JessieC Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 (endret) Til nå har jeg gått på fire forskjellige typer kombinasjons p-piller, og alle som én har gjort meg deprimert. Virket som et lyspunkt da legen min foreslo cerazette, ettersom jeg er svært skeptisk til å putte i meg enda flere piller med østrogen. Etter to brett er depresjonen fullstendig borte, som er supert! Men så er det mensen. Første måneden gikk det omtrent som normalt. Mensen var et par dager forsinket, og varte en dag lenger enn vanlig, men det plaget meg ikke nevneverdig. Neste måned skjedde det samme. Så gikk det to dager, jeg og kjæresten min hadde sex, og like etter begynte jeg å blø igjen. Så varte det halvannen uke. Det tok endelig slutt, og hadde vært fullstendig uten blødning i ca. syv timer, før jeg igjen var sammen med kjæresten min. Nyforelskede som vi er, skjedde det uunngåelige, og like etter begynte jeg å blø igjen. Blødningene har nå vart i en uke, og viser ingen tegn på å stoppe. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Kan det være en tilfeldighet at jeg begynner å blø igjen like etter at jeg har sex? Kommer selvfølgelig til å oppsøke lege dersom dette vedvarer (har kommet til punktet der jeg vurderer å dra på legevakta fordi jeg ikke orker å vente til helga er over). Æsj, jeg er så lei. Blir det bedre, eller kommer jeg til å fortsette å blø konstant? Endret 21. desember 2013 av JessieC
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 På grunn av at Cerazette ikke inneholder østrogen kan den regulere blødninger veldig dårlig. Noen er så heldig å miste mensen helt, noen får regelmessig mens og noen blør i tide og utide mens de går på Cerazette. Jeg var en av dem som mistet mensen men jeg hadde småblødninger og farget utflod med ujevne mellomrom mens jeg gikk på pillene. En god del av disse blødningene kom under eller etter sex så jeg spurte gynekologen min om dette var normalt på Cerazette og det mente hun det var. Cerazette er kjent for å gi mye blødningetull i noen kropper så dersom det ikke stabiliserer seg etter ca 3 måneder må du kanskje vurdere å bytte til et annet prevensjonsmiddel. Jeg sluttet forøvrig på Cerazette på grunn av at humøret mitt ble helt merkelig. Nå sliter jeg med at syklusen aldri kommer i gang og stabiliserer seg, og går rundt og småblør nesten konstant... Anonymous poster hash: 4d0d2...be4
brightness Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Har ikke hatt mensen på 4 år (siden jeg begynte på de altså)...
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Jeg blødde i fire mnd før jeg byttet til et annet merke. Fastlegen sa det var pga svært lavt hormoninnhold (?) i cerazette.Anonymous poster hash: b063a...4e9
Gjest LadyAntebellum Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 Når jeg er flink til og ta dem til samme tidspunkt hver dag opplever jeg ikke blødning. I det siste har jeg ikke vært så flink til og ta dem til samme tidspunkt og jeg har hatt mye blødning nå.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Jeg hadde småblødninger hele tiden på cerazette... Gikk på de i litt over 3 mnd før jeg gav opp og byttet Anonymous poster hash: 7d568...921
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå