AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #1 Skrevet 24. desember 2013 Ja, jeg er visst så bortskjemt at jeg fikk en slik til jul Imidlertid er jeg helt grønn når det kommer til windows 8, og det er noen basis ting jeg lurer på... For det første; hvordan avslutter jeg programmer slik at ikke for mye er oppe og går på én gang? Eneste metoden jeg fant var ctrl/alt/del. Det MÅ da være andre muligheter? Det er andre ting jeg lurer på også, men tar det etter hvert Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #2 Skrevet 24. desember 2013 Jo - og hvordan slår jeg av hele maskinen? Finner ikke at jeg kan velge dette noe sted. Det er kanskje et sted på nett jeg kan lære litt? I brukermanualen står det svært lite.Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
-Jiinxs- Skrevet 24. desember 2013 #3 Skrevet 24. desember 2013 (endret) Søk på Youtube, "Windows 8 for newbies" / "Windows 8 tutorial" eller noe slikt. Avslutte apps: Før musen øverst på skjermen til den blir en hånd, hold inne knappen og dra ned, da blir programmet avsluttet. Slå av pcen: Windows tasten + c -> settings -> Power En video jeg fant. Det er mye nytt med Windows 8, jeg vil bare anbefale å ha et åpent sinn og ikke tenk med en gang at "Windows 8 er helt jævlig å bruke, hvor er Windows 7?!=")#¤"¤" Gratiss med ny laptop Endret 24. desember 2013 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 Søk på Youtube, "Windows 8 for newbies" / "Windows 8 tutorial" eller noe slikt. Avslutte apps: Før musen øverst på skjermen til den blir en hånd, hold inne knappen og dra ned, da blir programmet avsluttet. Slå av pcen: Windows tasten + c -> settings -> Power En video jeg fant. Det er mye nytt med Windows 8, jeg vil bare anbefale å ha et åpent sinn og ikke tenk med en gang at "Windows 8 er helt jævlig å bruke, hvor er Windows 7?!=")#¤"¤" Gratiss med ny laptop Tusen takk. Er j..... fornøyd, mildt sagt Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 En ting til: Det står på Komplett sine sider (er der den er kjøpt) at den har 256 GB SSD og 8 GB RAM. Når jeg går i "min datamaskin står det" at det er 95,3 GB i OS og 121 GB i data. Hva er det jeg ikke skjønner her? Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Det er mye nytt med Windows 8, jeg vil bare anbefale å ha et åpent sinn og ikke tenk med en gang at "Windows 8 er helt jævlig å bruke, hvor er Windows 7?!=")#¤"¤" Gratiss med ny laptop Ja, men problemet er at Win8 er skreddersydd for touchskjerm. Da er det rett og slett lekkert og veldiig morsomt. Men har man ikke touchskjerm synes i allefall jeg at det blir helt håpløst. Men det finnes heldigvis programmer man kan laste ned som gir et helt vanlig Win7-grensesnitt. Anonymous poster hash: 827ae...5c1
-Jiinxs- Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 Ja, men problemet er at Win8 er skreddersydd for touchskjerm. Da er det rett og slett lekkert og veldiig morsomt. Men har man ikke touchskjerm synes i allefall jeg at det blir helt håpløst. Men det finnes heldigvis programmer man kan laste ned som gir et helt vanlig Win7-grensesnitt. Anonymous poster hash: 827ae...5c1 Det eneste stedet hvor jeg synes at det kanskje hadde vært greit med touch, er i Metroen, og der er jeg ytterst sjeldent. Apps bruker jeg ikke i Windows 8.
-Jiinxs- Skrevet 24. desember 2013 #8 Skrevet 24. desember 2013 (endret) En ting til: Det står på Komplett sine sider (er der den er kjøpt) at den har 256 GB SSD og 8 GB RAM. Når jeg går i "min datamaskin står det" at det er 95,3 GB i OS og 121 GB i data. Hva er det jeg ikke skjønner her? Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb Forstår ikke hva du mener at det står 95,3gb OS og 121 gb data. I Min Datamaskin så står det vel på harddisken din noe slikt Windows 8 tar hos meg 21GB. Gidder du å linke til pcen din, på Komplett.no? Endret 24. desember 2013 av -Leon-
79kreps Skrevet 24. desember 2013 #9 Skrevet 24. desember 2013 Det ligger alltid mange skjulte partisjoner til bruk for gjenoppretting av windows dersom alt går gale. Disse stjeler plass. Alternativ måte til å lukke programmer er ALT+F4 Touchpaden kan også brukes veldig effektivt. Swipe inn fra de forskjellige sidene, zoom, rotere osv. Det er rett og slett bare å bruke litt tid på Windows 8 og du ser etterhvert hvor fantastisk bra det er. Om du har oppdatert til windows 8.1 kan du også høyreklikke på startknappen og avslutte derfra.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #10 Skrevet 24. desember 2013 Får ikke kopiert og limt inn (skal sjekke videre hvordan jeg gjør dette i morgen, for jeg VET vanligvis hvordan man klipper og limer ). Er Asus Zenbook UX301LA 13,3" til 15.395,- Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #11 Skrevet 24. desember 2013 http://www.komplett.no/asus-zenbook-ux301la-133-fhd-touch/795321 Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #12 Skrevet 24. desember 2013 Der. Vet ikke hva som skjedde første gang jeg prøvde Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
-Jiinxs- Skrevet 24. desember 2013 #13 Skrevet 24. desember 2013 Vanlig er vel en partisjon for OS, den du bruker til å lagre ting og tang på, og en partisjon som brukes som en form for backup om alt skulle gå rett vest. Sexy pc du har fått deg, såg bra ut og innmaten var ikke noe å klage på heller Hva stod det på OS harddisken din da? Du burde vel ha ca 180-190 gb ledig plass.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #14 Skrevet 24. desember 2013 Vanlig er vel en partisjon for OS, den du bruker til å lagre ting og tang på, og en partisjon som brukes som en form for backup om alt skulle gå rett vest. Sexy pc du har fått deg, såg bra ut og innmaten var ikke noe å klage på heller Hva stod det på OS harddisken din da? Du burde vel ha ca 180-190 gb ledig plass. Neida. Svar står lenger opp. Totalt 95 gb i os hvorav jeg hadde 51 gb igjen. Det er dette jeg ikke skjønner...Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
-Jiinxs- Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Det må være flere partisjoner da. Hvor mange vises i Min Datamaskin? Du nevnte i starten (..) 95,3 GB i OS og 121 GB i data. (...) Det blir ca 256 GB Et nyttig program som er i Windows 8 heter Snipping Tool Hvis du trykker Windows + Q og skriver Snipping Tool så kan du enkelt ta bilde av skjermen eller velge et lite område hvor du vil klippe ut. Da kan du f.eks vise hva som står i Min Datamaskin. Slik jeg gjorde med mitt lille bilde. Høyreklikker du nede i venstre hjørne så får du opp en god del programmer. Greit hvis du skal avinstallere noe eller skal inn på kontrollpanelet. Endret 25. desember 2013 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #16 Skrevet 25. desember 2013 Takk for instrukser. Skal gjøre det når jeg står opp. Asusen min har lagt seg til å sove nå, og jeg er kun mobil Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #17 Skrevet 25. desember 2013 Blæh. Har lagret et utklipp av "diskplass" som jpg-fil. Får beskjed om at filen er for stor til å laste opp her på KG . Den er på 17K, og det står her at maks størrelse for enkeltfil er 22,94K. Herregud, så blond jeg er!! Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb
Gjest Sobril Skrevet 25. desember 2013 #18 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Jeg må tydeligvis slette gamle bildefiler jeg har lagt ut tidligere for å få plass til nytt *leter-for-å-finne-ut-hvordan* Edit; og der var anonym-knappen glemt gitt Endret 25. desember 2013 av Sobril
-Jiinxs- Skrevet 25. desember 2013 #19 Skrevet 25. desember 2013 (endret) Blæh. Har lagret et utklipp av "diskplass" som jpg-fil. Får beskjed om at filen er for stor til å laste opp her på KG . Den er på 17K, og det står her at maks størrelse for enkeltfil er 22,94K. Herregud, så blond jeg er!! Anonymous poster hash: 2ad8b...8eb (Trykk på brukernavne ditt) Kontrollpanel -> Administrere vedlegg Endret 25. desember 2013 av -Leon-
Gjest Sobril Skrevet 25. desember 2013 #20 Skrevet 25. desember 2013 Hehe. Jeg fant det ut selv altså. Er år og dag siden jeg har vært innlogget KG via data. Har kun brukt mobil i lang, lang tid nå Her:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå