Gå til innhold

Symptomer før mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre for jeg har gått på Cerazette i 3år, så har ikke hatt mens på 3 år. Byttet til Microgynon, nå er det 3-4 piller igjen av brettet, altså snart mensen..

Og jeg føler meg kanskje litt i ulaget allerede, litt murringer og generelt ubehag.

Er dette normalt? Er så lenge siden at jeg husker ikke.. har tenkt å hoppe over denne gangen da, siden jeg ikke vil ha mens i jula.

Anonymous poster hash: a23b7...327

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får alltid litt vondt i magen på forhånd, tror dette er vanlig.

Skrevet

For det første, å hoppe over mens nå som du akkurat har byttet merke kan være veldig dumt. Jeg prøvde å hoppe over mensen rett etter at jeg hadde begynt på Microgynon selv, og endte opp med å få mensen midt uti det andre brettet, og blødde helt til min pillefrie uke var ferdig (14 dager).

For min del varierer det veldig fra gang til gang, men jeg har rett som det er litt smerter før jeg får mensen. Det er helt normalt.

Skrevet

For det første, å hoppe over mens nå som du akkurat har byttet merke kan være veldig dumt. Jeg prøvde å hoppe over mensen rett etter at jeg hadde begynt på Microgynon selv, og endte opp med å få mensen midt uti det andre brettet, og blødde helt til min pillefrie uke var ferdig (14 dager).

For min del varierer det veldig fra gang til gang, men jeg har rett som det er litt smerter før jeg får mensen. Det er helt normalt.

Hm, sier du det? Legen sa det skulle gå fint siden jeg byttet fra Cerazette og ikke ante hvor jeg var i syklusen nå uansett.

Men nå ble jeg usikker om jeg tørr å ta den sjangsen..!

Hvilket merke byttet du fra?

Skrevet

Samme som deg, Cerazette. Nå skal det sies at Cerazette ikke funket for meg, og jeg hadde små-blødninger med jevne mellomrom.

Skrevet

Samme som deg, Cerazette. Nå skal det sies at Cerazette ikke funket for meg, og jeg hadde små-blødninger med jevne mellomrom.

Ahaa..

Kan jeg spørre om det hjalp deg å bytte? Fornøyd med Microgynon? Jeg byttet pga sexlyst og humør vel og merke, tror de fleste gjør det :fnise:

Skrevet

Ahaa..

Kan jeg spørre om det hjalp deg å bytte? Fornøyd med Microgynon? Jeg byttet pga sexlyst og humør vel og merke, tror de fleste gjør det :fnise:

Da jeg først startet med p-piller brukte jeg et merke som heter Mercilon, men dette reagerte jeg en del på. Jeg hadde humørsvingninger som bare det (for det meste gikk det i å hate menneskeheten eller å grine fordi jeg ikke fikk opp en skuff på første forsøk).

Når jeg byttet til Cerazette ble alt dette mye bedre, den eneste grunnen til at jeg byttet til Microgynon er fordi jeg hadde disse små-blødningene rett som det var.

Nå har jeg gått på Microgynon i over et halvt år, og er veldig fornøyd med det! Jeg har aldri små-blødninger lenger, og jeg har heller ikke så vondt som jeg hadde før når jeg har mensen. Etter at jeg hadde brukt Microgynon en stund er det helle rikke noe problem å hoppe over mensen innimellom - men jeg gjør det ikke hver gang. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...