AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Hadde nettopp et stort lag med familien og god og tradisjonell julemat som jeg hadde gledet meg som en unge til. Skuffelsen var derfor stor da jeg smakte metall av maten (den kommer i papirpose og har nok ikke vært i kontakt med metall..), akkurat som mat som har ligget lenge i hermetikkboks. Metallsmaken var veldig tydelig, men ikke like tydelig gjennom hele måltidet, og det var bare jeg som smakte det.. Kom på at jeg for noen dager siden syns det smakte metall av en annen rett jeg spiste.. Hva kan dette komme av? Anonymous poster hash: 9ccd1...065
Honey Dew Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Har du vært og tatt jernsprøyter hos legen? Hvis du har gjort det, vil alt du smaker på, ha metallsmak. Dette varer en stund, men går så over.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 TS: Ikke tatt sprøyter, men tar jerntabletter. Kan det gi samme effekt? (kan jo sjekke vedlegget forsåvidt..) Takk for svar! Anonymous poster hash: 9ccd1...065
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Jeg har alltid hatt en viss metallsmak i munnen, helt normalt. Anonymous poster hash: 868a2...e04
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 TS: Ikke tatt sprøyter, men tar jerntabletter. Kan det gi samme effekt? (kan jo sjekke vedlegget forsåvidt..) Takk for svar! Anonymous poster hash: 9ccd1...065 Ja, det kan det muligens. Du kan prøve å bytte til noen andre jerntabletter hvis du ikke har fått disse fra legen. Da må du først konferere med han/henne. Anonymous poster hash: 9b8e5...9be
TuridS Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 umm nei?? Det er ikke normalt med metallsmak i munnen. kan du være gravid?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Bruker bare "vanlige" jerntabletter fra apoteket, og ikke tatt dem på et par dager. Er nok heller ikke gravid. Pleier ikke å ha metallsmak, men har muligens hatt det for noen år siden også hvis jeg ikke husker feil... I dag var det bare så intens smak. Isj... Anonymous poster hash: 9ccd1...065
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Jeg har alltid hatt en viss metallsmak i munnen, helt normalt. Anonymous poster hash: 868a2...e04 normalt med metallsmak i munnen? Jeg har aldri hatt metallsmak i munnen, og heller ikke hørt noen andre nevne det. Anonymous poster hash: a240d...4fb
Gjest Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Visse typer sovemedisiner kan også gi en rar smak i munnen dagen etter.
rorodinbåt Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Om man er gravid kan man få metallsmak i munnen
Elanore Skrevet 21. desember 2013 #11 Skrevet 21. desember 2013 Det er mye som kan gi bismak i munnen, særlig den som gir seg til kjenne som en "metall"-lignende smak... De første jeg ville gjettet på her, er: - Medisiner - Graviditet - Mangelsykdommer/tilskudd for disse - Infeksjoner - Sykdom generelt
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #12 Skrevet 21. desember 2013 Tar ikke sovemedisiner, og jeg har mensen for øyeblikket, så er nok ingen av de delene.. Uff, nå syns jeg liksom at jeg har konstant metallsmak i munnen! Prøve å tenke på noe annet... Anonymous poster hash: 9ccd1...065
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #13 Skrevet 21. desember 2013 Det er mye som kan gi bismak i munnen, særlig den som gir seg til kjenne som en "metall"-lignende smak... De første jeg ville gjettet på her, er: - Medisiner - Graviditet - Mangelsykdommer/tilskudd for disse - Infeksjoner - Sykdom generelt Tar ingen medisiner, men tar en del vitaminer som D, B, jern og folat.. Ikke tatt dem på noen dager (glemt det i julestresset..), og har gått på dem over et halv år. Ikke merket noe før nå og en gang for noen dager siden. Er forkjølet og hoster en del, men ellers ikke syk. Tusen takk for svar! Jeg setter pris på alle "forslag"! Anonymous poster hash: 9ccd1...065
gladidag Skrevet 21. desember 2013 #14 Skrevet 21. desember 2013 Spist pinjekjerner i det siste? Dette har jeg opplevd noen ganger. http://no.m.wikipedia.org/wiki/Pinjekjerne
Kreps1 Skrevet 22. desember 2013 #15 Skrevet 22. desember 2013 Tar ingen medisiner, men tar en del vitaminer som D, B, jern og folat.. Ikke tatt dem på noen dager (glemt det i julestresset..), og har gått på dem over et halv år. Ikke merket noe før nå og en gang for noen dager siden. Er forkjølet og hoster en del, men ellers ikke syk. Tusen takk for svar! Jeg setter pris på alle "forslag"! Anonymous poster hash: 9ccd1...065 Med fettløselige vitaminer kan det ta noen måneder før nivåene i blodet stabiliserer seg. Dersom du tar store mengder jern vil kanskje dette bygge seg opp over tid, i likhet med fettløselige vitaminer? Ellers kan det jo være at forkjølelsen gjør at smaksløkene og nesen ikke fungerer optimalt. Men dersom metallsmaken vedvarer over flere uker ville jeg kontaktet lege.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #16 Skrevet 22. desember 2013 Tar ingen medisiner, men tar en del vitaminer som D, B, jern og folat.. Ikke tatt dem på noen dager (glemt det i julestresset..), og har gått på dem over et halv år. Ikke merket noe før nå og en gang for noen dager siden. Er forkjølet og hoster en del, men ellers ikke syk. Tusen takk for svar! Jeg setter pris på alle "forslag"! Anonymous poster hash: 9ccd1...065 En kan få sopp i munnen når en er forkjølet og immunforsvaret er svekket. Det kan gi slik metallsmak i munnen - kaffe er vel ikke godt nå? Fikk noe å skylle munnen med fra legen, som tok knekken på det. Anonymous poster hash: 4d246...aaa
pusen78 Skrevet 22. desember 2013 #17 Skrevet 22. desember 2013 Hvis tungen blir svart i tilleg, man føler seg omtåket,Klarer ikke å stå,føler seg forferdelig sliten-hjernedrypp.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #18 Skrevet 22. desember 2013 TS: Er utrolig sliten med tåkesyn, hukommelsesissues og konsentrasjonsproblemer, men det har jeg hatt ganske lenge nå, så tror ikke det er noe veldig akutt som har med det å gjøre. Blitt enda mer forkjølet i dag, så får satse på at det er årsaken! Anonymous poster hash: 9ccd1...065
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #19 Skrevet 22. desember 2013 TS: Er utrolig sliten med tåkesyn, hukommelsesissues og konsentrasjonsproblemer, men det har jeg hatt ganske lenge nå, så tror ikke det er noe veldig akutt som har med det å gjøre. Blitt enda mer forkjølet i dag, så får satse på at det er årsaken! Anonymous poster hash: 9ccd1...065 Da styrkes min mistanke om at det er en oppblomstring av sopp. Immunforsvaret ditt er nedkjørt, og du kan lett få infeksjoner, forkjølelse og sopp. Gå til legen og få det sjekket. Anonymous poster hash: 4d246...aaa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå