Gå til innhold

Jeg drar ikke lenger ut..

Fremhevede innlegg

Skrevet

.. på byen etter vorspiel.

Hvorfor jeg ikke gjør det?

beautiful-woman-wondering-if-all-of-the-

Typisk kveld som singel:

• Etter et hyggelig vors bestiller vorsarrangøren maxitaxi før alle er klare til å dra. Taksameteret står derfor i 750 før alle er på plass. Når dere kommer frem til destinasjonen krangler dere om hvem som skal betale hva.
  • Dere mister plutselig èn i gjengen, siden han ålrite dørvakten mener at kameraten din som skjeler "må være for full".
  • Vel inne på utestedet er det ti gutter for hver jente, de tre bertene i lokalet oppfører seg som prinsesser uten egentlig å ha utseendet med seg. Nevnte jeg forresten at to av dem har kjæresten sin i lokalet?
  • Utestedeieren har fått med seg at høy musikk betyr høyere omsetning. Det er derfor om å gjøre å få mest mulig volum ut gjennom høyttalerne, gjerne så høyt at det er umulig å snakke med potensielle flørter. Dessverre er det ikke mulig å danse, siden det funker dårlig å røre seg til The Fox når du deler din kvadratmeter med tre andre.
  • En sur og bakfull partysvenske forlanger 218 kroner for to glass vodka med en skvett appelsinjuice.
  • Tre timer senere forsøker du, med kebab i hånden, desperat å få tak i drosje hjem. Det er ingen Oslo Taxi-biler å se noe sted, så du ender med å betale 380 kroner for å komme deg hjem med et annet drosjeselskap.
  • Du sovner, litt deprimert, på sofaen med kebabsaus i munnviken og Mythbusters på TV-skjermen.

Typisk kveld om man har kjæreste

• Samme taxi-krangel.
  • Kameraten er fremdeles for full.
  • Du driter i at det er få jenter på stedet.
  • Musikken er like høy.
  • Drinkene er like dyre.
  • Fremdeles ingen bil fra Oslo Taxi.
  • Du sovner nok en gang med kebabsaus i munnviken og Mythbusters på TV-en, men denne gangen er du ikke deprimert: Det er egentlig bare godt å være hjemme.

Og dette gjør i tillegg at du føler deg helt j***** hele neste dag.

For å komme til poenget: Jeg dropper heretter byturen etter vorset. Det er ikke verdt det. Drar du ut på byen? Hvorfor/hvorfor ikke?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Byen er så overfladisk, så jeg gikk lei for noen år siden

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror jeg har kommet frem til ditto konklusjon!

Endret av Knekt1
Skrevet

1. Det finnes andre utesteder enn kjøttmarkedene

2. Ha vors der man slipper ta taxi

3. Utesteder av type 1 har gjerne ikke sinte vakter

4. man trenger ikke drikke seg dritings

5. tåler man ikke sprit finnes det mye annet man kan kose seg med

6. om du vil bli kjent med jenter er vors, fest og andre former for sosialt samvær mye bedre enn kjøttmarkedet på byen

7. drar man ut for å være med venner og bare være sosial, ta igjen det tapte, prate og ha det kult blir kveldene alltid bedre enn om man drar ut med gjøker som bare skal sjekke damer.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig. Gikk lei byen når jeg nærmet meg 19, av akkurat de samme grunnene som deg. Ble fortalt at det ble annerledes når jeg ble 20. Dro ut to ganger når dette magiske øyeblikket presenterte seg. Det var fortsatt like dårlig. Vi organiserte enorme hjemmefester i stedet som virkelig ble noen suksesser. Kan bestemme menneskene der selv, du kan faktisk prate og bevege deg rundt samt at du ikke våkner opp med 500 minus på konto og frostskader på pikken etter at taxien aldri kom.

• Liker 1
Skrevet

1. Det finnes andre utesteder enn kjøttmarkedene

2. Ha vors der man slipper ta taxi

3. Utesteder av type 1 har gjerne ikke sinte vakter

4. man trenger ikke drikke seg dritings

5. tåler man ikke sprit finnes det mye annet man kan kose seg med

6. om du vil bli kjent med jenter er vors, fest og andre former for sosialt samvær mye bedre enn kjøttmarkedet på byen

7. drar man ut for å være med venner og bare være sosial, ta igjen det tapte, prate og ha det kult blir kveldene alltid bedre enn om man drar ut med gjøker som bare skal sjekke damer.

1. Klart, men det er dessverre noen få utesteder som går igjen stort sett overalt, i hvert fall i min aldersgruppe.

2. Ja, det er det beste.

3. Om ikke sinte, kommer jeg ikke på mange utesteder i Oslo med genuint hyggelige dørvakter.

4. Absolutt ikke, men er jo hyggelig om en kan snakke litt med de som er på stedet i blant.

5. Som jo egentlig er like ellevilt priset.

6. Helt enig.

7. Absolutt, det er et velbrukt og viktig budskap. Imidlertid tror jeg de fleste single karer blir litt furtne om ratioen blir for skjev. Dessuten har jeg det ikke spesielt gøy på byen som opptatt uansett.

Skrevet

Helt enig. Gikk lei byen når jeg nærmet meg 19, av akkurat de samme grunnene som deg. Ble fortalt at det ble annerledes når jeg ble 20. Dro ut to ganger når dette magiske øyeblikket presenterte seg. Det var fortsatt like dårlig. Vi organiserte enorme hjemmefester i stedet som virkelig ble noen suksesser. Kan bestemme menneskene der selv, du kan faktisk prate og bevege deg rundt samt at du ikke våkner opp med 500 minus på konto og frostskader på pikken etter at taxien aldri kom.

Bifalles i sin helhet, mann. Hjemmefester er skikkelig god stemning!

Skrevet

Har selv erfart og hørt at utesteder i Oslo er en miserabel affære - iallefall i sentrum. Føler utvalget og variasjonen er mye bedre her i Trondheim. Noe jeg syntes var rart innbyggertallet tatt i betraktning.

Skrevet

Hehe, jeg har skrevet omtrent akkurat det samme i en tråd her tidligere. Folk tror jeg er partypooper eller noe som ikke gidder, men etter jeg har forklart hvorfor sier omtrent alle seg enige!

Skrevet

HELT enig. Er dritalei av å dra på byen, det er som regel vorspielet som er det kjekkest. Byen blir som regel bortkasta penger og sure dørvakter. Jeg har og kjæreste, og har da veldig lite å gjøre på byen. Jeg kan danse med venninner og sånt, men det er liksom gøyere når en er singel. Kjæresten derimot vil som retel alltid på byen. Så jeg går som oftest hjem, gidder ikke å tvinge han til å være hjemme når han absolutt vil på byen, og opplevelsen hans på byen er alltid samme: Ehh, helt ok. Jeg/kompisen min kom ikke inn på utestedet fordi jeg/han var "altfor full" (ikke full i det hele tatt, men dørvakter er noen drittsekker) så de gikk til en annen plass, kompisen som er singel danset og sjekket opp jenter, kjæresten min satt på benken og drakk, kanskje han opptrådde som wingman i blant. Mista siste bussen og måtte gå 1 time hjem i drittvær.

Blærh

Skrevet

Du bor i Oslo? nattbussen koster 50 kroner, 30 på automat. Den kan dere ta begge veier.

Skrevet

Jeg er SÅ enig!!! Haha. Dagen etterpå sjekker jeg kontoen å bare "DETTE VAR IKKE VERDT DET!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...