Pringle Skrevet 12. januar 2014 #321 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Nei, men 2 store cookies og melkesjokolade i går. Så starter jeg dagen i dag med en kvikk lunsj. Det er jo 260 kalorier den lille sjokoladen der. 500kcal i de cookiesene i går... Jeg er helt sukkeravhengig, derfor er planen å være helt uten i kanskje 1 mnd, for da tror jeg at jeg kan få et normalt forhold til godteri igjen. I følge appen jeg bruker (ShapeUp) og tidligere beregninger skal jeg ha 1700 kcal per dag for å holde vekta (jeg er veldig inaktiv pga jobbsituasjon for tiden), så jeg prøver å holde meg på 1500 ca. Og det går egentlig fint. Hvis jeg kutter godis. Men jeg skulle gjerne hatt noen alternativer til brød da. Til lunsj på jobb. Vi har felleslunsj med brød og pålegg, og jeg får jo i meg 6-700kcal bare til lunsj. Til kvelds i ukedagene når jeg har godtesug har jeg vært flink og heller kokt meg to egg. Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Ja, da kan det fort begynne å balle på seg... Jeg føler med deg! Sukkeravhengighet er fryktelig. Det går bedre jo lenger du klarer å holde deg helt unna. (Jeg er ennå usikker på hvordan jeg helst bør gjøre det, men nå ser jeg for meg at jeg bare skal spise godteri sammen med andre, aldri alene/i skjul.) Brød er relativt kaloririkt sett i forhold til næringsinnholdet forøvrig (litt brød er bra for de fleste, men man trenger ikke mye når man slanker seg). Jeg tror bestemt at søtsug kommer av underskudd på enkelte næringsstoffer. Og tilvenning til søtsmak, hjernen krever det når den er vant til å få det. Og mye karbohydrat kan forsterke søtsuget hos mange. Bytt gjerne ut en del av brødet med mest mulig annet forskjellig som du liker. Kan du ta med deg salat på jobb? I den kan du ha hva du selv ønsker, den kan bli veldig næringsrik. Nå skal jeg snart spise en mektig kyllingsalat, men den har bare 300 kcal. Masse forskjellige grønnsaker, kyllingfilet og rikelig rømmedressing. Mm...! Tillegg: De fleste tåler brød godt, men de som ikke tåler det, bør skjære ned eller kutte ut. Et tegn på at man ikke tåler noe, kan være at man har et kraftig sug etter det eller noe lignende. Dette kan forveksles med at man trenger det, og så spiser man mer og blir enda mer sugen og avhengig. Og så har man det gående. (Ja, jeg har vært der. Er der. Må være veldig forsiktig med godterier, snacks og søte bakevarer.) Endret 12. januar 2014 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #322 Del Skrevet 12. januar 2014 - Hovedinnleggene er oppdatert(e) til og med dette innlegget - Startvekt fra august: 64,1 Høyde: 170 cm Startvekt for denne tråden: 62,2 Mål til påske: -- 58 Januar 2014 03. januar, uke 1: 62,2 10. januar, uke 2: 62,1 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Har veid opp til 63,3 nesten hele uka, så jeg er glad jeg kom til riktig vekt nå. Har du endret målet ditt, eller er det jeg som bommer her nå? Mener å huske at du ville ha et ambisiøst mål på 56 kg eller'no, men finner ikke innlegget i farten. Jeg er veldig fornøyd med dagens resultat... Tror jeg må ha tulla med måla forrige uke, jeg kan da umulig å blitt 5 cm mindre rundt livet!! Jeg har jo ikke starta treninga enda Til sammen 0,7 kg og 7,5 cm er en GOD start for meg En idé er å bruke ulike bilder som viser hvor du skal måle hver gang. Har du føflekker o.l. kan det være lurt å måle utifra et punkt med fast avstand til føflekkene, så vet du at du får det likt hver gang. Vær også nøye med å ikke stramme båndet i det hele tatt, for da blir det fort rom for feilmålinger. Høyde: 165 cm Startvekt for denne tråden: 63.1 Mål til påske: 55 Januar 2014 03. januar, uke 1: 63.1 10. januar, uke 2: 61.3 (-1,8) 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- WOHO! Veldig fornøyd med resultatet denne uka, selv om jeg vet at det er endel vannvekt. Så lenge det fortsetter å gå nedover gjør jo ikke det noe Meget bra jobbet! Innså akkurat at jeg har blitt litt gal av alle tallene, for jeg flira for meg selv da jeg så at tallene har byttet plass i tabellen din.... Først og fremst Elanore så må jeg bare takke deg for den fine jobben du gjør, er noen få ganger en person skiller seg ut på et forum og du virker til å være en flott, motiverende og omsorgsfull person! Og til dere som har gått opp og har trent, husk at om dere ikke har trent på en stund vil dere binde en del væske i starten, det vil slippe etterhvert, men husk å drikk mye vann! Alle har virkelig vært så flinke, dette skal vi klare og vi skal ro dette i land. For min del handler det mye om å finne en plass i kroppen igjen, etter at tvillingene ble født har jeg ikke vært komfortabel i det hele tatt. Jeg gikk opp til 94 kg i juni og de siste 6 kg ned til komforvekten på 68 har stått stille, i tillegg er det mangelen på muskler som gjør meg mest deprimert egentlig, liker å føle meg stram, sunn og aktiv. Gleder meg til en frisk, sporty vår og endelig MAMMA! Takk for fine ord! Tvillinger? Heldig! Regner med du får mye aktivitet med å passe på to små barn, men det kan vel kanskje føre til stress og småspising også? Aldri opplevd det selv, så mulig jeg spør dumt her... Wow! Så flinke dere er alle sammen! You go girls! Og takk igjen til Elanore- du gjør en kjempejobb:-) Jeg veier nøyaktig det samme som forrige uke og hadde egentlig ikke forventet noe annet. Har trent styrke 5 dager og spist litt ekstra de dagene. Prøver å få litt muskler hihi.. Fortsatt lykke til alle sammen. Ha en super helg:-) Takk! Blir helt flau her borte - takler ikke ros så bra. Jeg vil være med. Jeg er egentlig ganske slank. Med klær på. Men etter et års tid med veldig mye snop og ingen trening har jeg blitt veldig dvask. Jeg vil ha tilbake kroppen min sånn den var før. Men jeg har ikke badevekt, så jeg får ikke veid meg hver uke.. så jeg får bare fylle ut når jeg kan. Startvekt fra tidligere: -- Høyde (valgfritt): 163 cm Startvekt for denne tråden: 55 Mål til påske: 50 Januar 2014 03. januar, uke 1: 55 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- - Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Du ble med nå, sant? Ble litt surr her, så må bare få sjekket. Uansett legger jeg til vekten som uke 2, for regner med det er nå du har veid deg osv. Velkommen! Startvekt;67,6 Mål til påsken:62 Høyde: 168 cm Januar 2014 03. januar, uke 1: STARTVEKT 10. januar, uke 2: 67,6 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Du deltok ikke første uken, gjorde du? Som med siteringen over her, må jeg bare dobbeltsjekke at jeg ikke har gått glipp av noe. Velkommen uansett! Ellers har jeg ikke oppdatert før nå, men regner med dere forstår at det blir litt jobb etterhvert... Jeg må i det minste få oversikten oppdatert før neste veiing hver uke, og så regner jeg med det går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 12. januar 2014 #323 Del Skrevet 12. januar 2014 - Hovedinnleggene er oppdatert(e) til og med dette innlegget - Har du endret målet ditt, eller er det jeg som bommer her nå? Mener å huske at du ville ha et ambisiøst mål på 56 kg eller'no, men finner ikke innlegget i farten. Jo, jeg mener å huske jeg har endret innlegget mitt. Kanskje noe gikk galt. Skal endre dem nå også. Så, målet er 56, selv om jeg blir megetfornøyd med 58 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #324 Del Skrevet 12. januar 2014 Jo, jeg mener å huske jeg har endret innlegget mitt. Kanskje noe gikk galt. Skal endre dem nå også. Så, målet er 56, selv om jeg blir megetfornøyd med 58 kg. Åja, ok - da endrer jeg ikke mer i HI nå. Si ifra om du endrer mening senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #325 Del Skrevet 12. januar 2014 Ja, jeg ble med nå! Men vekten min er på første veien, jeg veide meg på nyttårsaften, har ikke veid meg siden, så jeg har ikke noe vekt å fylle inn i uke 2 enda. - Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 12. januar 2014 #326 Del Skrevet 12. januar 2014 Godt jobbet, Elanore! Men du har vært så opptatt med å oppdatere våre vekter, at du har glemt din egen på forsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hakkete Skrevet 12. januar 2014 #327 Del Skrevet 12. januar 2014 Er det for sent for meg å bli med nå? Veide meg 3. januar, og igjen igår så jeg har ihvertfall de målene. Høyde: 174 cm Startvekt for denne tråden: 94,3 Mål til påske: 85 Januar 2014 03. januar, uke 1: 94,3 10. januar, uke 2: 93,9 (-0.4) 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 12. januar 2014 #328 Del Skrevet 12. januar 2014 Denne helgen har vært litt voldsom. Kino + to bursdager, så jeg har fått i meg litt for mye både fredag, lørdag og søndag. Har likevel prøvd å legge inn alt i MyFitnessPal, og selv om inntaket har vært vel høyt så tror jeg ikke det skal ødelegge for neste uke. Bare jeg holder meg til lørdag de neste ukene så tror jeg det skal gå fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metamorf Skrevet 12. januar 2014 #329 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Jeg vil gjerne være med her, hvis det ikke er "fullt"... Var med i den forrige tråden (5 kg før jul), men har fortsatt en del å ta av. Jeg forsto ikke helt om man oppdaterer samme innlegg hver gang, eller om man poster nytt hver uke..? Gleder meg til å få og gi motivasjon Startvekt fra tidligere: ca. 102 kg Høyde (valgfritt): 173 cm Startvekt for denne tråden: 96 kg Mål til påske: 89 kg Januar 2014 03. januar, uke 1: 96 kg 10. januar, uke 2: 95,4 kg 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Endret 12. januar 2014 av Metamorf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #330 Del Skrevet 12. januar 2014 Æsj. der røyk jeg på 2(!) cookies igjen. 527kcal på et blunk! Hva skjedde med viljestyrke??! Nå må jeg gi meg. -Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 12. januar 2014 #331 Del Skrevet 12. januar 2014 Æsj. der røyk jeg på 2(!) cookies igjen. 527kcal på et blunk! Hva skjedde med viljestyrke??! Nå må jeg gi meg. -Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Prøv å finne noe annet du kan gjøre hver gang du føler for å spise noe du ikke burde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #332 Del Skrevet 12. januar 2014 Ja.. jeg vet.. var jo egentlig veldig flink forrige helg og hele uka som gikk. Jeg har kjøpt brokkoli nå. Skal spise det i stedenfor snop. og egg. Nå er cookie-pakka i det minste tom -Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poppy Skrevet 12. januar 2014 #333 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) * Endret 30. august 2019 av poppy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. januar 2014 #334 Del Skrevet 12. januar 2014 Æsj. der røyk jeg på 2(!) cookies igjen. 527kcal på et blunk! Hva skjedde med viljestyrke??! Nå må jeg gi meg. -Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Jeg kan rett og slett ikke ikke ha sånt i huset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 13. januar 2014 #335 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) studentprøver Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 171 cm Startvekt for denne tråden: 64,4 kg *Mål til påske: >60 kg Jeg har merket en feil her. Målet er vel å veie MINDRE enn 60 kg. Altså tegnet skal være snudd den andre veien. Endret 13. januar 2014 av Wei Wei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 13. januar 2014 #336 Del Skrevet 13. januar 2014 Åja, ok - da endrer jeg ikke mer i HI nå. Si ifra om du endrer mening senere. Hei! Det blir veldig mye jobb på deg når du skal oppdatere oversikten over alle sin vekt hver uke. Så jeg har et forslag. Opprett en tråd til. I første innlegg, forklarer du at alle bare skal ha en post hver i den tråden. I den posten skal vi ikke kommentere noe, bare ha malen med vår egen vektutvikling, som vi selv legger inn ny vekt på hver uke. Legg inn malen. Over malen (så det er lett å se) legger du en lenke til denne tråden. Så oppfordrer du alle til å kommentere og diskutere her, mens den nye tråden kun er for oversikten over alles utvikling. Legg lenke til den nye tråden i første innlegg i denne tråden, gjerne med påminnelse når fredagen nærmer seg. Vi har minst en moderator som er med på slankingen. Hun (de) vil sikkert hjelpe til med å slette hvis noen begynner å kommentere i den nye tråden. Som sagt, dette er bare et forslag. Tror du at du orker å fortsette å oppdatere for oss alle helt frem til påske, så er det suverent 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. januar 2014 #337 Del Skrevet 13. januar 2014 Det var en god ide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 13. januar 2014 #338 Del Skrevet 13. januar 2014 Hei! Det blir veldig mye jobb på deg når du skal oppdatere oversikten over alle sin vekt hver uke. Så jeg har et forslag. Opprett en tråd til. I første innlegg, forklarer du at alle bare skal ha en post hver i den tråden. I den posten skal vi ikke kommentere noe, bare ha malen med vår egen vektutvikling, som vi selv legger inn ny vekt på hver uke. Legg inn malen. Over malen (så det er lett å se) legger du en lenke til denne tråden. Så oppfordrer du alle til å kommentere og diskutere her, mens den nye tråden kun er for oversikten over alles utvikling. Legg lenke til den nye tråden i første innlegg i denne tråden, gjerne med påminnelse når fredagen nærmer seg. Vi har minst en moderator som er med på slankingen. Hun (de) vil sikkert hjelpe til med å slette hvis noen begynner å kommentere i den nye tråden. Som sagt, dette er bare et forslag. Tror du at du orker å fortsette å oppdatere for oss alle helt frem til påske, så er det suverent Det var sånt jeg tenkte. Vi kunne jo redigere våre første innleggene i denne tråden. Men da blir de som melder seg på flere uker senere gjemt i mengden av trådsider. Men TS mente det blir lite liv i tråden hvis vi skal bare oppdatere selv. Enig i at det er fryktelig mye jobb. I "Ned i vekt før jul" hadde jeg en mye enklere versjon og allikevel var det en del jobb hver fredag/lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 13. januar 2014 #339 Del Skrevet 13. januar 2014 Æsj, er syk enda, og føler meg ikke bra. Redd det har gitt plusstall på vekta mtp. lite akitvitet og endel dritt mat (iskrem ++). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 13. januar 2014 #340 Del Skrevet 13. januar 2014 Det var sånt jeg tenkte. Vi kunne jo redigere våre første innleggene i denne tråden. Men da blir de som melder seg på flere uker senere gjemt i mengden av trådsider. Men TS mente det blir lite liv i tråden hvis vi skal bare oppdatere selv. Enig i at det er fryktelig mye jobb. I "Ned i vekt før jul" hadde jeg en mye enklere versjon og allikevel var det en del jobb hver fredag/lørdag. Hvis vi fortsetter å kommentere her, så vil det bli mye liv, selv om vi oppdaterer selv i en annen tråd. For det er jo moro å skrive om fremgang, eller be om råd ved stagnasjon og tilbakegang. Hvor mange var dere i tråden din før jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå