Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2004 #1 Skrevet 14. mai 2004 Jeg har ikke helt skjønt dette med priser på dobbeltrom i forhold til enkeltrom. Jeg mener jeg har sett at pris pr pers i enkeltrom ofte er dyrere enn for dobbeltrom. Hvorfor? Er det et krav at man bor to på et dobbeltrom og at man dermed får en slags rabatt i forhold til at en person tar et enkeltrom? Hvis det er sånn, får man ikke dobbeltrom dersom man overnatter alene?
Veronal Skrevet 14. mai 2004 #2 Skrevet 14. mai 2004 Hvis man som enkeltperson bestiller et dobbeltrom må man betale dobbel pris. Pris for dobbeltrom er pr. person, og derfor lavere enn enkeltrom. Hvis jeg nå i det hele tatt svarte på "spørsmålet" ditt, dah.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2004 #3 Skrevet 14. mai 2004 Jepp! Det var akkurat det jeg lurte på! Takk!
Grooo Skrevet 24. mai 2004 #4 Skrevet 24. mai 2004 Pris for dobbeltrom er pr. person' date=' og derfor lavere enn enkeltrom.[/quote'] Er nå ikke alltid det da... Ofte er det også pr. rom...
Veronal Skrevet 24. mai 2004 #5 Skrevet 24. mai 2004 Ikke i Norge, vel? I Italia, derimot, oppgis prisen pr. rom.
Rannva Skrevet 24. mai 2004 #6 Skrevet 24. mai 2004 Hvordan prisene oppgis, varierer i norge også. På alle de hotellene jeg har jobbet på, har flesteparten av rommene hatt to senger. Ettersom de fleste reiser alene (bortsett fra ferier/helger) vil mange få et rom med to senger selv om det er bare en person. Om det betales for enkelt- eller dobbeltrom, er avhengig av antall personer som skal bo der. Det nytter heller ikke å bo to på et rom med en seng, da betaler du (iallefall der jeg har jobbet) dobbeltromspris. Grunnen til at det pr. person er billigere med enkeltrom, er bla at der er mye mindre arbeid å vaske et dobbeltrom en to enkeltrom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå