Wonderbitch Skrevet 11. januar 2014 #301 Del Skrevet 11. januar 2014 Wow! Så flinke dere er alle sammen! You go girls! Og takk igjen til Elanore- du gjør en kjempejobb:-) Jeg veier nøyaktig det samme som forrige uke og hadde egentlig ikke forventet noe annet. Har trent styrke 5 dager og spist litt ekstra de dagene. Prøver å få litt muskler hihi.. Fortsatt lykke til alle sammen. Ha en super helg:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. januar 2014 #302 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Endret 1. mars 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 11. januar 2014 #303 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har mål om 7 kg frem til påske, ca en halv kilo i uken. Selv om vekttapet mitt var på nesten 2 kilo denne uken så vet jeg veldig godt at det ikke fortsetter sånn... Det meste var vann, og det ser jeg på beina mine også. Jeg ligger på 1500-1600 kcal til dagen, men jeg har spist usunt såpass lenge at jeg tror kroppen min har vent seg til et høyt kaloriintak. Jeg kan ligge på 2500 kcal de fleste dager uten å legge på meg. Så det er nok også en årsak til at jeg går så fort ned nå i starten. (i tillegg trenger du mer kcal til mer du veier) Det hadde forresten ikke gjort noe om jeg går ned mer enn 7 kg før påske Målet mitt er jo 27 kg, så jeg har litt å ta av! Startet dagen med en joggetur i dag, ikke mer enn 3 km, men det føltes godt! Og da kan jeg gå i selskap i morgen med god samvittighet God helg til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 11. januar 2014 #304 Del Skrevet 11. januar 2014 Er det bare jeg som synes MyFitnessPal er tungvinn? Jeg begynte med den i dag da, så trenger kanskje bare å bli kjent med den er ikke i form i dag, så jeg trenger visst ikke å telle kalorier! Har ikke fått i meg mer enn to brødskiver til frokost. Satser på at formen blir bedre fort, så jeg får spist sunt snart etter å ha vært usunn så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 11. januar 2014 #305 Del Skrevet 11. januar 2014 Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 164 cmStartvekt for denne tråden: 78,8 kgMål til påske: 70 kg Januar 201403. januar, uke 1: 78,810. januar, uke 2: 78,017. januar, uke 3: --24. januar, uke 4: --31. januar, uke 5: -- Fornøyd med førsteuken, men en såpass streng diett tar på på jobben, men går seg til nå. Skal bake noen sunne marsipankuler å ha som mellommåltid på jobb Mye er nok vann, men jeg er fornøyd med kostholdet mitt for tiden og craver ikke junkfood eller søtsaker i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 11. januar 2014 #306 Del Skrevet 11. januar 2014 Er det bare jeg som synes MyFitnessPal er tungvinn? Jeg begynte med den i dag da, så trenger kanskje bare å bli kjent med den Enkelte ting med den er tungvinne, som at det ofte er mange innførsler av en og samme matvare (og akkurat det merket man bruker, står gjerne ikke i lista), man må bytte fra 100 til 1 gram, ofte vilkårlige serveringsstørrelser istedenfor 100 eller 1 gram, og når man har lagret fler enn 25 matvarer, må man bla, og de er ordnet på merkenavn, ikke varenavn. Men det er mange ekstremt lure finesser også - man kan lett se hvor mange kalorier man har "tilgode", vannglassene kan man fylle på med piler, og det er enkelt å lagre oppskrifter og se rapporter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 11. januar 2014 #307 Del Skrevet 11. januar 2014 Enkelte ting med den er tungvinne, som at det ofte er mange innførsler av en og samme matvare (og akkurat det merket man bruker, står gjerne ikke i lista), man må bytte fra 100 til 1 gram, ofte vilkårlige serveringsstørrelser istedenfor 100 eller 1 gram, og når man har lagret fler enn 25 matvarer, må man bla, og de er ordnet på merkenavn, ikke varenavn. Men det er mange ekstremt lure finesser også - man kan lett se hvor mange kalorier man har "tilgode", vannglassene kan man fylle på med piler, og det er enkelt å lagre oppskrifter og se rapporter. Det høres jo veldig bra ut, jeg skal gi den en sjanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #308 Del Skrevet 11. januar 2014 B85: Startvekt fra tidligere: ca. 75 kg (sommeren 2013)Høyde (valgfritt): 163 cmStartvekt for denne tråden: 69,9 kgMål til påske: 65 kgJanuar 2014 03. januar, uke 1: 69,9 kg 10. januar, uke 2: 69,0 kg 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Første uke unngagjort, og jeg er fornøyd med resultatet. Nesten én kg ned var mer enn forventet. Jeg har gått ned rundt 3-400 g per uke i høst, og satser ikke så mye høyere enn det, egentlig. Tror nok kanskje det var litt rester av jula i forrige veiing, så neste ukes resultat viser nok ikke like stort vekttap. Siden forrige fredag har jeg fått gjennomført en joggeøkt, en "mage, rumpe og lår"-time (ca. 30 min step pluss 30 min styrke), og en tur (gange) på rundt 5 km. I tillegg går jeg til og fra togstasjonen morgen og ettermiddag (ca. 15 min hver vei). Som jeg skrev tidligere i tråden sliter jeg litt med tilbakevendende beinhinnebetennelse, og den ulmer litt akkurat nå. Dermed har det ikke blitt to joggeøkter, slik jeg gjerne skulle ønske. Det er så frustrerende, for jeg elsker virkelig jogging som treningsform. Vurderer å gå på spinning eller svømme litt istedet fremover, for å ikke trene er ikke et alternativ. Kostholdsmessig går det bra Har spist mer grønnsaker og mindre korn, som planen var, og passer på å kjenne etter om jeg er mett underveis i måltidet. Min store svakhet er nok at øynene ofte blir mette lenge etter magen... Alt i alt ganske fornøyd med uka, så da er det vel bare å fortsette sånn Må dessuten føye til at mange har fått veldig gode resultater denne uka! Godt jobba, og fortsett i samme sporet, alle mann. Og så er det viktig å huske på at det er endringer i det lange løp som gir varige resultater, så om ikke alle uker går like bra, må vi ikke gi opp!! B85 Anonymous poster hash: bda44...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superwoman! Skrevet 11. januar 2014 #309 Del Skrevet 11. januar 2014 Myfitnesspal er genial, ingen pekefingre eller melkekvoter Men du kan legge inn at du vil spise feks høyfett eller lavkarbo (stille inn makroene), og vise inntil fem variabler, hvis du ønsker det, så har du noe å rette deg etter mens du registrerer. Spis ellers hva du har lyst på og legg deg på mellom vedlikeholdsnivå og BMR. Hei! Hvordan får du stilt inn makronene? Finner ikke ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 11. januar 2014 #310 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Hei! Hvordan får du stilt inn makronene? Finner ikke ut av det Makroner er søte småkaker med fett fyll Men seriøst... Hvis du har valgt norsk som språk: Velg Mitt hjem - Mål - Endre målsettinger - Tilpasset - Daglige Målsettinger For Ernæring. Det kan du se hvordan forskjellig prosentvis fordeling av karbo, fett og protein påvirker antall gram av samme. Ganske interessant. (Jeg får feks like mange gram fett og protein, men det er da hhv 45 og 20 prosent av energiinntaket.) Antakeligvis er det ett fett(!) mht vektnedgang hvordan du fordeler makroene, men det kan være viktig for appetittregulering oa. Anbefalt er minst 0,8 gram protein og 0,35 gram fett pr kg kroppsvekt hver dag. Så kan du gjøre hva du vil med resten Endret 11. januar 2014 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superwoman! Skrevet 11. januar 2014 #311 Del Skrevet 11. januar 2014 Makroner er søte småkaker med fett fyll Men seriøst... Hvis du har valgt norsk som språk: Velg Mitt hjem - Mål - Endre målsettinger - Tilpasset - Daglige Målsettinger For Ernæring. Det kan du se hvordan forskjellig prosentvis fordeling av karbo, fett og protein påvirker antall gram av samme. Ganske interessant. (Jeg får feks like mange gram fett og protein, men det er da hhv 45 og 20 prosent av energiinntaket.) Antakeligvis er det ett fett(!) mht vektnedgang hvordan du fordeler makroene, men det kan være viktig for appetittregulering oa. Anbefalt er minst 0,8 gram protein og 0,35 gram fett pr kg kroppsvekt hver dag. Så kan du gjøre hva du vil med resten Tusen takk skal du ha, skal se om jeg finner ut av det. Er greit å holde styringen på hvor mye jeg får i meg nå som jeg skal ned i vekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 11. januar 2014 #312 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg sliter litt med at makroene stiller seg til default igjen hver dag, så jeg sendte en epost til MyFitnessPal. Svaret jeg fikk: "Did you happen to update any information in your profile section, or add exercise to your diary? These two areas will cause your custom goals to change. Updating information in your profile section, will result in the system changing your goals back to the default settings. We would recommend updating your weight in the "progress" or "check in" section and not on the profile page." Nå skjedde jo dette før jeg hadde oppdatert vekt, og ikke har jeg endret på profilen heller, men jeg prøver å finne ut hva som gjør det.. Noen andre som opplever det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #313 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg vil være med. Jeg er egentlig ganske slank. Med klær på. Men etter et års tid med veldig mye snop og ingen trening har jeg blitt veldig dvask. Jeg vil ha tilbake kroppen min sånn den var før. Men jeg har ikke badevekt, så jeg får ikke veid meg hver uke.. så jeg får bare fylle ut når jeg kan. Startvekt fra tidligere: -- Høyde (valgfritt): 163 cm Startvekt for denne tråden: 55 Mål til påske: 50 Januar 2014 03. januar, uke 1: 55 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- - Allima Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 12. januar 2014 #314 Del Skrevet 12. januar 2014 Fikk ikke veid meg før i morges, men veide da 77,9 - dvs 200 gram opp, noe som samsvarer rimelig godt med det babyen skal opp pr uke nå på slutten. Har vært på 2 stk fysioterapitmer i sal og 1 bassengtime denne uka, det jeg driver med nå er ikke trening for å gå noe ned, men for å styrke kroppen til å klare trening etter svangerskapet ----- Startvekt fra tidligere: ca. 69 kg *Høyde (valgfritt): 164 cm Startvekt for denne tråden: 77,7 kg *Mål til påske: 65 kg Januar 201403. januar, uke 1: 77,7 kg *10. januar, uke 2: 77,9 kg17. januar, uke 3: --24. januar, uke 4: --31. januar, uke 5: -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzzi Skrevet 12. januar 2014 #315 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Startvekt;67,6 Mål til påsken:62 Høyde: 168 cm Januar 2014 03. januar, uke 1: STARTVEKT 10. januar, uke 2: 67,6 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Endret 12. januar 2014 av Suzzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 12. januar 2014 #316 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 167 cmStartvekt for denne tråden: ?Mål til påske: - 12 kgJanuar 201403. januar, uke 1: 010. januar, uke 2: -1,017. januar, uke 3: --24. januar, uke 4: --31. januar, uke 5: -- Brukbart fornøyde med det. Har spist som jeg skal, men ikke fått trent noe. Men nå er planen at tredemølla skal monteres opp i dag, og da blir det forhåpentligvis fart i de sakene også. Endret 12. januar 2014 av Eliza Doalot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #317 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg sliter sånn md å holde meg unna godteri! Har klart det hele uka, altså hverdagene. Men nå i helga har jeg sprukket totalt! Planen var å ligge godt i underskudd på kaloriene i helgen for da har jeg vært så inaktiv. Men godtesuget tok overhånd i går kveld. Og i dag har jeg spist en kvikklunsj når jeg ventet på noen... Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. januar 2014 #318 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg sliter sånn md å holde meg unna godteri! Har klart det hele uka, altså hverdagene. Men nå i helga har jeg sprukket totalt! Planen var å ligge godt i underskudd på kaloriene i helgen for da har jeg vært så inaktiv. Men godtesuget tok overhånd i går kveld. Og i dag har jeg spist en kvikklunsj når jeg ventet på noen... Anonymous poster hash: e09ba...bb3 En kvikklunsj er da ingen sprekk? Du kan spise hva du vil så lenge du har kaloriunderskudd. Hvor mange kalorier ligger du på daglig? Kanskje du spiser for lite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 12. januar 2014 #319 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg anbefaler alle i denne tråden å at en titt på denne oppskriften: http://dedication.blogg.no/1337470561_dark_chocolate_browni.html Det er en sukkerfri og sunn brownies, som faktisk er sinnsykt god! Jeg bakte den selv i helgen, og jeg liker vanligvis ikke sunnifiserte bakst. Men den ble kjempebra, og etter en natt i kjøleskapet er den i dag enda bedre. Den smaker egentlig det samme som vanlig brownies, bare litt mindre søt. Jeg brukte en lasagneform, fikk 12 stykker og hvert stykke inneholdt 60 kcal - hele kaka inneholdt 720 kcal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #320 Del Skrevet 12. januar 2014 En kvikklunsj er da ingen sprekk? Du kan spise hva du vil så lenge du har kaloriunderskudd. Hvor mange kalorier ligger du på daglig? Kanskje du spiser for lite? Nei, men 2 store cookies og melkesjokolade i går. Så starter jeg dagen i dag med en kvikk lunsj. Det er jo 260 kalorier den lille sjokoladen der. 500kcal i de cookiesene i går... Jeg er helt sukkeravhengig, derfor er planen å være helt uten i kanskje 1 mnd, for da tror jeg at jeg kan få et normalt forhold til godteri igjen. I følge appen jeg bruker (ShapeUp) og tidligere beregninger skal jeg ha 1700 kcal per dag for å holde vekta (jeg er veldig inaktiv pga jobbsituasjon for tiden), så jeg prøver å holde meg på 1500 ca. Og det går egentlig fint. Hvis jeg kutter godis. Men jeg skulle gjerne hatt noen alternativer til brød da. Til lunsj på jobb. Vi har felleslunsj med brød og pålegg, og jeg får jo i meg 6-700kcal bare til lunsj. Til kvelds i ukedagene når jeg har godtesug har jeg vært flink og heller kokt meg to egg. Anonymous poster hash: e09ba...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå