Gå til innhold

Viste vi det ikke ;)


blåveis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Så være det det med å lese statistikk da.

Regner med at du mente "så var det det med å lese statistikk, da"? ;)

Selvfølgelig kan man ikke stole blindt på statistikk. Man må lese den med fornuft.

Men "alle vet jo at" kvinner er mer fornuftige og hensynsfulle sjåfører.. så slik sett var vel ikke dette en statistikk å betvile..

Og dersom man skal kritiserer en statistikk så må man jo ha en teori på hvordan det kan ha seg at statistikken viste det man ikke tror er reelt. Man må ha en forklaring. Å bare hive ut noe om "å lese statistikk" er fullstendig useriøst.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Regner med at du mente "så var det det med å lese statistikk, da"? ;)

For en retorikk for et slagkraftig argument nei tror jeg må gi meg der gitt

Selvfølgelig kan man ikke stole blindt på statistikk. Man må lese den med fornuft.

Men "alle vet jo at" kvinner er mer fornuftige og hensynsfulle sjåfører.. så slik sett var vel ikke dette en statistikk å betvile..

Det er vel nærmest en absolutt sannhet. Så nei, ingen grunn til å betvile at kvinner er mer forsiktige i trafikken.

Og dersom man skal kritiserer en statistikk så må man jo ha en teori på hvordan det kan ha seg at statistikken viste det man ikke tror er reelt. Man må ha en forklaring. Å bare hive ut noe om "å lese statistikk" er fullstendig useriøst.. :roll:

Jeg har ikke kritisert statistikken. Det utsagnet var mer rettet mot avisartikkelen og dens overskrift. Uansett, hvilket kjønn som er flinkest til å kjøre er ravende likegyldig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg må innrømme at jeg synes at kvinner er litt for "kjedelige" i trafikken, alt med måte selvsagt. Kjedelig er kanskje ikke det rette ordet, treige er vel et bedre ord. Selv synes jeg menn er bedre sjåfører, men jeg forsvarer for all del ikke uvettig kjøring! Men jeg hater fisere som kjører 60 i 80-sonen osv(Kommer ann på vær og vind selvsagt). :ler: Men det er jo flott at man er forsiktig, det er viktig å respektere trafikken. Er man redd for biler, trafikken osv burde man holde seg borte fra veiene... :wink:

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kvinner kjedelige sjåfører? Og om man er redd for biler burde man ikke være i trafikken??

Jeg mener at dersom man ikke er litt redd burde man ikke være i trafikken.. Denne "redselen" gjør at vi ikke føler oss uovervinnelige.. Det er det som gjør at vi har respekt for fart, føre og våre egne begrensninger. Det er det som gjør oss til trygge sjåfører.

Dårlige holdninger og "kjepphøyhet" er myye farligere i trafikken enn manglende tekniske ferdigheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg må innrømme at jeg synes at kvinner er litt for "kjedelige" i trafikken, alt med måte selvsagt. Kjedelig er kanskje ikke det rette ordet, treige er vel et bedre ord. Selv synes jeg menn er bedre sjåfører, men jeg forsvarer for all del ikke uvettig kjøring! Men jeg hater fisere som kjører 60 i 80-sonen osv(Kommer ann på vær og vind selvsagt). :ler: Men det er jo flott at man er forsiktig, det er viktig å respektere trafikken. Er man redd for biler, trafikken osv burde man holde seg borte fra veiene... :wink:

Mvh Yvonne

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sarabi og Yvonne. Har dere virkelig andre kriterier enn det å unngå å skape ulykker som kriterier for å vurdre folk som gode sjåfører??

Takk meg til en trygg, men "kjedelig" sjåfør i stedet for en potensiell morder... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - kva var det dei norske tala i denne debatten viste, då dei var framme i media tidlegare?

Unge menn/gutar er meir utsett for ulukker enn kvinner/jenter i same aldersgruppe - men så køyrer dei òg mykje meir, slik at prosentmessig så var ikkje forskjellen så stor. Seinare derimot, så gjekk ulukkesstatistikken for menn ned (eldre, fått køyrd og øvd meir) mens for kvinner var det uendra. Det er likevel flest menn som køyrer, så at det er flest menn innblanda i ulukker er ikkje overraskande.

Merk: Dette er konklusjonen teke etter minnet, så ikkje skyt meg omeg tek litt feil i detaljane, men dersom me såg på køyretid og fordelinga av menn/kvinner så kom ikkje menn noko dårlegare ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er likevel flest menn som køyrer' date=' så at det er flest menn innblanda i ulukker er ikkje overraskande...[/quote']

Flere menn som kjører???? :roll: De aller aller fleste voksne mennesker av begge kjønn kjører!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Menn kjører mer. De kjører mer i jobben, ofte mer interessert i bil og det er flere menn som har jobb i transportnæringen, så menn i snitt tilbringer flere timer bak rattet enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Menn kjører mer. De kjører mer i jobben' date=' ofte mer interessert i bil og det er flere menn som har jobb i transportnæringen, så menn i snitt tilbringer flere timer bak rattet enn kvinner.[/quote']

Det var da tragisk mye generalisering her... Latterlig!

Velkommen etter til det 21. år hundret når du er klar.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner kjedelige sjåfører? Og om man er redd for biler burde man ikke være i trafikken??

Jeg mener at dersom man ikke er litt redd burde man ikke være i trafikken.. Denne "redselen" gjør at vi ikke føler oss uovervinnelige.. Det er det som gjør at vi har respekt for fart, føre og våre egne begrensninger. Det er det som gjør oss til trygge sjåfører.

Dårlige holdninger og "kjepphøyhet" er myye farligere i trafikken enn manglende tekniske ferdigheter..

Jeg har ikke sagt at man skal være kjepphøy! Man skal respektere trafikken i aller høyeste grad, men jeg opplever at treige sjåfører skaper like farlige situasjoner som de som kjører alt for fort! Les hva jeg skriver før du svarer, jeg har ikke sagt at man skal føle seg uovervinnelig. Men det er viktig at man er sikker på seg selv i trafikken, men jeg sier ikke at du skal føle deg uovervinnelig! Det burde være en gyllen middelvei her, men jeg opplever at folk ikke tør å kjøre i en rundkjøring og står der i flere timer. Man burde bli mer bestemt i trafikken samtidig som man er ydmyk!

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest just me

At menn i snitt kjører mer enn kvinner er ikke generalisering det er et faktum.

Ta deg en tur til en traffikert vei. Tell antall kvinnelige og mannlige sjåfører på de tusen første bilene som passerer. Tror nok ikke sjansen er stor for at antall kvinnelige sjåfører skal være større enn antallet mannlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Er det en generalisering? Tror du ikke at menn som en gruppe kjører flere kilometer enn kvinner som en gruppe? Virker det ikke for deg som litt plausibelt enn gang? Jeg prater her om ren statistikk, ikke om hvilket kjønn som er best til hva. Slikt la jeg fra meg da jeg var 12. Men din argumentasjon ønsker jeg velkommen igjen. Ikke hørt den siden dengang.. :wink:

Hvis du ikke skjønte poenget mitt så var det det at menn oftere er innblandet i ulykker fordi de blant annet sitter oftere bak rattet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...