Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Høyde (valgfritt): 170 cm

Startvekt for denne tråden: 60,7 kg
Mål til påske: 55 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60,7
10. januar, uke 2: 59,6 (-1,1)
17. januar, uke 3: --
24. januar, uke 4: --
31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 60.4

Mål til påske: 54

Januar 2014

03. januar, uke 1: 60.4

10. januar, uke 2: 58.8

Jeg er veldig fornøyd med å se 58.8 tallet :) Nå blir jeg enda mer motivert. Sikkert mye vann.

Jeg har holdt meg til kalori telling på app og har gått turer på kveldene ca 30-45 min daglig. Jeg har ikke hatt mulighet til å trene og nå skal jeg prøve å trene 3 ganger i uken, selv om planen var 5-6.

Jeg har drukket smoothies daglig, spist havregrøt med bær og nøtter, egg og vanlig middag i mindre porsjoner. Ikke spist noe med sukker, hvetemel og spist lite brød. Mye vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 91,6

Mål til påske: 80

Januar 2014

03. januar, uke 1: 91,6

10. januar, uke 2: 90,7 (-0,9 kg)

Er ganske fornøyd med denne uken her! Har vert flink med maten (lastet ned appen lifesum, kjøpte gullmedlemskap og er kjempefornøyd), har gått lange turer med hunden og trent to ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 167 cm

Startvekt tråden: 69,1 kg

Mål til påske: 62 kg (1. juni: 59 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 69, 1

10. januar, uke 2: 67, 5 (-1.6)

Uke 0:
Aldri veid så mye før, bortsett fra under og etter svangerskap. De to-tre "øverste" kiloene var litt overraskende(?), men jeg prøver å skylde på kombinasjonen syklus/julefeiring, og satser dermed på at jeg i løpet av den aller første uka skal kunne vise til et visst resultat… Litt bekymret over at jeg ikke har en klar plan nå når jeg starter, men skal prøve å i løpet av helga legge en mer konkret strategi. Jeg ønsker meg lykke til!
Uke 1:
- To første dager: Kjempeflink, spiste riktig & sunt & passe mengder.
- To neste dager: Gjorde kål på 200 g sjokolade på en halvtime, drakk en flaske rødvin og stjal ungenes potetgull.
- Tre neste dager: Tynget av dårlig samvittighet spiste jeg altfor lite og la meg sulten hver kveld.
- Trening: Nada x 7.
Jadda, jeg gjør alt riktig! :fnise: Men øvelse gjør mester, og jeg er i hvertfall motivert av minus én komma seks! Kanskje jeg til og med skal begynne med styrketrening på golvet hjemme, nemlig. Og ta i bruk rockeringen. Jepp, det skal jeg. Ny uke, nye muligheter! :danse:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar 2014
03. januar, uke 1: 88 kg
10. januar, uke 2: -- 87

Var neimen ikke lett å lese av analog vekt, men kunne se ut som ca 1 kg nedgang. (Skyndte seg ut å kjøpe digitalvekt)

Førnøyd med uken treningsmessig. Nå er det kostholdet som skal jobbes litt mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Januar 2014

03. januar, uke 1: 91,5

10. januar, uke 2: 90,1 (-1,4)

Jeg var ikke helt fornøyd når jeg gikk på vekta tidligere i dag, fordi jeg vet at januar i fjor og året før der gikk jeg ned mye mer første uka (sansynligvis vann). :vekt: Men når jeg tenker etter litt mer, så er ikke 1,4 kg ille. Særlig ikke siden jeg har mensen, og bruker å veie litt mer da. Om jeg klarer å miste like mye de neste ukene skal jeg være kjempefornøyd, og foreløpig ligger jeg i rute til målet mitt om 79 kg til påske.

Jeg har trent en del (men det kunne også vært bedre). Jeg har begynt med ordentlig og litt målrettet styrketrening, og har hatt tre veldig gode fullkroppsøkter, med både knebøy, markløft og hangups som er øvelser jeg aldri har prøvd ordentlig før. :trene: Kondisjonstreninga har det derimot vært litt dårligere med, men det kommer forhåpentligvis etterhvert.

Når det gjelder mat, så kunne jeg spist bedre, men samtidig er det ikke ille. I helga som var koste jeg meg med popcorn tre dager på rad (ops... :glare: ) i tillegg til sjokolade og litt smågodt på lørdag. Så jeg gikk muligens litt over kalorigrensa da, men ikke mye. Ellers har jeg vært veldig flink (bortsett fra i går, da jeg spiste fire pannekaker MED sukker. *kremt*). Jeg byttet ut tacolefsene på lørdagstacoen forrige uke med speltlomper, og rømmen med yoghurt naturell (skulle gjerne hatt kesam istedenfor, men det går ikke siden jeg ikke tåler laktose). Jeg har holdt meg unna brød - fordi når jeg først begynner å spise det klarer jeg ikke å stoppe. Jeg har spist noe knekkebrød, en del fiskekaker, speltlompepizza og tomatsuppe til lunsj, fisk til middag tre (!!!) ganger, mange epler, litt smoothie, en del gulrøtter og paprika med dip, og mange egg. Så alt i alt føler jeg meg ganske flink, og til neste uke skal jeg prøve å ha kun en dag med godteri, som sansynligvis blir i morgen eller søndag. :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 167 cm

Startvekt for denne tråden: 71,6 kg
Mål til påske: 65 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 71,6 kg
10. januar, uke 2: 71,5 kg

Joho, jeg husket feil, jeg trodde vekta lå på akkurat den samme, men jeg har jo gått ned! :skratte:

Fra spøk til alvor, jeg er ikke overrasket. Det er sånn som skjer når man sitter på ræva mer eller mindre hele uka, selv om kosten har vært relativt grei (og sikkert grunnen til at jeg ikke har gått opp). Hverdagsaktiviteten må opp, jeg må bare få den nye UPen min, slik at jeg får en ekstra motivasjonsfaktor. Og så begynner seriøs trening for alvor denne uka, så målet er 3 treninger før neste innveiing, med PT i morgen tidlig som første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere:
Høyde (valgfritt): 180 cm
Startvekt for denne tråden: 87,4 kg
Mål til påske: 80 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 87,4 kg
10. januar, uke 2: 86,5 kg

Hurra for 900 gram ned! Hadde egentlig ikke forventet å gå ned noe denne uka, jeg ble syk forrige fredag og har enda ikke blitt helt frisk. Ikke noe trening utenom en katastrofal økt på lørdag da jeg ga meg etter 20 minutter, og det blir jo ofte litt ekstra godsaker når man ligger hjemme hele dagen. Må jo ha vært mye salt og vann i kroppen etter jula forrige fredag, så er nok ikke 900 gram fett jeg har mistet akkurat. Men uansett bra motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 78,6 kg
Høyde (valgfritt): 161 cm

Startvekt for denne tråden: 71,4 kg
Mål til påske: 64,8 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 71,4 kg
10. januar, uke 2: 70,9

Om denne uka: Jeg har gått helt over til Myfitnesspal, og den fungerer kjempefint (stort sett). Jeg har vært påpasselig med maten og holdt meg på kalorinivået jeg (mener jeg) skal ligge på (BMR).

Mosjonen har vært på det jevne, men jeg har vært ute og gått hver dag. I går satte jeg ny personlig rekord på "løping" i denne omgangen. Har igjen fått mistanke om at jeg har noe astmarelatert, for jeg klarer ikke løpe mer enn 50-100 meter før pusten ikke funker mer, selv om jeg har trent på dette siden i november og gått hver dag, også i lange batte bakker. Jeg er da ikke så overvektig at det skulle gjøre løping umulig, man setter jo fete mennesker til å løpe! Jeg blir ikke sliten i beina, og hjertet funker fint, men jeg får ikke luft. For noen år siden, da jeg var "på topp", klarte jeg etter flere måneders trening å jogge tre minutter i strekk, og jeg var kjempestolt og dyvåt av svette. Når jeg regner på det, ser jeg at det dreide seg om 500 meter. Det er delig å løpe og jeg har lyst til å gjøre det mer, men dette går veldig trått.

Vekta gikk litt opp de siste dagene, men i går fikk jeg i meg ti glass vann og tisset som en hest, jeg hadde hørt at det skulle funke: uansett, jeg har fått vekk en halv kilo denne uka. Fornøyd!

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anstrengelsesastma, jeg kan gå i flere timer, men med en gang jeg begynner å løpe og pulsen øker mye, så får jeg ikke pusten verken inn eller ut av lungene uten å kjempe hardt for det. Det som hjalp før jeg fikk medisiner, var å kjøre veeeeeldig lange oppvarminger med gradvis økning. Men for meg har medisiner vært gull verdt, så var jeg deg ville jeg kanskje tatt en tur til legen for å sjekke, Pringle :) Det har i alle fall gitt meg en helt ny løpeopplevelse!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 80 kg (oktober 2012)
Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 60 kg
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60 kg
10. januar, uke 2: 59 kg (?)

Kan noen hjelpe meg å lese av vekta litt mer nøyaktig? Hodet mitt blir helt tullete av å prøve.

post-40103-0-84906800-1389354883_thumb.j

Hmm, rart at jeg har gått ned så mye på bare et par dager (veide meg på morgenen den syvende). Mye av det kommer sikkert av at jeg spiste et veldig stort måltid kvelden før jeg veide meg sist, og jeg har ligget i kalori-underskudd, men fortsatt... Jeg stoler ikke helt på badevekta mi kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra bildet ville jeg sagt 57-57,5, men alltid vanskelig å se på slike vekter.

Og hvor nøyaktige er de analoge vektene? Den hjemme hos foreldrene mine, veier jeg 4 kg mindre på, så jeg liker godt å veie meg der :nigo:

Edit: Og det var ikke et forsøk på å trykke deg ned, Xphan, bare vise at analoge kan variere mye :P

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anstrengelsesastma, jeg kan gå i flere timer, men med en gang jeg begynner å løpe og pulsen øker mye, så får jeg ikke pusten verken inn eller ut av lungene uten å kjempe hardt for det. Det som hjalp før jeg fikk medisiner, var å kjøre veeeeeldig lange oppvarminger med gradvis økning. Men for meg har medisiner vært gull verdt, så var jeg deg ville jeg kanskje tatt en tur til legen for å sjekke, Pringle :) Det har i alle fall gitt meg en helt ny løpeopplevelse!

Ja, jeg så det var snakk om det her i går, og da ble jeg minnet på det. Jeg har prøvd å få astmamedisiner tidligere, da med annen fastlege, riktignok, men testen (blåse i et rør etter at jeg hadde gått i trapper) var visst helt utmerket, så da var jeg bare i dårlig form - ble konklusjonen.

Kanskje jeg skulle prøve lykken hos ny fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mosjonen har vært på det jevne, men jeg har vært ute og gått hver dag. I går satte jeg ny personlig rekord på "løping" i denne omgangen. Har igjen fått mistanke om at jeg har noe astmarelatert, for jeg klarer ikke løpe mer enn 50-100 meter før pusten ikke funker mer, selv om jeg har trent på dette siden i november og gått hver dag, også i lange batte bakker. Jeg er da ikke så overvektig at det skulle gjøre løping umulig, man setter jo fete mennesker til å løpe! Jeg blir ikke sliten i beina, og hjertet funker fint, men jeg får ikke luft. For noen år siden, da jeg var "på topp", klarte jeg etter flere måneders trening å jogge tre minutter i strekk, og jeg var kjempestolt og dyvåt av svette. Når jeg regner på det, ser jeg at det dreide seg om 500 meter. Det er delig å løpe og jeg har lyst til å gjøre det mer, men dette går veldig trått.

Kom deg til legen og få tatt en spiriometri! Jeg har astma og er ikke noe plaget i hverdagen, men ved trening tetter deg seg med en gang. Tar en dose Ventolin før trening og det er som natt og dag! :jepp:

Ellers tipper jeg du kan få endel igjen for å løpe intervaller (hvis du ikke gjør det allerede?). Jeg syns også det er vanskelig å løpe, og særlig sammenhengende. Da jeg begynte å løpe i sommer kunne jeg gå raskt (7 kmh) med ok puls og pust, men løp jeg i samme tempo ble jeg dødsliten. Kroppen slet seg rett og slett ut på selve løpesteget. Da hjalp det veldig å veksle mellom å løpe og gå, og vips hadde jeg løpt ganske mye selv om det ikke var mange minuttene sammenhengende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legen og få tatt en spiriometri! Jeg har astma og er ikke noe plaget i hverdagen, men ved trening tetter deg seg med en gang. Tar en dose Ventolin før trening og det er som natt og dag! :jepp:

Ellers tipper jeg du kan få endel igjen for å løpe intervaller (hvis du ikke gjør det allerede?). Jeg syns også det er vanskelig å løpe, og særlig sammenhengende. Da jeg begynte å løpe i sommer kunne jeg gå raskt (7 kmh) med ok puls og pust, men løp jeg i samme tempo ble jeg dødsliten. Kroppen slet seg rett og slett ut på selve løpesteget. Da hjalp det veldig å veksle mellom å løpe og gå, og vips hadde jeg løpt ganske mye selv om det ikke var mange minuttene sammenhengende.

Jeg har altså tatt spirometri før (så ut som en dorull av plast :fnise: ), og den var utmerket? Men jeg hadde altså GÅTT i trapper, ikke jogget/løpt. Jeg kan også gå fort, men jogge på samme hastighet er helt umulig! Det er kjemperart! Skal ta kontakt med legen, han gir meg nesten alt jeg ber om :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra bildet ville jeg sagt 57-57,5, men alltid vanskelig å se på slike vekter.

Og hvor nøyaktige er de analoge vektene? Den hjemme hos foreldrene mine, veier jeg 4 kg mindre på, så jeg liker godt å veie meg der :nigo:

Edit: Og det var ikke et forsøk på å trykke deg ned, Xphan, bare vise at analoge kan variere mye :P

Neei, for 57,5 er vel den store streken midt mellom 55 og 60?

Hvor nøyaktige de er vet jeg ikke... men jeg har hatt bedre erfaringer med dem enn med de digitale jeg har hatt, som viste forskjellig tall bare av å gå av og på igjen. Pleide å bruke begge to for å få mest riktig resultat, men de siste seks månedene har jeg kun hatt den analoge.

Bør kanskje ta meg en tur på badevekt-shopping, hehe. Har noen tips til pålitelige merker som ikke koster altfor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Funky Punk

Startvekt fra tidligere: -- 115 kgHøyde (valgfritt): --- cm 173 cm

Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 89 kg (når tråden ble opprettet) Mål til påske: -- ingen spesielle mål

Januar 2014

03. januar, uke 1: STARTVEKT 86 kg

10. januar, uke 2: -- 88,5

Har som sagt prøvd meg på grovkarbo denne uken, og det gikk ikke bra i det hele tatt. Verken for vekten eller for helsa, så går tilbake til lavkarbo igjen nå.

Har jo ingen spesifikke mål for vektnedgangen, men håper jo at jeg kan nå 85 kilo, men det viktigste for meg er at helsen er så god som mulig

Endret av Funky Punk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange her er så flinke på kosthold. Derfor drister jeg meg til å spør om hjelp :) Har registrert meg på myfitnesspal, men tror mitt problem er at jeg kanskje spiser litt for lite... Er så og si alt etende så grønnsaker ++ er ikke noe problem. Det krever bare litt mer planlegging, pga mannen ikke eter noe av det xD.... Så hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange her er så flinke på kosthold. Derfor drister jeg meg til å spør om hjelp :) Har registrert meg på myfitnesspal, men tror mitt problem er at jeg kanskje spiser litt for lite... Er så og si alt etende så grønnsaker ++ er ikke noe problem. Det krever bare litt mer planlegging, pga mannen ikke eter noe av det xD.... Så hjelp mottas med takk

Myfitnesspal er genial, ingen pekefingre eller melkekvoter :fnise: Men du kan legge inn at du vil spise feks høyfett eller lavkarbo (stille inn makroene), og vise inntil fem variabler, hvis du ønsker det, så har du noe å rette deg etter mens du registrerer. Spis ellers hva du har lyst på og legg deg på mellom vedlikeholdsnivå og BMR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...