Gå til innhold

Har jeg som mor noen rettigheter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har en sønn som er under året. Vårt forhold har vært ekstremt turbulent siden vi ble foreldre, men vi ønsker å kjempe for å holde sammen og løse problemene våre. Hvis vi ikke hadde et felles barn tror jeg ikke han hadde taklet å bli værende så lenge som han har. Jeg har lenge mistenkt om han har en fødselsdepresjon, da han har blir irritabel, sliten, tom og til tider aggressiv. Noe som er helt ulik han. Han mener jo selfølgelig at det bare er meg det er noe feil med og evner ikke å se noe feil med seg selv. Uansett.. Vi er helt i slutten av pappapermisjonen hans nå, så han er den som har vært hjemme med barnet på fulltid de siste par månedene.

Vi har lenge planlagt en jul hjemme hos oss selv for første gang, siden vi er nybakt familie. Etter et par krangler i desember måned har han kommet med trusler om at han ikke gidder å være hjemme her i julen sammen med meg. I dag klikket han på nytt ute av det blå og pøste ut hvor forferdelig jeg er og at han ikke gidder være hjemme. Uansett hva jeg sier og gjør, blir det alltid feil virker det som. Han tok meg seg barnet vårt og dro ut, og sa at han tar med seg ungen vår til hans familie og er der de neste dagene (da må han reise med tog i et par timer i ettermiddag i så fall). Jeg ble helt paff og sa at babyen skal selvsagt være hjemme sammen med meg, og om han har lyst til å rømme hjemmefra og stikke til familien så er det hans eget valg. Ikke skal jeg jobbe noe i julen heller. Han lo og sa at jeg skulle bare prøve å stoppe han og at han kan dra hvor enn han vil med hans eget barn.

Så nå sitter jeg her, alene, muligens på julaften også. Tårene renner bare av tanken på at jeg kanskje må sitte her alene uten barnet mitt som har sin første jul i år.

Anonymous poster hash: ce8e4...7bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han der er ikke helt god, jeg ville ha kontaktet politiet.

• Liker 14
Skrevet

Hadde gitt ham 2 timer på å komme tilbake med barnet ellers så blir politiet kontaktet (ville gitt samme råd om du har far og mor stakk av med barnet på den måten).

Kommer han ikke tilbake så kontakter du politiet.

Anonymous poster hash: e6e15...94d
  • Liker 9
Skrevet

Kidnapping er vel ikke lov av eget barn heller. Anmeld.

• Liker 4
Skrevet

Men blir det regnet som kidnapping når vi som foreldre er sammen og deler alt av ansvar? Tenker spesielt siden han også er i sin pappapermisjon nå. Er det noe politiet kan gjøre, og kommer til å ta alvorlig hvis jeg ringer til dem?

Skrevet

Vet ikke, snakk med dem. At foreldre tar barnet, stikker uten avtale og ikke kommer tilbake og man vet ikke når er ikke bra.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde også sagt som de over her, si han har 2 timer å komme hjem, og hvis ikke så ringer du politiet for dette er kidnapping. Han stakk av med barnet mot din vilje. Og dere begge skulle være sammen med barnet. Han kan ikke bare stikke av med barnet når dere skulle feire jul sammen med barnet. Da får han heller reise alene dit og la barnet bli igjenn med deg. Siden det er hans eget valg.

Samme hadde vært motsatt. Mor har heller ikke bare kunne stikke av med barnet og feiret jul med sin familie mot fars vilje. Så dette går begge veier.

Er familievernskontoret åpent i morra? Du kunne evt spurt de om råd om hva du skal gjøre før du evt ringer politiet.

Småbarnsperioden kan slite på forholdet, og jeg håper det ordner seg for dere begge etterhvert som barnet blir større. Det er en vansklig periode i begynnelsen for mange, og livet blir helt anderledes enn det var før dere fikk barn. Så håper det er bare en periode forholdet skranter og at det blir bedre etterhvert.

Sender deg en trøsteklem..

Endret av Molte
  • Liker 1
Skrevet

Men blir det regnet som kidnapping når vi som foreldre er sammen og deler alt av ansvar? Tenker spesielt siden han også er i sin pappapermisjon nå. Er det noe politiet kan gjøre, og kommer til å ta alvorlig hvis jeg ringer til dem?

Hadde det vært for ei helg, så kanskje de ikke har tatt det så alvorlig hvis han kom tilbake etter den helga. Men dette er en høytid som er viktig for mange, og når han da stikker av med barnet, så synes jeg det er alvorlig. Blir jo barnets første jul også, og bare det er spesielt i seg selv. Ta kontakt med familiekontoret først, og se hva råd de har å gi til deg, om det er vits å ringe politiet hvis han ikke kommer tilbake.

Skrevet

Helt seriøst, ring politiet NÅ. Tlf: 05000. Og gjør det slutt med denne fyren, han er jo direkte ondskapsfull.

Anonymous poster hash: 6a42b...f8b
  • Liker 4
Skrevet

Hadde det vært for ei helg, så kanskje de ikke har tatt det så alvorlig hvis han kom tilbake etter den helga. Men dette er en høytid som er viktig for mange, og når han da stikker av med barnet, så synes jeg det er alvorlig. Blir jo barnets første jul også, og bare det er spesielt i seg selv. Ta kontakt med familiekontoret først, og se hva råd de har å gi til deg, om det er vits å ringe politiet hvis han ikke kommer tilbake.

Selvsagt er det vits i. Og familiekontoret har ikke åpent på søndager. TS må ta TAK.

Skrevet

Selvsagt er det vits i. Og familiekontoret har ikke åpent på søndager. TS må ta TAK.

I det andre innlegget mitt skrev jeg om det var åpent i morra (som er en mandag) så kunne hun ringe å høre om råd der.

Skrevet

I det andre innlegget mitt skrev jeg om det var åpent i morra (som er en mandag) så kunne hun ringe å høre om råd der.

Men er det nå lurt å vente en dag? Ts mistenker at barnefaren er deprimert. I tillegg er han aggressiv.

Jeg ville ringt med en gang. Her er det ikke engang garantert at far skal dit han sier han skal med barnet.

Anonymous poster hash: 76ef2...f48

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke noe å vente med. Fyren har kidnappet ungen deres for svarte..! Ring politiet. NÅ!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Helt seriøst, ring politiet NÅ. Tlf: 05000. Og gjør det slutt med denne fyren, han er jo direkte ondskapsfull.

05000 er til Telenor...

02800 er til politiet for saker som ikke hører hjemme på alarmsentralen.

Endret av SmallTalk
  • Liker 11
Skrevet

Men er det nå lurt å vente en dag? Ts mistenker at barnefaren er deprimert. I tillegg er han aggressiv.

Jeg ville ringt med en gang. Her er det ikke engang garantert at far skal dit han sier han skal med barnet.

Anonymous poster hash: 76ef2...f48

Kankje hun skulle ha ringt foreldra hans og hørt om de faktisk er der.. Er han ikke der, så hadde jeg nok ringt politiet og etterlyst de og fortalt situasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ringt politiet uten å blunke! At du i det hele tatt kan vurdere noe annet?!

• Liker 2
Skrevet

Jeg og samboer har en sønn som er under året. Vårt forhold har vært ekstremt turbulent siden vi ble foreldre, men vi ønsker å kjempe for å holde sammen og løse problemene våre. Hvis vi ikke hadde et felles barn tror jeg ikke han hadde taklet å bli værende så lenge som han har. Jeg har lenge mistenkt om han har en fødselsdepresjon, da han har blir irritabel, sliten, tom og til tider aggressiv. Noe som er helt ulik han. Han mener jo selfølgelig at det bare er meg det er noe feil med og evner ikke å se noe feil med seg selv. Uansett.. Vi er helt i slutten av pappapermisjonen hans nå, så han er den som har vært hjemme med barnet på fulltid de siste par månedene.

Vi har lenge planlagt en jul hjemme hos oss selv for første gang, siden vi er nybakt familie. Etter et par krangler i desember måned har han kommet med trusler om at han ikke gidder å være hjemme her i julen sammen med meg. I dag klikket han på nytt ute av det blå og pøste ut hvor forferdelig jeg er og at han ikke gidder være hjemme. Uansett hva jeg sier og gjør, blir det alltid feil virker det som. Han tok meg seg barnet vårt og dro ut, og sa at han tar med seg ungen vår til hans familie og er der de neste dagene (da må han reise med tog i et par timer i ettermiddag i så fall). Jeg ble helt paff og sa at babyen skal selvsagt være hjemme sammen med meg, og om han har lyst til å rømme hjemmefra og stikke til familien så er det hans eget valg. Ikke skal jeg jobbe noe i julen heller. Han lo og sa at jeg skulle bare prøve å stoppe han og at han kan dra hvor enn han vil med hans eget barn.

Så nå sitter jeg her, alene, muligens på julaften også. Tårene renner bare av tanken på at jeg kanskje må sitte her alene uten barnet mitt som har sin første jul i år.

1. dette er ikke kidnapping, for du vet hvor barnet ditt skal.

2. hvorfor skiver du dette her, jeg hadde vært på vei der ungen min var. tog stasjonen

3. hvordan kan du la han i det hele tatt gå ut av huset med barnet ditt, når han allerede sa at du ikke skulle se han i julen o.l.. hadde det vært meg måtte han ha banket meg bevisstløs før han kom seg ut av leiligheten/huset.

4. ring familien eller personene han skal til å be han snu i døren og komme hjem igjen med barnet deres.

Anonymous poster hash: 7f791...c88

• Liker 1
Skrevet

Ja gjør som alle sier her. Ring politiet. Du kan ikke sitte å vente på hva som skal skje. Alt kan skje

• Liker 1
Skrevet

Du kan også ringe barnevernvakta

Anonymous poster hash: 3f8a2...a44
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...