Gå til innhold

Alltid kvalm på morgenen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt masse tester hos legen, men de finner ingenting. Hver morgen er jeg kjempekvalm, spiser jeg frokost av noe slag så spyr jeg med en gang. Må vente noen timer før jeg kan spise. Er generelt veldig kvalm på morgenen. Jeg føler meg bedre etter jeg begynte på glutenfritt/laktosefritt diett. Prøvene jeg tok (blod og avføring) viser ingenting unormalt. Dette er veldig slitsomt. Spiser jeg f.eks en brødskive får jeg magekramper og sitter på dass, samme hvis jeg får i meg noen melkeprodukter.. Cøliaki er det heller ikke.

Flere som har samme problemer med magen? Det er fryktelig slitsomt hvertfall. Har før fått påvist IBS. Men dette med kvalmen skjedde for 9 mnd siden (nei jeg er ikke gravid).



Anonymous poster hash: 3ad5f...fa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slet veldig med dette før. Helt til det ble konstantert lavt jernnivå og at kroppen ikke tok opp jern. Så jeg fikk en runde med B12 sprøyter, og alt stabiliserte seg. Slet forresten også veldig mye med irritert tykktarm på denne tiden ogs¨å.



Anonymous poster hash: 0a1c2...ca1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt gastroskopi da?

Nei, det får vel bli neste steg.. Jeg spydde som en gris da jeg tok avføringsprøven, gastro er vel enda verre :(

Har sjekket vitamin-nivået mitt og, mangler ingenting. Tar både B/D-vitamin, jern og kalsium (da jeg ikke får i meg melk).

Anonymous poster hash: 3ad5f...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet å holde deg unna melkeprodukter?

Fruktose?

Anonymous poster hash: 81540...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kvam om morgenen, men ikke så ekstremt som deg. Må vente en god stund før jeg spiser frokost, men spyr ikke. Hørtes utrolig slitsomt ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser du skikkelig kveldsmat? Jeg får dårlig matlyst og kvalme om morgenen dersom jeg ikke har spist skikkelig kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med at du ligger/sover å gjøre. Altså, hvis du sover på dagtid..en nap på soafen eller noe sånt, blir du kvalm da?

Tenker bare høyt her..kanskje det kan være noe med at du ligger som kan fremprovosere kvalmen..?



Anonymous poster hash: 42537...df8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også kjempedårlig enten midt på natten (våkner av det) eller når jeg våkner om morgenen om jeg ikke spiser kveldsmat ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt masse tester hos legen, men de finner ingenting. Hver morgen er jeg kjempekvalm, spiser jeg frokost av noe slag så spyr jeg med en gang. Må vente noen timer før jeg kan spise. Er generelt veldig kvalm på morgenen. Jeg føler meg bedre etter jeg begynte på glutenfritt/laktosefritt diett. Prøvene jeg tok (blod og avføring) viser ingenting unormalt. Dette er veldig slitsomt. Spiser jeg f.eks en brødskive får jeg magekramper og sitter på dass, samme hvis jeg får i meg noen melkeprodukter.. Cøliaki er det heller ikke.

Flere som har samme problemer med magen? Det er fryktelig slitsomt hvertfall. Har før fått påvist IBS. Men dette med kvalmen skjedde for 9 mnd siden (nei jeg er ikke gravid).

Anonymous poster hash: 3ad5f...fa2

Jeg hadde samme probelm som deg en lang peroide.

De tok tester og blod prøver opp og ned og fant ikke noe galt.

Først ved gastroskopi fant de ut at jeg overproduserte magesyre og at dette utløste kvalmen og smertene i magen.

Etter det ble jeg satt på medesiner i to måneder for å regulere ned produksjonen av magsyren. Og fikk en diet som jeg skulle holde meg til.

Jeg er nå i helt fin form så lenge jeg holder meg til dieten. Om jeg skjeier ut så "straffes" jeg for det neste dag. Medesinene trenger jeg ikke lenger.

Anonymous poster hash: 209d8...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alltid middag på kvelden og kanskje noe frukt eller te før jeg legger meg. Har prøvd å holde meg unna laktose og gluten som sagt og da føler jeg meg mye bedre. Måtte spise det jeg ikke tålte før jeg skulle ta avføringsprøven og da var jeg dårlig, uggen i magen. Jeg tok en allergitest hos legen som viste at jeg ikke tålte melk så godt, men det slo ikke ut sånn veldig.

Legen mener det er pga IBS at jeg er kvalm etc, men det er veldig slitsomt! Ikke normalt å kaste opp så ofte som jeg gjør. Denne uka spydde jeg 2 ganger på jobb og nesten på t-banen..

Burde vel ta gastroskopi jeg nå.



Anonymous poster hash: 3ad5f...fa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spise mer kvelden før. Kan rett og slett være fordi du har spist for lite og gått lenge uten mat. Da har jeg det sånn, spesielt om morningen. når jeg da prøver å spise så vokser maten i munnen min og jeg føler bare for å spy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske. Må vente med frokosten til klokka 10, når jeg har vært på jobb i 3 timer. Har du sjekket om du produserer for mye magesyre? Jeg fikk konstantert dette på en gastroskopi for mange år siden, og når jeg er flink med medisiner så merker jeg ingenting. Men nå, når jeg er tom for medisiner og ikke har hentet nye, så kaster jeg opp hver morgen på busstoppet :P

Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil virkelig anbefale deg å testes (eller prøve ut dietten selv) for fruktosemalabsorpsjon.

Anonymous poster hash: 81540...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...