Gå til innhold

Faens mensensmerter altså :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er denne natta ødelagt også. Fikk de første smertene når jeg var sammen med en del kompiser og spilte spill, men holdt ut da. Nå er det så ille at jeg vet jeg snart kommer til å kaste opp. Kjenner magen presser seg opp mot halsen.

Ingenting som hjelper mot det.

Vil egentlig ikke noe med dette innlegget, men det er bare så forferdelig at det skal være sånn som dette. Husker da jeg var 14 og ikke hadde smerter i det hele tatt. Det var deilig det!

Sitter nå og hører musikk for å få tanker over på andre ting. Vurderer å ta en paralgin nå da sånn at jeg blir svimmel og trøtt sånn at jeg sovner selv om ikke engang det tar smertene. Så får vel bare legge meg og lese en bok frem til tabletten virker.

Skulle ønske det fantes en mirakelkur for dette. Får bare håpe at smertene blir mindre etter jeg har fått barn. Så blir vel å få barn med en gang utdanningen er ferdig om 6,5-7,5 år :P Om jeg tenker over det så er det bare sånn 26 menstruasjoner + - om jeg har mensen hver 3 måned.

Så får trøste meg med det og med at jeg faktisk kunne hatt det verre. Endometriose er jo ikke en sykdom jeg dør av heller :) Og når man har det litt vondt så kjenner man i alle fall at man lever.

Anonymous poster hash: 15d04...02b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg en veldig varm klut eller flaske på magen eller der det gjør vondt. :) Det bruker å fungere på meg.

Anonymous poster hash: 957f6...329
Skrevet

Hjelper ikke smertestillende som f.eks. Pinex heller?

Jeg sliter med ganske sterke smerter de første dagene, Pinex demper det litt. Ellers syns jeg det hjelper å fokusere på pusten og å ha noe varmt på magen.

Skrevet

Uff, synes så synd på dere med smerter under mensen. Og her sitter jeg og sutrer over at jeg er uggen de første dagene?

Jeg får gi meg, kunne vært verre!

Hold ut! Det går heldigvis over snart! :)

Skrevet

Hjelper ikke smertestillende som f.eks. Pinex heller?

Jeg sliter med ganske sterke smerter de første dagene, Pinex demper det litt. Ellers syns jeg det hjelper å fokusere på pusten og å ha noe varmt på magen.

Pinex er vel ikke engang et reseptbelagt legemiddel? Verken pinex, paracet, ibux eller naproxen (var en gang jeg tok 3 naproxen da for jeg var desperat for hadde ikke noe annet, men funka dårlig det og) fungerer for min del. Det funka da jeg var 14 og hadde små murringer i magen før mensen. Sånn er det ikke nå lengre. Når verken cataflam eller paralgin funker, så er det ikke så mye sterkere smertestillende man kan få. Tåler heller ikke sterkere.

Varmt på magen kan jeg prøve ja. Har ikke varmeflaske, og det er litt trasig å bruke brusflaske, men det får jeg tåle :P

-TS

• Liker 1
Skrevet

Pinex er vel ikke engang et reseptbelagt legemiddel? Verken pinex, paracet, ibux eller naproxen (var en gang jeg tok 3 naproxen da for jeg var desperat for hadde ikke noe annet, men funka dårlig det og) fungerer for min del. Det funka da jeg var 14 og hadde små murringer i magen før mensen. Sånn er det ikke nå lengre. Når verken cataflam eller paralgin funker, så er det ikke så mye sterkere smertestillende man kan få. Tåler heller ikke sterkere.

Varmt på magen kan jeg prøve ja. Har ikke varmeflaske, og det er litt trasig å bruke brusflaske, men det får jeg tåle :P

-TS

De har varmeflasker på jysk (inni sånn søt bamse), det burde du skaffe deg. Venninna mi som sliter med menssmerter bruker det. :)

Anonymous poster hash: efc4d...639

Skrevet

Føler med deg. Jeg har det også sånn. Jeg har endometriose, går på p-piller som hjelper bittelitt og tar Voltaren og paralgin forte, men det tar bare toppene.

Det er så slitsomt. På meg hjalp det litt å få barn, men ikke så mye faktisk. Sorry for den ;)

Varmflaske/varmepute hjelper ikke på meg. Men det er jo litt deilig med varmen da.

Anonymous poster hash: 92f83...a02
Skrevet

De har varmeflasker på jysk (inni sånn søt bamse), det burde du skaffe deg. Venninna mi som sliter med menssmerter bruker det. :)

Anonymous poster hash: efc4d...639

Skal dra og kjøpe first thing i morgen :)

Skrevet

Føler med deg. Jeg har det også sånn. Jeg har endometriose, går på p-piller som hjelper bittelitt og tar Voltaren og paralgin forte, men det tar bare toppene.

Det er så slitsomt. På meg hjalp det litt å få barn, men ikke så mye faktisk. Sorry for den ;)

Varmflaske/varmepute hjelper ikke på meg. Men det er jo litt deilig med varmen da.

Anonymous poster hash: 92f83...a02

Heheh, men min bestemor sa at for hennes del hjalp det veldig mye, så får håpe det er arvelig :fnise:

-TS

Skrevet

Ser i innlegget ditt at du styrer mensen, mest sannsynlig med p-pillen... Jeg har nå ett år på trass hatt mensen regelmessig, med en pillefri uke etter at jeg har tatt brettet mitt. Smertene er nå nesten borte, og jeg blør mye mindre... Håper det holder seg når jeg går tilbake til å ha den bare et par ganger i året også... Dette året har i alle fall vært fantastisk

Skrevet

Ser i innlegget ditt at du styrer mensen, mest sannsynlig med p-pillen... Jeg har nå ett år på trass hatt mensen regelmessig, med en pillefri uke etter at jeg har tatt brettet mitt. Smertene er nå nesten borte, og jeg blør mye mindre... Håper det holder seg når jeg går tilbake til å ha den bare et par ganger i året også... Dette året har i alle fall vært fantastisk

Jeg skal helst ikke ha pillefri uke i det hele tatt pga endo, så har det hver 3 måned fordi jeg som mange andre ikke kan ha det sjeldnere enn det :)

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...