix aktig.
Arkana Skrevet 14. mai 2004 #11 Skrevet 14. mai 2004 Ja, det var enda godt. Kan ikke fordra Margaret. Men Maria var nå den beste uansett.
:-) anna Skrevet 14. mai 2004 #12 Skrevet 14. mai 2004 Ble ikke det minste overraska over at Kjartan vant, selv om jeg heia på Margareth. Hun hadde ikke valgt kloke låter i dag. Absolutt låter hun (og jeg) liker, og som passer til stemmen hennes. Men de ble for like og litt dystre i sound. Når man skal fri til stemmerne bør man tenke litt mer kommerst desverre. Hun burde ha valgt EN sang som var mer singalong. (Stop- for eksempel) Om ikke annet så for å vise frem mangfoldet i stemmen sin. Kjartan hadde mer allmenne sanger enn henne, og sanger som passer til den litt såre stemmen hans. Dermed fikk han flere til å like seg enn Margareth gjorde. Tror jeg da... Men egentlig så har det vel knapt noe å si. De har sunget på tv og kommer til å leve lenge i landet begge to.
-Fisken- Skrevet 14. mai 2004 #13 Skrevet 14. mai 2004 Yeah! :-) Synes Margaret sang litt falskt i dag jeg :-?
Lilletrollet Skrevet 14. mai 2004 #14 Skrevet 14. mai 2004 HEIA KJARTAN! Han var helt knall synes jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2004 #16 Skrevet 14. mai 2004 Jeg håpte også at M skulle vinne. Tror at Kjartan fikk mange fjortisstemmer + haugevis med stemmer fra hjembyen og hjemfylket. Margaret kommer fra Hitra, som vel er på Nord-Møre??.. Ikke særlig folketett område.
:-) anna Skrevet 14. mai 2004 #17 Skrevet 14. mai 2004 Jeg håpte også at M skulle vinne. Tror at Kjartan fikk mange fjortisstemmer + haugevis med stemmer fra hjembyen og hjemfylket. Margaret kommer fra Hitra' date=' som vel er på Nord-Møre??.. Ikke særlig folketett område.[/quote'] Hitra er nok i Trøndelag. Som vel er ganske folketett?! Er Rogaland mer folketett enn Trøndelagsfylkene?
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2004 #18 Skrevet 14. mai 2004 Har ikke vært verken i Trøndelag eller Rogalans, men kan levende forestille med at det har vært idolfeber i Sandnes. Susanne var jo også fra Sandnes. Ordføreren sendte telegram til dem, og det var stort arrangement i kulturhuset der i kveld. Tviler på at det var det samme engasjementet på Hitra/i Trøndelag.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 14. mai 2004 #19 Skrevet 14. mai 2004 Det er jo Idol programmet heter, og Kjartan var tydeligvis det største idolet, fjortisidol eller ikke, men jeg syns det var fortjent. Stemte ikke.
Gjest Trulselinemor Skrevet 15. mai 2004 #20 Skrevet 15. mai 2004 Jeg synes Kjartan fortjente å vinne. Margrethe har jeg ikke hatt sansen for. På samme måte som Kurt i fjor. Når han kommer på TV eller radio så er jeg ikke langt fra volumknappen og da forsvinner lyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå