Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Hei!

Det blir veldig mye jobb på deg når du skal oppdatere oversikten over alle sin vekt hver uke. Så jeg har et forslag.

Opprett en tråd til. I første innlegg, forklarer du at alle bare skal ha en post hver i den tråden. I den posten skal vi ikke kommentere noe, bare ha malen med vår egen vektutvikling, som vi selv legger inn ny vekt på hver uke. Legg inn malen. Over malen (så det er lett å se) legger du en lenke til denne tråden. Så oppfordrer du alle til å kommentere og diskutere her, mens den nye tråden kun er for oversikten over alles utvikling.

Legg lenke til den nye tråden i første innlegg i denne tråden, gjerne med påminnelse når fredagen nærmer seg.

Vi har minst en moderator som er med på slankingen. Hun (de) vil sikkert hjelpe til med å slette hvis noen begynner å kommentere i den nye tråden.

Som sagt, dette er bare et forslag. Tror du at du orker å fortsette å oppdatere for oss alle helt frem til påske, så er det suverent :)

Det går helt fint å oppdatere - det holder meg unna kjøleskapet en stund.... :fnise: Synes det er kjempestas å se fremgangen til alle underveis mens jeg noterer!

Jeg har merket en feil her. Målet er vel å veie MINDRE enn 60 kg. Altså tegnet skal være snudd den andre veien.

Skal ta og fikse det i løpet av morgendagen - takker og bukker! Blir vel en ≤ der også, sånn jeg tolket målet. :)

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Hvis vi fortsetter å kommentere her, så vil det bli mye liv, selv om vi oppdaterer selv i en annen tråd. For det er jo moro å skrive om fremgang, eller be om råd ved stagnasjon og tilbakegang. Hvor mange var dere i tråden din før jul?

Der var det bare 44 deltakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Det går helt fint å oppdatere - det holder meg unna kjøleskapet en stund.... :fnise: Synes det er kjempestas å se fremgangen til alle underveis mens jeg noterer!

HVis det er moro for deg, så bør vi vel slutte å forenkle livet ditt. Takk for innsatsen. Jeg liker faktisk din avanserte måten å bygge tråden på. Har sett flere sånne tråder før og de hadde langt ifra denne type system.

Når det gjelder min vektnedgang, så går det ganske bra her. Var mye spissing og bursdagsfeiring i helgen, men jeg har kommet tilbake på riktig spor i løpet av 1 dag. Jeg skal på min første utenlandsktur med kjæresten i Påsken, så jeg er veldig motivert. Ser på reisepakker allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det bare 44 deltakere.

Synd jeg aldri oppdaget den tråden, da hadde jeg slengt meg på. Nå får jeg i stedet være ekstra flink her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier, da fortsetter vi sånn. Jeg liker også godt oppsettet på tråden, det var bare antallet deltagere som virker litt overveldende på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hovedinnleggene er oppdaterte til og med dette innlegget -

HVis det er moro for deg, så bør vi vel slutte å forenkle livet ditt. Takk for innsatsen. Jeg liker faktisk din avanserte måten å bygge tråden på. Har sett flere sånne tråder før og de hadde langt ifra denne type system.

Når det gjelder min vektnedgang, så går det ganske bra her. Var mye spissing og bursdagsfeiring i helgen, men jeg har kommet tilbake på riktig spor i løpet av 1 dag. Jeg skal på min første utenlandsktur med kjæresten i Påsken, så jeg er veldig motivert. Ser på reisepakker allerede.

Haha, blir litt voldsomt sånn helt i begynnelsen, men jeg likte liksom tanken på at folk kunne hente sine tall fra forsiden, så eliminerer vi all letingen i tråden. Tror at det blir en enkel før/etter-greie til påske, så samler vi trådene uten å ta med alle mellomleddene underveis. Tenkte å kanskje gå via Excel slik jeg regner med at du gjorde, for hvis det bare skal to tall inn der, så blir det ikke en så svær tabell som det ville blitt om alle veiingene skulle vært med i tabellform til slutt. Oversikten er jo på forsiden uansett... Pose og sekk! :fnise:

Flotte greier, da fortsetter vi sånn. Jeg liker også godt oppsettet på tråden, det var bare antallet deltagere som virker litt overveldende på meg.

Jeg er over middels glad i systemer, tror jeg, så jeg la det opp slik at det blir lett å plotte inn tall hver uke. :laugh: Var vel første veiingen som tok tid og var litt stress, men nå er det bare å plotte inn motiverende tall hver uke. :danse:

Har dere kommet i gang med treningen denne uken? :) Jeg fikk meg en god kveldsøkt i går, men har fått en infeksjon, så kan ikke trene mer på en stund. :( Føler meg som en tikkende bombe når jeg ikke får beveget meg.

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan drite i å ha noe nedgang denne uken hvertfall :P Selv om jeg har spist riktig og trent noen dager så har jeg også drukket alkohol to ganger siden sist veiing og når jeg er fyllesyk spiser jeg alltid litt (eller veldig mye) ekstra. Men men, neste uke blir nok bedre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan drite i å ha noe nedgang denne uken hvertfall :P Selv om jeg har spist riktig og trent noen dager så har jeg også drukket alkohol to ganger siden sist veiing og når jeg er fyllesyk spiser jeg alltid litt (eller veldig mye) ekstra. Men men, neste uke blir nok bedre :)

Fylla har skylda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på en digital vekt idag. DÅRLIG IDE, mulig jeg veide mer på startvekt who knows :( Idag viste den vertfall 89,7, dette var med klær og etter frokost... Dette vil da si opp 1,7 kg etter start, jeg klarer ikke se at dette er riktig.. min analoge vekt ryker vertfall rett ut vinduet nå.. Har trent 4 ganger den første uken

spinning to ganger og to ganger svømming. Hadde en liten utskeielse på lørdag i 60 årsdag med kake og alkohol.. har ellers vert flink. Følger myfitnesspal og holder meg så godt som mulig til anbefalt kaloriinntak.... har også trent spinning på søndag og mandag, har planer om svømming idag.

Hjelp og oppmunterende ord mottas med stor takk... :grine:

Uansett jeg vil ikke gi opp..... får bare kjøpe meg en digital vekt og ta det derfra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de forskjellige vektene kan variere mye seg i mellom. Men klær og frokost spiller jo også en rolle. 1 kg fra eller har jo også lite å si!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å veie seg på samme vekt ja:) har jo egentlig ikke så mye å si akkurat hva startvekt var når man ser at man går nedover:)

Her går det greit. Gikk på vekten i dagmorges og den var en kg opp. Har mensen nå og pleier alltid veie mer da, så håper at det er det. Synes jeg var ganske flink i helgen, og har gått mye tur. Får ta en treningsøkt i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt sant :) Skal kjøpe meg en ny digitalvekt før fredag... Så skal kun den brukes fremover.. Da vil jeg vertfall klare å se skikkelig om det går nedover....

Erfarer vertfall at det går mye saktere enn når jeg gikk på lavkarbo. Selv om jeg fremdeles spiser litt mindre karbohydrater enn anbefalt, dette er kun pga jeg blir skikkelig oppblåst av for mye pasta o.l

Har vertfall tro på at året vil bli bra.. Håper vi alle klarer og fortsette (dersom det er flere som kanskje skal ned litt mer) etter påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skit i det - virkelig. :klem: Skjønner at det er deprimerende å få et enda høyere tall slengt i trynet når man på en måte har gått den runden med seg selv og tenkt "dette tullet lar jeg aldri skje igjen"... Likevel kan det også være naturlige variasjoner med vekt, så du vet jo aldri helt hva som er hva uansett... Hovedpoenget er at det tallet kan være så høyt eller lavt det vil nå i begynnelsen - du har startet på diett uansett, så tallet skal endres uansett hva det er. Når du når målvekten din har du faktisk gått ned mer enn du regnet med å ta av, og det tallet kan du være stolt av senere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skit i det - virkelig. :klem: Skjønner at det er deprimerende å få et enda høyere tall slengt i trynet når man på en måte har gått den runden med seg selv og tenkt "dette tullet lar jeg aldri skje igjen"... Likevel kan det også være naturlige variasjoner med vekt, så du vet jo aldri helt hva som er hva uansett... Hovedpoenget er at det tallet kan være så høyt eller lavt det vil nå i begynnelsen - du har startet på diett uansett, så tallet skal endres uansett hva det er. Når du når målvekten din har du faktisk gått ned mer enn du regnet med å ta av, og det tallet kan du være stolt av senere. :)

TAKK :D Made my day :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på en digital vekt idag. DÅRLIG IDE, mulig jeg veide mer på startvekt who knows :( Idag viste den vertfall 89,7, dette var med klær og etter frokost... Dette vil da si opp 1,7 kg etter start, jeg klarer ikke se at dette er riktig.. min analoge vekt ryker vertfall rett ut vinduet nå.. Har trent 4 ganger den første uken

spinning to ganger og to ganger svømming. Hadde en liten utskeielse på lørdag i 60 årsdag med kake og alkohol.. har ellers vert flink. Følger myfitnesspal og holder meg så godt som mulig til anbefalt kaloriinntak.... har også trent spinning på søndag og mandag, har planer om svømming idag.

Uansett jeg vil ikke gi opp..... får bare kjøpe meg en digital vekt og ta det derfra.....

Det blir jo helt feil å veie seg med klær og etter frokost. Bare der har du dine ekstra 1.7 kg. Du kan jo kontrollveie deg når ny digital vekt er i hus. Prøv med den en morgen før og ettr klær og frokost, så vil du se selv. Alle vekter viser litt ulikt, også de digitale. Så hold deg til en og bare en vekt.

Treningen, ja. Jeg har vært flink, har som planlagt gått ca 60 min hver dag fra og med 2. jan. Spist lite og fornufig også. Likevel har jeg gått OPP 500 g etter siste fellesveiing :( Nå holder jeg meg unna vekten til fredg og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kommet i gang med treningen denne uken? :) Jeg fikk meg en god kveldsøkt i går, men har fått en infeksjon, så kan ikke trene mer på en stund. :( Føler meg som en tikkende bombe når jeg ikke får beveget meg.

Æsj, så kjedelig. Uten trening/aktivitet blir jeg også lett rastløs og "urolig", så skjønner deg godt. Er det ingen ting du kan gjøre? Bare å gå en tur, kan jo hvertfall bøte litt på problemet, kanskje?

Var og trente med slynger i går :) Er ikke kjempefan av styrketrening, og syns derfor slyngetimene på senteret der jeg går er geniale. Det tar 30 min, og så er hele kroppen trent. Når jeg ikke trenger å holde ut mer enn 30 min, er det mye enklere å motivere seg :P

Ellers kjennes leggen bedre ut enn i slutten av forrige uke, så jeg håper på å få til en joggeøkt i morgen eller torsdag, men tror jeg nøyer meg med en økt denne uka for å ikke belaste for mye. Har siden jeg spurte om råd i forrige uke vært hos kiropraktor, men da av andre årsaker, og han påpekte at anklene mine ikke akkurat var helt i orden. Han ville derfor anbefale meg å få spesialstøpte såler, og mente at det skulle hjelpe både for anklene, og for den egentlige årsaken til mitt besøk hos han. Har heldigvis ikke fått noen signaler om at jeg ikke bør løpe, da :)

Syns Elanore ga deg et bra svar :)

Men så vil jeg bare legge til at du ikke må gi opp. I motsetning til mange andre, syns jeg ofte at jeg opplever at det tar forferdelig lang tid i starten før noe skjer med kroppen min (det være seg både omlegging av diett, eller økte/endredet treningsrutiner), men så etter en stund (kanskje så lenge som en mnd eller halvannen), skyter prosessen fart. Kanskje er det slik for deg og?

Eller seg jeg for meg mindre bra resultat til denne ukas veiing. I helga ble det fest på lørdag og søndagsmiddag med kake hos mor på søndag, og når jeg da i tillegg ikke får/tør løpe mer enn en gang denne uka, ser det mørkt ut... Men men, det finnes flere uker før påske :)

Anonymous poster hash: bda44...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh - forresten B85 i forrige innlegg. Nesten så jeg må de-anonymisere meg selv, for jeg glemmer å skrive under med navn, jo...

Anonymous poster hash: bda44...5e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøvde jeg å veie meg før og etter påkledning. Vektøkning på 1.6 kg. Så spiste jeg frokost, og veide meg en gang til. Nå var min vektøkning på 1.9 kg. Du skal se du egentlig har gått ned i vekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at ønsket om vektnedgang overhodet ikke trigger min treningsmotivasjon… :sjenert:

- trening 1. uke - ingenting

- trening inneværende uke - ingenting

Har ransaket mitt indre og kommer fram til at det kun er to forhold som kan motivere meg til trening

- investering i helse (bli en frisk olding)

- muskler

Hva angår sistnevnte, tror jeg at så snart jeg begynner å nærme meg idealvekt, så vil jeg få lyst til å trene. Det høres kanskje litt snålt ut, men… Jeg trøster meg med at selve vektnedgangen handler for de fleste langt mer om kosthold enn om trening. :engel:

Så det blir. Snart.

Uansett spent på fredagens veiing, særlig etter seminarhelg med fri buffet med kaker og godis fra morgen til kveld… :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at ønsket om vektnedgang overhodet ikke trigger min treningsmotivasjon… :sjenert:

- trening 1. uke - ingenting

- trening inneværende uke - ingenting

Har ransaket mitt indre og kommer fram til at det kun er to forhold som kan motivere meg til trening

- investering i helse (bli en frisk olding)

- muskler

Hva angår sistnevnte, tror jeg at så snart jeg begynner å nærme meg idealvekt, så vil jeg få lyst til å trene. Det høres kanskje litt snålt ut, men… Jeg trøster meg med at selve vektnedgangen handler for de fleste langt mer om kosthold enn om trening. :engel:

Så det blir. Snart.

Uansett spent på fredagens veiing, særlig etter seminarhelg med fri buffet med kaker og godis fra morgen til kveld… :roll:

Du hadde en veldig god start, da. Så det er ikke sikkert du har ødelagt så mye. For å nå målet ditt til påske, skal du bare ned litt over et halvt kg i uka, i gjennomsnitt. Da tåler du noen uker uten nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...