Gå til innhold

Hva er verst


Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus

Å bli voldtatt eller bli uskyldig dømt for voldtekt? Eller går det i det hele tatt å sammenligne noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus

Poenget mitt er at det ofte ikke går an å sette opp slikt mot hverandre. Hører mange som ofte sier det ene er verre enn det andre (ikke bare angående dette eksempelet), og det mener jeg fort kan bli litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Selvfølgelig er det forferdelig å bli uskyldig anklaget for voldtekt, men jeg vil nå si at det er verre å bli voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Begge deler er moralsk forkastelig. Vi er alle forskjellige individer med forskjellige normer, oppfattning og bakgrunn. Noe standard-svar på hvordan ting blir oppfattet hos mottakeren eksisterer dermed ikke. Å komme fram til en enighet om hva som er verst, er derfor umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lompa

Jeg vil faktisk si at det å dømme en mann for en voldtekt han ikke har begått, og aldri så mye som ville tenke tanken å gjøre noe sånt, er en SJELIG voldtekt! Det ene er ikke nødvendigvis verre enn det andre, det handler om individet og dettes opplevelse av den forbrytelsen det blir utsatt for. Det kan aldri måles! Men generelt vil jeg si at de som leverer en falsk anmeldelse for voldtekt, er de som begår den reelle voldtekten...Går ut fra at trådstarter tenker på denne saken:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/14/398275.html

Det gjør meg så sint at jeg nesten blir kvalm! De fleste normale menn ville heller kappe av seg armen enn å begå en voldtekt,eller seksuelle overgrep generelt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg meenr det ikke kan sammenliknes.

En voldtekt kan gi store psykiske plager og angst resten av livet.

En dom kan gi stigmatisering resten av livet.

Begge deler er ille, men helt ulikt. Vil også oppleves ulikt fra person til person.

Ikke alt kan settes opp mot hverandre; eks hva er verst mht å miste sine barn og å miste sine foreldre mens man er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klart det er like ille!

Hvorfor går det ikke å sammenlikne dette da?

Jeg synes Toms spørsmål er bra stilt!

Det er sikkert ille å bli voldtatt. Det er sikkert forferdelig å bli feilaktig stemplet som voldtektsforbryter UTEN å være det.

Hvem er vi til å dømem hva som er "verst"? Jeg synes det er frekt og lite sensitivt av de registrerte brukeren her å leke moralske dommere over noe så seriøst.

Bare de som har opplevd disse to tingene på kroppen vet hva det er snakk om. Jeg synes det blir feil/arrogant av oss her å rangere hva som er verst!

Noe så teit...og lite innsiktsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til: Klart det er like ille!

Hver og en har sin mening om dette. Uansett synes jeg du reagerer voldsomt på andres kommentarer. Så sterke temaer vil ALLTID vekke motstridende meninger, og nettopp da er det viktigere enn noengang å godta at vi alle reagerer ulikt.Dette er jo et tema som alle har en eller annen mening, enten man har personlige erfaringer eller ikke, på den ene eller andre måten.

Det eneste som er sikkert er at det er vel ingen,eller i allfall ytterst få som er helt likegyldige til det.

Jeg oppfatter ingen av de ovenstående som dømmende.Kan jeg spørre hvorfor du oppfatter det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenliknes!!

Begge deler er ille, skjønner ikke viktigheten med å finne ut hva som er verst???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klart det er like ille!

Jeg reagerte på korte, ubegrunnede og ganske så bastante påstander.

"Nei, A er verst"! "B er verst"...tåpelig å si synes jeg.

Dessuten lurer jeg på hva hensikten er når temaene er såpass seriøse. Da synes jeg faktisk svarene bør være mer seriøse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...