Gå til innhold

Hva spiser dere på 17. mai?

Fremhevede innlegg

Gjest Malama
Skrevet

Jeg oppdaga på jobb i dag at jeg er verdens snåleste menneske, så utypisk og håpløs som det er mulig å bli.

For jeg har ikke noe forhold til rømmegrøt og spekemat på 17. mai (jeg spiser ikke rømmegrøt, for den del...) og da er jeg altså rett og slett like merkelig som om jeg skulle vært et romvesen....

Hjemmefra er jeg vant til at vi hadde biff til middag på 17. mai jeg, noe som visstnok er enda mer utenkelig og forferdelig....

Ja, vi spiste pølser på barneskolen, og is, og softis er en selvfølge for meg. Men spekemat og rømmegrøt har jeg altså ikke noe forhold til, og ingen i min familie pleier å ha noe slik, så vidt jeg vet. Ante ikke at dette var en så grunnleggende nødvendighet jeg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Blir som regel grillmat eller spekemat, men har ingen fast tradisjon. I år blir det indisk!

Skrevet

Rømmegrøt og spekemat til hele familien. :dagensrose:

Skrevet

Vi griller alltid på 17. mai. I år skal vi ha noen venner her, og skal spise marinerte koteletter, kyllingspyd, grønnsaksspyd, hjemmelaget potetsalat og hjemmelaget foccacia.

Skrevet

Rømmegrøt på 17.mai? For noen snodige mennesker du jobber sammen med da! :ler: Rømmegrøt hører jo hjemme på st.hans og ikke på 17.mai!

Jeg spiser stoooooor og lang frokost med allskens godt, sukkerspinn og popcorn til lunch og sodd til middag. Sodd fordi det er godt og enkelt når man er sliten etter en lang dag. Har etterhvert blitt en tradisjon.

Skrevet

Har ingen mat-tradisjon på 17. mai jeg, vi har vel brukt å grille tidligere og de siste to åra har jeg vært i syden på denne dagen. I år tror jeg rett og slett bare vi spiser noe godt som vi har lyst på.

Skrevet

Blir som regel kjøtt i brun sos og kjøttkaker, eller noe i den dur..

Gjest Seleena
Skrevet
Rømmegrøt på 17.mai? For noen snodige mennesker du jobber sammen med da! :ler: Rømmegrøt hører jo hjemme på st.hans og ikke på 17.mai!

Det er tradisjon i min familie vertfall :) Det er jo heilt vanleg å ha rømmegraut på 17.

Vi skal ha grillmat og heimelaga salatar på 17. i år ;) RUMLE

Gjest Starya
Skrevet

Da jeg var barn spiste vi på ungdomshuset 17. mai. Det var vanligvis lapskaus eller pølse med stappe. Utover det har jeg ikke vært vant til noe spesielt i matveien utenom den obligatoriske pølsa og isen.

Det blir likevel rømmegrøt i år. Toro-grøt. Spekemat bryr jeg meg ikke om. Vi har grøt fordi jeg synes det er godt, ungen synes det er godt, og vi skal stappe i oss noe kjapt før vi løper på tivoli. :kul:

• 5 måneder senere...
Skrevet

Varierer, men som regel så blir det spekemat eller pølser :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Helstekt laks med skalldyrsaus og agurksalat er fast følge hver 17.mai hos oss.

Skrevet

Pleier å ha 17.mai frokost vi med hele slekta. ca 20 stykker. Det er superhyggelig. :)

Er 17. mai toget tidlig der vi bor så samles vi etterpå til lunsj i stedet.

Så pleier jeg å dra å se russetoget (må liksom det også) og så drar vi ut å spiser i byen etterpå. Det pleier å være md venner og sambo.

Skrevet

Er det ingen korps-folk her då? Har jo ikkje tid til å laga mat på 17. mai! I min oppvekst har middagen på 17. mai stort sett vore kina-mat eller pizza, take-out. Men den gode frukosten i lag med heile korpset sånn i 8-tida (etter at me allereide har spelt og marsjert i ein time) er veldig viktig. NAM!

Skrevet

hei

var drilljente fra jeg var 5 til 18 så joda jeg vet hvordan det er!

Men jeg spiste spekemat i pausen mellom slagene..men resten av familien spiste før meg..så...

Skrevet

Vi har alltid hatt lapskaus på 17. mai. Og krokanis til dessert. Jeg liker egentlig ikke krokanis, men den dagen er den fryktelig god :ler:

Skrevet

Før hadde vi alltid grillkylling, ris og paprikapotetgull.... Dette må høres helt sykt ut, men bare prøv... det passer helt perfekt sammen!

Nå har vi alltid smørbrød etter barnetoget og på kvelden pleier jeg å gå med kjæresten min på restaurant.

Skrevet
Før hadde vi alltid grillkylling, ris og paprikapotetgull.... Dette må høres helt sykt ut, men bare prøv... det passer helt perfekt sammen!

Nå har vi alltid smørbrød etter barnetoget og på kvelden pleier jeg å gå med kjæresten min på restaurant.

Høres aldeles ikke sykt ut, tvert imot :)

Selv har jeg ingen slaviske vaner, det spørs hva som er tid og mulighet til. Tradisjoner får ikke grepet på meg siden det hverken er mulighet eller tid til sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...