Gå til innhold

silikon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at mange har laget tråder om dette før, men det er ting jeg rett og slett ikke finner svar på noen steder... Håper noen her kan hjelpe meg.

Litt forhistorie: jeg har alltid vært jenten med de store puppene. Jeg var tidlig utviklet og har vært stolt av størrelsen. Men... Jeg har aldri hatt sprettne ungpikebryst sånn som de fleste andre og det har alltid plaget meg. Nå har jeg gått ned masse i vekt og de er mindre og slappere enn før. Ikke bare er de stygg, men jeg har mistet identiteten min som "hun med puppene".

Så til spørsmålene:

Syns gutter virkelig det er så galt med silikon?

Hva hvis de kjennes ekte ut?

Vil brystene kjennes ekte ut hvis man tar under musklene?

Er det dumt å ta silikon før man får barn?

Ellers vil jeg gjerne høre alt av erfaringer,.fra.begge kjønn.

Takk til alle som gidder å lese/svare.

Anonymous poster hash: 99bda...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt silikon enda, men skal gjøre det i januar. Bumber tråden for deg jeg. :)

Skal ikke ta så mange gram, så tror det blir bra.

Anonymous poster hash: 7873d...875
  • Liker 1
Skrevet

Det vil aldri kjennes ekte ut. Og min kjæreste synes i alle fall ikke noe om silikon. Tullet engang med han og sa at jeg ville ta det, og da sa han at det er min kropp, men at han ikke synes det er fint i det hele tatt, og at plastikkpupper som han kalte det er turnoff (han skjønte at jeg tullet før han sa dette altså).

Og ja, det er dumt å ta silikon før du får barn. Du bør vente til etterpå om du skal ta. Og du må dessuten bytte dem ut etterhvert. Og når du kommer til å ta dem ut når du blir eldre, så vil puppene dine se ut som tomme pølseskinn og du må operere bare enda mer for å få puppene litt faste ihvertfall.

Puppene dine er ikke identiteten din. Om du tenker det så synes jeg det er trist. Hva skulle du da gjort om du fikk brystkreft og måtte fjerne dem helt?

Anonymous poster hash: 624be...e9e
Skrevet

Det vil aldri kjennes ekte ut. Og min kjæreste synes i alle fall ikke noe om silikon. Tullet engang med han og sa at jeg ville ta det, og da sa han at det er min kropp, men at han ikke synes det er fint i det hele tatt, og at plastikkpupper som han kalte det er turnoff (han skjønte at jeg tullet før han sa dette altså).

Og ja, det er dumt å ta silikon før du får barn. Du bør vente til etterpå om du skal ta. Og du må dessuten bytte dem ut etterhvert. Og når du kommer til å ta dem ut når du blir eldre, så vil puppene dine se ut som tomme pølseskinn og du må operere bare enda mer for å få puppene litt faste ihvertfall.

Puppene dine er ikke identiteten din. Om du tenker det så synes jeg det er trist. Hva skulle du da gjort om du fikk brystkreft og måtte fjerne dem helt?

Anonymous poster hash: 624be...e9e

Hva med de positive meningene? Jeg skal ta silikon om under en mnd, og jeg gleder meg fryktelig. Er helt flat fra før av, så skal få pupper som passer kroppen min. Ikke store, men heller noe som ser ganske naturlig ut. Skal ta anatomiske innlegg, og derfor kommer det ikke til å se ut som to baller på brystet. Men heller et mer naturlig resultat. :)

Brystimplantatene skal vare livet ut, så derfør bør det ikke være nødvendig å bytte. Ja det blir utfgifter om du får komplikasjoner eller andre ting, men det er en risiko jeg er villig til å ta.

Man kan i tillegg amme/få barn, selv om man har silikon. Og nei, puppene mine er ikke identiteten min, MEN når jeg har råd til å fikse på noe som jeg er missfornøyd med, så hvorfor ikke? Jeg skal trossalt leve med kroppen min livet ut. I tillegg er det slitsomt å aldri finne bher/bikinier som passer, fordi det blir altfor stort.

Anonymous poster hash: b042f...8e9

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å operere før du har fått barn. Ikke alle opplever å få brystene ødelagt etter svangerskap, men det kan skje og da vil du angre når du igjen må fikse de. Det er også større fare for å få kapsel og du vil lettere få melkespreng pga mindre plass i brystet når du får melk (altså man må pumpe seg eller amme oftere).

Jeg opererte for nesten 2år siden fordi brystene mine ble totalt ødelagt etter svangerskap. Brystene kjennes til tider ganske naturlige ut, men til tider kjennes de også veldig harde ut og jeg tar meg selv i å "angre" en gang iblandt. Men så vet jeg at mine naturlige bryster, slik de var etter svangerskap og amming ikke var noe bedre enn de falske jeg har nå så alt i alt er jeg fornøyd med de og valget mitt.

Vet ikke ang under eller over muskel og hva som kjennes mest naturlig ut, men om man har lite vev så legges de under for mer naturlig utseende. Snakka med kirurgen ang det å legge under når man har nok vev og fikk beskjed om at de da må løfte muskelen eller noe

Hvis du har en mann som elsker deg for den du er så driter han langt faen i om puppene dine er naturlige eller ikke. Min mann har ikke brydd seg noe, dette var noe jeg gjorde for meg selv og min selvfølelse, ikke for noen andre og det respekterte han og er fortsatt like glad i meg.

Hvis du skal operere så må du huske at brystene ikke forrandrer seg noe annet enn størrelsen ved å kun legge inn silikon. De vil være like, men bare større/fyldigere. Har du heng så må du ta løft for å endre på dette.

Gikk selv på en liten blemme der ettersom kirurgen sa at han kunne fikse det jeg var misfornøyd med, som var størrelseforskjell og skjevhet, men etterpå satt jeg igjen med de samme problemene, bare i større format. Gå til flere kirurger på konsultasjon og velg en du føler du har kjemi med, ikke nøy deg med en kirurg bare fordi han er en kirurg, det kan by på problemer i forhold til misforståelser som med meg.

Og ikke se på brystene dine som din identitet, det er det du har inni deg som er din identitet

Anonymous poster hash: d66e8...278

Skrevet

Takk for svar så langt. brystene er ikke min hele identitet, men det som har vært det eneste trekket jeg har vært ganske fornøyd med igjennom alle år, det vil si: med klær på. En god bh gjør mye. Men jeg vil også se bra ut naken.

Jeg trives godt med min identitet selvom mye av den ligger i brystene mine. Det var, og er min måte å føle meg tiltrekkende på. Andre deler av min identitet er at jeg er morsom, rar og omtenksom. Så puppene mine definerer ikke hele meg, men jeg føler meg på en måte naken uten de..

Kjæresten og jeg har vært sammen mange år, og hvis jeg gjør dette blir det for meg, ikke han. Han elsker meg og min kropp uansett..

Ts.

Anonymous poster hash: a75bf...76b

Skrevet

Det er individuelt, men om du ikke legger inn for mye, under muskel og med anatomiske innlegg så vil det som regel se ganske pent ut. Siden du har hengepupper er det mulig kirurgen vil anbefale brystløft i steden/ i tillegg.

Innleggene vil kunne kjennes, men det avhenger av hvor mye fett du har i området fra før av. Jeg er veldig slank og mine kan kjennes, men de ser likevel "ekte" ut. (Jeg mistet brystene etter amming)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...