AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Gynekologer og leger jeg har vært hos har alle sterk mistanke om at jeg har endometriose, men får ikke operasjon før på nyåret eventuelt. Problemet er at forrige gang jeg hadde mensen for 2,5 måneder siden så var det så forferdelig at jeg fortsatt er syk, men jeg vet at det blir verre om jeg venter om jeg venter enda lengre til neste menstruasjon. Så jeg tenkte jeg skulle ta pillefri uke fra i dag av siden jeg er hjemme denne uken uansett og jeg ikke ser min kjæreste denne uken. Men jeg sitter og har allerede vondt i magen fordi jeg gruer meg sånn.. Det er så forferdelig Noen som har noen råd? Huff.. jeg skjønner det er vanskelig å gi råd her altså, for det er vel ikke akkurat noen som gleder seg om de vet at de kommer til å kaste opp og kanskje besvime av smerter i noen dager. Jeg vet jo at jeg også kommer meg gjennom denne gangen som alle andre ganger, men føler ikke det hjelper. Noen som har råd til hva jeg kan tenke? For jeg vil ikke sitte i hele morgen å være kvalm fordi at jeg gruer meg sånn Anonymous poster hash: 2d712...a98
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Om du har endometriose er det jo ansett som vanlig å behandle med p-piller. Det hjelper ofte på smertene (av og til helt), og om det ikke hjelper, så er anbefalingen å bruke prevensjon som gjør at du rett og slett ikke får mensen, som ansees som forverrende på tilstanden. Hvorfor har ikke fastlegen gjort noe i forhold til dette? Jeg er rett og slett usikker på om å få mensen før ev. Operasjon i det hele er klokt? Har du hørt med legen din? Om du ikke har hørt før så ring i det minste legevakten eller kontakt en fagperson.Anonymous poster hash: 5d111...915 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Om du har endometriose er det jo ansett som vanlig å behandle med p-piller. Det hjelper ofte på smertene (av og til helt), og om det ikke hjelper, så er anbefalingen å bruke prevensjon som gjør at du rett og slett ikke får mensen, som ansees som forverrende på tilstanden. Hvorfor har ikke fastlegen gjort noe i forhold til dette? Jeg er rett og slett usikker på om å få mensen før ev. Operasjon i det hele er klokt? Har du hørt med legen din? Om du ikke har hørt før så ring i det minste legevakten eller kontakt en fagperson.Anonymous poster hash: 5d111...915 For om jeg har mensen sjeldnere enn hver 3. mnd, får jeg en helt sykt sterk blødning. Går på p-piller som jeg tenkte kanskje var lett å forstå når jeg skriver pillefri uke Min lege var enig med meg i dette. Anonymous poster hash: 2d712...a98
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Har du ikke fått noe smertestillende av legen din? Anonymous poster hash: 4ce96...4ba 2
Sugerøret Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 Jeg har endo og hopper over mens, dette etter forslag fra gyn + fastlege. Hvorfor ha slike smerter når en ikke forsøker å bli gravid? Har hoppet over mens i flere år.Litt spontane blødninger her og der,men som oftest holder ppilla dette i sjakk Jeg bruker diane
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Har du ikke fått noe smertestillende av legen din? Anonymous poster hash: 4ce96...4ba Jo, men det tar jo bare de smertene jeg har utenom menstruasjon. Ikke engang paralgin tar mensensmertene mine. Jeg har endo og hopper over mens, dette etter forslag fra gyn + fastlege. Hvorfor ha slike smerter når en ikke forsøker å bli gravid? Har hoppet over mens i flere år.Litt spontane blødninger her og der,men som oftest holder ppilla dette i sjakk Jeg bruker diane Jeg kan rett og slett ikke gjøre det. Bruker microgynon og det er disse som jeg har minst blødninger med (altså at jeg må ha mensen hver 3 måned) og har prøvd andre merker uten hell. Jeg må rett og slett få operasjon, for det finnes ikke noe som kan hjelpe for min del, men frem til da må jeg finne en måte jeg klarer å overleve uten at jeg får helt angst for mensen. -TS Anonymous poster hash: 2d712...a98
Sugerøret Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 hvorfor kan du ikke hoppe over mensen med de pillene?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 hvorfor kan du ikke hoppe over mensen med de pillene? Det er ikke alle som kan det. Hos noen ender det med heftige mellomblødninger. Og da snakker jeg ikke om mellomblødninger som varer i 2-3 dager, men i flere uker. Jeg er ikke ts foresten. Anonymous poster hash: 36569...0de
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Jeg blander Paralgin forte og Voltaren, det tar ikke smertene mine heller, men de dempes så jeg klarer å være oppe ihvertfall. Jeg prøvde også Microgynon, det gikk maks 3 mnd så begynte blødningene av seg selv. Jeg fikk ikke sterkere smerter, men hadde ikke sjangs til å holde igjen blødningene. Selv om legene mente at det gikk da helt fing Anonymous poster hash: 4ce96...4ba
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 hvorfor kan du ikke hoppe over mensen med de pillene? Jeg gjør det 3 ganger, og så må jeg ha mensen, for om ikke får jeg blødning helt til jeg tar pillefri uke og da får jeg så sterk blødning at jeg får anemi. Og det går ikke. -TS Anonymous poster hash: 2d712...a98
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Jeg blander Paralgin forte og Voltaren, det tar ikke smertene mine heller, men de dempes så jeg klarer å være oppe ihvertfall. Jeg prøvde også Microgynon, det gikk maks 3 mnd så begynte blødningene av seg selv. Jeg fikk ikke sterkere smerter, men hadde ikke sjangs til å holde igjen blødningene. Selv om legene mente at det gikk da helt fing Anonymous poster hash: 4ce96...4ba Jeg tåler egentlig ikke paralgin forte heller, så jeg blir så svimmel at jeg i alle fall ikke klarer å holde meg oppe Jeg klarer nok å være oppegående nok til å åpne pakker i jula når jeg får mensen, men da må jeg ta veldig mye cataflam Gynekologen sa også til meg at det gikk fint å ikke ha mensen, men det gjør det ikke for min del. Anonymous poster hash: 2d712...a98
Sugerøret Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Jeg gjør det 3 ganger, og så må jeg ha mensen, for om ikke får jeg blødning helt til jeg tar pillefri uke og da får jeg så sterk blødning at jeg får anemi. Og det går ikke. -TS Anonymous poster hash: 2d712...a98 Den ser jeg,hva med å skifte ppillemerke? Jeg brukte marvelon i mange år,byttet til diane og da fikk jeg ikke mellomblødninger.Så testet jeg ut cerazette (stavefeil sikkert) men de gav meg blødninger,så jeg er tilbake på diane. Synes du skal snakke med legen om dette,mens du venter på operasjon. Selv brukte jeg pinex forte samt en ting til som jeg ikke husker :/. Det hjalp fint lite
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Den ser jeg,hva med å skifte ppillemerke? Jeg brukte marvelon i mange år,byttet til diane og da fikk jeg ikke mellomblødninger.Så testet jeg ut cerazette (stavefeil sikkert) men de gav meg blødninger,så jeg er tilbake på diane. Synes du skal snakke med legen om dette,mens du venter på operasjon. Selv brukte jeg pinex forte samt en ting til som jeg ikke husker :/. Det hjalp fint lite Har som sagt prøvd flere forskjellige pillemerker, og microgynon passer best for meg. Vil heller ikke bruke diane pga at de inneholder mye hormoner i forhold til microgynon sånn at sjansen er større for blodpropp. Blir heller ikke anbefalt det av gynekolog. Jeg har snakket med legen om dette, og han er enig med meg. Pinex er vel ikke på resept? Jeg tar paracet+cataflam. Skulle gjerne hatt en sterkere blanding, men jeg tror at cataflam er det som funker best for meg av de smertestillende jeg ikke blir syk av. -TS Anonymous poster hash: 2d712...a98
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå