Gå til innhold

Har jeg smittet henne? (skabb)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lenge vært plaget av skabb. Behandlet meg selv her om dagen og jeg tror jeg er på bedringens vei.
Jeg har vært og hatt sex samt sovet med ei jeg holder på med her om dagen. Hvor stor sannsynlighet er det for at hun er smittet? Smitter skabb lett? Og ikke minst, blir alle mennesker smittet eller finnes det dem som er immune?

Jeg er veldig redd for å ha smittet henne selv om jeg nå mest sannsynligvis er frisk.

Anonymous poster hash: e6bbe...c4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det greit hvis jeg ikke informerer henne om det, og heller satse på at det gikk bra? Hun er en sprek, sunn og sterk jente.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å 'håpe' hun ikke har fått det.

Du informerer. Punktum.

• Liker 2
Gjest HappyWaffle
Skrevet

nei du skal informere henne om det. jeg hadde hvertfal jakta deg ned om du ikke hadde sagt det til meg men jeg måtte funnet ut av det hos legen :P greit nok at det ikke er verdens undergang, men det er en prinsippsak

Skrevet

Jeg er ennå ikke sikker på om det var skabb jeg hadde. Prøvde å behandle meg selv og jeg tror det har sin virkning, har ikke fått påvist noe hos legen. Kleint å informere henne om det for så å finne ut at det ikke var skabb jeg var plaget med.

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på om det er en mulighet for at hun ikke er blitt smittet?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

selv diagnoser er det dummeste leger veit om :P

hva om det ikke er det du har? du drar til legen, å SÅ skal (å jeg mener SKAL) du si ifra til henne om du får påvist noe som er smittsomt uansett om du TROR at hun ikke kan bli smittet.

Skrevet

Tafatte menneske. Kom deg til legen, og informér dama om hva du kan ha smittet henne med.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Altså; Du har noe du ikke vet hva er... vet ikke om det er smittsomt eller farlig... du forsøker å behandle deg selv, uten å vite hva du har eller om de legemidler du bruker er egnet for det du har (for noe har du).

- og du lurer på om du skal fortelle henne noe!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dere prøver å si. Jeg venter til jeg har vært hos legen, for deretter å informere henne? Skal vi slutte å ha sex og være intime inntil videre?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

du har ikke sex med henne før du har funnet ut av hva du har så evt begge kan få behandling.

Skrevet

Vi har allerede hatt sex en gang. Så da sier jeg til henne at vi ikke kan ha sex eller være intime mer? Kjenner jeg henne rett så er hun nok villig til å ta den sjansen.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Vi har allerede hatt sex en gang. Så da sier jeg til henne at vi ikke kan ha sex eller være intime mer? Kjenner jeg henne rett så er hun nok villig til å ta den sjansen.

hadde jeg vært hu så ville jeg vært sur. om du ikke hadde sagt noe før etter første gangen. syns du skal si det som det er at du har noe du ikke veit hva er, å at du vil sjekke det hos legen før dere har mer sex.

Skrevet

hadde jeg vært hu så ville jeg vært sur. om du ikke hadde sagt noe før etter første gangen. syns du skal si det som det er at du har noe du ikke veit hva er, å at du vil sjekke det hos legen før dere har mer sex.

Jeg så ikke muligheten til at jeg har har skabb før etter at vi hadde vært intime. Har vært inn og ut hos legen tre ganger uten at de har påvist skabb(det skal visstnok være vanskelig å oppdage med mindre man sier det til legen selv). De trodde det bare var allergi og sa det ikke var smittfarig. Men jeg tror de tar feil.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg så ikke muligheten til at jeg har har skabb før etter at vi hadde vært intime. Har vært inn og ut hos legen tre ganger uten at de har påvist skabb(det skal visstnok være vanskelig å oppdage med mindre man sier det til legen selv). De trodde det bare var allergi og sa det ikke var smittfarig. Men jeg tror de tar feil.

så du HAR vært hos legen?

Skrevet

så du HAR vært hos legen?

ja, men de undersøkte meg ikke for skabb. jeg leste at man må si ifra selv at man tror man har skabb, det er da legen undersøker deg for skabb,

Gjest HappyWaffle
Skrevet

ja, men de undersøkte meg ikke for skabb. jeg leste at man må si ifra selv at man tror man har skabb, det er da legen undersøker deg for skabb,

da sier du at legen må sjekke deg for det

Gjest HappyWaffle
Skrevet

men hvordan ser det ut det du har da? jeg trpdde jeg hadde skabb en gang, men viste seg at det var ringorm etter et fjøsbesøk

Skrevet

da sier du at legen må sjekke deg for det

Ok

men hvordan ser det ut det du har da? jeg trpdde jeg hadde skabb en gang, men viste seg at det var ringorm etter et fjøsbesøk

Det er rødt utslett som er veldig kløende og etterhvert har blitt tørt og skorpete. Har slike flekker over store deler av kroppen. Jeg har ikke vært på fjøsbesøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...