Mimalaya Skrevet 15. januar 2014 #361 Del Skrevet 15. januar 2014 Du hadde en veldig god start, da. Så det er ikke sikkert du har ødelagt så mye. For å nå målet ditt til påske, skal du bare ned litt over et halvt kg i uka, i gjennomsnitt. Da tåler du noen uker uten nedgang. Ja… Jeg VIL jo gjerne VILLE trene! Det står ikke på det, liksom… Men jeg har rett og slett ingen lyst, og selv om jeg vet at teoretisk sett vil jeg kunne like å trene bare jeg kommer i gang, så blir det ingenting med meg. Og jeg har trent mye i mitt tidligere liv, alt fra turn, svømming og styrketrening til treningsstudio, pilates og jogging. Alle forsøk på trening de siste årene har bare ført til at en evindelig vond sirkel av dårlig samvittighet og stress for å få tid til å presse det inn i timeplanen ellers. Jeg gikk ned 12 kilo i løpet av en vår for en del år siden, det var riktignok svangerskapskilo som ikke satt så godt fast, men jeg trente så godt som ingenting da, heller. Så metoden med "kostholdslanking" funket. IKKE til forkleinelse for dere som trener, altså!! For all del. Tvert imot. Trening er nok en viktig faktor for permanent vektnedgang, det hele handler jo mye om livsstil. Så egentlig håper jeg at våren og lyset vil føre med seg treningslyst! (Dessuten ville ikke et par lårmuskler vært å forakte innen bikinisesongen… ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #362 Del Skrevet 15. januar 2014 Æsj, så kjedelig. Uten trening/aktivitet blir jeg også lett rastløs og "urolig", så skjønner deg godt. Er det ingen ting du kan gjøre? Bare å gå en tur, kan jo hvertfall bøte litt på problemet, kanskje? Var og trente med slynger i går Er ikke kjempefan av styrketrening, og syns derfor slyngetimene på senteret der jeg går er geniale. Det tar 30 min, og så er hele kroppen trent. Når jeg ikke trenger å holde ut mer enn 30 min, er det mye enklere å motivere seg Ellers kjennes leggen bedre ut enn i slutten av forrige uke, så jeg håper på å få til en joggeøkt i morgen eller torsdag, men tror jeg nøyer meg med en økt denne uka for å ikke belaste for mye. Har siden jeg spurte om råd i forrige uke vært hos kiropraktor, men da av andre årsaker, og han påpekte at anklene mine ikke akkurat var helt i orden. Han ville derfor anbefale meg å få spesialstøpte såler, og mente at det skulle hjelpe både for anklene, og for den egentlige årsaken til mitt besøk hos han. Har heldigvis ikke fått noen signaler om at jeg ikke bør løpe, da Syns Elanore ga deg et bra svar Men så vil jeg bare legge til at du ikke må gi opp. I motsetning til mange andre, syns jeg ofte at jeg opplever at det tar forferdelig lang tid i starten før noe skjer med kroppen min (det være seg både omlegging av diett, eller økte/endredet treningsrutiner), men så etter en stund (kanskje så lenge som en mnd eller halvannen), skyter prosessen fart. Kanskje er det slik for deg og? Eller seg jeg for meg mindre bra resultat til denne ukas veiing. I helga ble det fest på lørdag og søndagsmiddag med kake hos mor på søndag, og når jeg da i tillegg ikke får/tør løpe mer enn en gang denne uka, ser det mørkt ut... Men men, det finnes flere uker før påske Anonymous poster hash: bda44...5e4 Har drypp, så er ikke så gode turmuligheter. Kan gå litt rundt i gangene, da... - Hva gjør du? - Jeg trener! - Slyngetrening har jeg aldri prøvd... Har aldri kommet over terskelen for saltimer... Er det vanskelig i begynnelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 15. januar 2014 #363 Del Skrevet 15. januar 2014 (endret) Oj. Her skulle man visst ha vært. Endret 15. januar 2014 av Tornerosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #364 Del Skrevet 15. januar 2014 Oj. Her skulle man visst ha vært. Hmm? Så at jeg fikk varsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 15. januar 2014 #365 Del Skrevet 15. januar 2014 Hmm? Så at jeg fikk varsel. Eh, ja. Jeg kløna bare litt og fikk med innlegget ditt som sitat, uten at det var meningen. Den egentlig meningen er vel at jeg skulle vært her… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimalaya Skrevet 15. januar 2014 #366 Del Skrevet 15. januar 2014 Har drypp, så er ikke så gode turmuligheter. Kan gå litt rundt i gangene, da... - Hva gjør du? - Jeg trener! - Slyngetrening har jeg aldri prøvd... Har aldri kommet over terskelen for saltimer... Er det vanskelig i begynnelsen? Huff, det hørtes ikke særlig optimalt ut. Nå vet jeg jo ikke hvorfor du har drypp (og det trenger du selvfølgelig ikke si noe om, heller!), men er det langvarig? Greier du å ha fokus på vekt og vektnedgang når du har helse-issues? Du må ta vare på deg selv! (Men kanskje trening av magemuskler i sittende stilling? Benløft? = Vaskebrett til sommer'n??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 15. januar 2014 #367 Del Skrevet 15. januar 2014 I dag har jeg spist sjokolademus (100g). Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det, jeg snikveide meg i går og var 500g over forrige vekt, så jeg burde jo skjerpe meg! Har vært så flink helt siden starten (utenom helgen), holdt meg til budsjettet hver dag. 1500-1600 kcal. Argh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 16. januar 2014 #368 Del Skrevet 16. januar 2014 Har drypp, så er ikke så gode turmuligheter. Kan gå litt rundt i gangene, da... - Hva gjør du? - Jeg trener! - Slyngetrening har jeg aldri prøvd... Har aldri kommet over terskelen for saltimer... Er det vanskelig i begynnelsen? Er du innlagt på sykehus eller er du hjemme? Håper det går bra med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 16. januar 2014 #369 Del Skrevet 16. januar 2014 I dag har jeg spist sjokolademus (100g). Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det, jeg snikveide meg i går og var 500g over forrige vekt, så jeg burde jo skjerpe meg! Har vært så flink helt siden starten (utenom helgen), holdt meg til budsjettet hver dag. 1500-1600 kcal. Argh! Om det er en trøst, så har jeg gjort omtrent det samme. 300 g over forrige vekt? Vel, da er det helt tydelig tid for en stoooor pose potetgull, og ingen andre får smake! Trøster meg med at det ordner seg i det lange løp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 16. januar 2014 #370 Del Skrevet 16. januar 2014 Er det helt feil at jeg vil bruke vekta fra i dag, i stedet for å vente til i morgen!? Er rart med det, nå har jeg vært flink og vekta viste det jeg ville, men nå er jeg livredd for at den skal ha gått opp igjen til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 16. januar 2014 #371 Del Skrevet 16. januar 2014 Er det helt feil at jeg vil bruke vekta fra i dag, i stedet for å vente til i morgen!? Er rart med det, nå har jeg vært flink og vekta viste det jeg ville, men nå er jeg livredd for at den skal ha gått opp igjen til i morgen Jeg har klart å holde meg unna vekta denne uka! Men jeg er ganske sikker på at vekta vil vise mindre i morgen enn 10. januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #372 Del Skrevet 16. januar 2014 "Godt" at det ikke bare er jeg som sliter med vekten denne uken... Tror ikke det blir noe særlig til nedgang på meg denne gangen. Huff, det hørtes ikke særlig optimalt ut. Nå vet jeg jo ikke hvorfor du har drypp (og det trenger du selvfølgelig ikke si noe om, heller!), men er det langvarig? Greier du å ha fokus på vekt og vektnedgang når du har helse-issues? Du må ta vare på deg selv! (Men kanskje trening av magemuskler i sittende stilling? Benløft? = Vaskebrett til sommer'n??) Jeg pleier ikke å være inne altfor lenge av gangen, men blir litt for ofte likevel. Utfordringen er jo det å måtte ta pauser under hver eneste infeksjon, for det blir så utrolig demotiverende. At energien er fraværende og erstattet med smerter, dét kan være vanskelig på trening, men jeg prøver å i det minste ha kostholdet på en noenlunde greit nivå. Jeg gjør øvelser mens jeg ligger, strammer og slipper osv... Tror ikke det er så effektivt, men det holder meg opptatt. Er du innlagt på sykehus eller er du hjemme? Håper det går bra med deg. Måtte inn for å justere medisiner osv... Får lett infeksjoner. Går helt fint, jeg er mer enn vandt til det.. Er bare lei av å se kaker flyte inn den nåla uten å få smake.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 16. januar 2014 #373 Del Skrevet 16. januar 2014 Du har herlig galgenhumor, Elanore! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FJBR Skrevet 16. januar 2014 #374 Del Skrevet 16. januar 2014 I dag har jeg spist sjokolademus (100g). Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det, jeg snikveide meg i går og var 500g over forrige vekt, så jeg burde jo skjerpe meg! Har vært så flink helt siden starten (utenom helgen), holdt meg til budsjettet hver dag. 1500-1600 kcal. Argh! Å gå på en liten sprekk sånn av og til er ikke noe du bør bekymre deg for. 100 gram sjokolademums gir vel ca 500 kalorier og det har lite å si i den store sammenhengen. Så lenge du er flink og holder deg til budsjettet de fleste dagene så vil det nok gå riktig så bra. Det er lov å kose seg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 16. januar 2014 #375 Del Skrevet 16. januar 2014 Om det er en trøst, så har jeg gjort omtrent det samme. 300 g over forrige vekt? Vel, da er det helt tydelig tid for en stoooor pose potetgull, og ingen andre får smake! Trøster meg med at det ordner seg i det lange løp Godt jeg ikke er alene Det ordner seg jo i det lange løp. Det må jo det. Jeg er ute etter en livsstilsendring og ikke en diett, så jeg skal prøve å ikke bli demotivert om jeg går opp, og heller ikke bli demotivert om jeg "sprekker". Letter sagt enn gjort, dog! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FJBR Skrevet 16. januar 2014 #376 Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg ser at mange fokuserer på badevekta og jeg er nok også en av de som er for opptatt av hva den viser. Det til tross for at jeg er er klar over at vekta ikke alltid gir et riktig bilde av fremgangen min. Som kjent kan badevekta lyve og i tillegg er det vanlig at vekttapet i perioder stopper opp, uansett hvor flinke vi er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FJBR Skrevet 16. januar 2014 #377 Del Skrevet 16. januar 2014 Godt jeg ikke er alene Det ordner seg jo i det lange løp. Det må jo det. Jeg er ute etter en livsstilsendring og ikke en diett, så jeg skal prøve å ikke bli demotivert om jeg går opp, og heller ikke bli demotivert om jeg "sprekker". Letter sagt enn gjort, dog! Det er absolutt lettere sagt en gjort, men det er veldig viktig. Motivasjon er det vitkigste for å gå varig ned i vekt og uansett hvor vanskelig det kan være, så gjelder det å fokusere på det positive. Alle opplever perioder der slankingen ikke går på skinner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 16. januar 2014 #378 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Det er absolutt lettere sagt en gjort, men det er veldig viktig. Motivasjon er det vitkigste for å gå varig ned i vekt og uansett hvor vanskelig det kan være, så gjelder det å fokusere på det positive. Alle opplever perioder der slankingen ikke går på skinner... Min utfordring er at jeg så altfor fort gir opp, så det er noe jeg må jobbe knallhardt med. Jeg kommer ingen vei uten motivasjon, og det å ha denne gruppen gir meg kjempemotivasjon Så takk I dag har jeg foreløpig holdt meg helt til planen, så får vi se hva vekten sier i morgen. Jeg vet at det er en sjans for at jeg går bittelitt opp, men da er det fordi jeg gikk så vanvittig mye ned forrige uke. Og ja, det ER lov å kose seg litt! Endret 16. januar 2014 av Nepenthe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 16. januar 2014 #379 Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg ser at mange fokuserer på badevekta og jeg er nok også en av de som er for opptatt av hva den viser. Det til tross for at jeg er er klar over at vekta ikke alltid gir et riktig bilde av fremgangen min. Som kjent kan badevekta lyve og i tillegg er det vanlig at vekttapet i perioder stopper opp, uansett hvor flinke vi er. I artikkelen du linker til anbefales det å bruke badevekt. Jeg tror ikke noen i denne tråden ikke er klar over at muskler veier mer enn fett. Men det er motiverende å veie seg, uansett om man trener ved siden av slankingen eller ikke. Selv så måler jeg mage, midje og "undermage" i tillegg til å veie meg, men jeg ønsker ikke å oppgi disse målene. Selvsagt er det verdifullt å bygge muskler. Men for noen, så er vektnedgang i seg selv viktig, hvis man for eksempel har dårlige knær eller svak rygg. Da er vekten viktig å få redusert. Du vet ikke hvorfor vi som er med ønsker å gå ned i vekt. Så å kritisere veiing blir blir helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 16. januar 2014 #380 Del Skrevet 16. januar 2014 ... okei, jeg LOVER å starte treningen neste uke. Har til og med kjøpt meg ORDENTLIG treningsko og oppdatert i nyere treningsklær fra Better Bodies (eeeelsker de).. Denne uka har jeg spist pannekaker og vafler til middag............. wops + NULL trening da såklart. Så. regner ikke så mye nedgang denne uken. MEN, jeg er på dag 11 på GODTESTOPP, og jeg har aldri vært SÅÅ lenge uten sjokolade assa :D Så jeg synes jeg er litt flink der, da.. hihi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå