AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Hei! Jeg har det helt jævlig, og det har jeg hatt i så altfor mange måneder. Bruker mer tid på å gråte enn å ikke gråte og spiser nesten ingenting. Alt er bare helt svart og jeg har egentlig bare mest lyst til å ta livet mitt, det virker så fristende å bare slippe alt. Jeg har tenkt på at innleggelse kan være mitt siste håp, men hvordan? Hvor syk må man egentlig være for å få en planlagt innleggelse? Anonymous poster hash: 7e255...312
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Kan du sette fingeren på noe konkret som ville gjort livet ditt bedre?Anonymous poster hash: 231f6...eb5
Eirasi Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Oppsøk fastlegen din eller legevakt, og fortell hvordan du har det. De fleste kommuner skal ha psykiatrisk døgnenhet hvor en kan få plass dersom en ikke klarer seg alene. Dersom de ikke har plass kan det hende de kan tilby at hjemmesykepleien kommer daglig innom. Om så bare for å slå av en prat. Dersom du mener det fins ingen utvei vil jeg også anbefale deg om å søke henvisning til psykolog.
Gjest stian86 Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 Går på legevakten der du bor, snakker med en psykolog og sier det som det er. Om det er fare fo at du tar ditt eget liv blir du agt inn på flekken.for då er du til fare fo deg selv. Om det er andre ting er det mer streng og ting tar lenger tid.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Ja, gå til legevakten og prøv å si det som det er. Da jeg var deprimert for noen år siden, ble jeg også innlagt etter eget initiativ - etter flere dager uten søvn og mat, skjønte jeg at jeg måtte få hjelp. På legevakten sa jeg at jeg hadde det vondt og ikke helt klarte å ta vare på meg selv. De kontaktet min fastlege, og sammen ble vi enige om at noen dager på klinikk var det beste. Da vet du at du er i trygge omgivelser og kan fokusere på å bearbeide de vonde tankene - og praktiske ting som mat, søvn osv. vil de da passe på at du får nok av. For min del var det en lettelse. Anonymous poster hash: 8a6ba...912 1
Gjest Blomst83 Skrevet 24. desember 2013 #7 Skrevet 24. desember 2013 Ser flere her snakker om legevakta,men du nevner jo planlagt innleggelse.Dra du på psyk legevakt,og ber om innleggelse så blir du da lagt inn på akutt psykiatrisk,men det høres ikke ut som om det er det du tenker på...?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #8 Skrevet 24. desember 2013 Hei! Hva kan jeg si? Ikke så mye annet enn at du må ta vare på deg selv! Vet du hva årsaken er? Kan du snakke med noen? ...... Kontakt legevakt/ fastlege..Anonymous poster hash: 2fe6d...a55
Gjest Skrevet 25. desember 2013 #9 Skrevet 25. desember 2013 Hvis du ønsker å få en planlagt innleggelse, kan du få søke deg in på en distrikspsykiatrisk (DPS) døgnavdeling ved å kontakte fastlegen din eller evt. behandler du går til. Det er mye bedre å oppsøke hjelp før tilstanden din blir så uutholdelig at du blir akutt innlagt. Lykke til - det er håp for deg og din fremtid...
Gjest Inferno Skrevet 25. desember 2013 #10 Skrevet 25. desember 2013 Ring lengevakta og si du er suicidal.
Gjest Smiley_cat Skrevet 25. desember 2013 #11 Skrevet 25. desember 2013 Ring lengevakta og si du er suicidal. Slik ts legger det frem høres mest ut som suicidaltanker, ikke suicidalplaner. Det er en vesentlig forskjell hvis man skal fortelle helsevesenet hvordan man har det. Men begge deler krever en eller form for behandling/terapi. Men ja, kontakt fastlege eller legevakt som nevnt over. De vurderer deg videre for hvor akutt det er, og hvilken behandling du har behov for. Enten dette er en akutt innleggelse på en akuttpsykiatrisk post eller døgnpsykiatrisk enhet eller polikliniske samtaler.
Tradegy Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 Jeg var desperat lille juleaften, da tanker ble til planer, men ble kastet ut dagen etter. Så det skal mye til å få hjelp Tenker på deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå