Gå til innhold

Revolution - bra eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å se på serien Revolution. Litt usikker på om jeg synes den er bra eller ikke, hva synes dere?

Anonymous poster hash: fbbb4...ce9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes den er veldig bra!

Skrevet

Jeg og kjæresten digger den iallefall :D

Vi var litt skeptiske i starten, for det så ut som den sugde skikkelig, men nå elsker vi den :D

Anonymous poster hash: 63b29...c79
Skrevet

Grei nok. Minner meg om en tegneserie fra Claude Auclair som heter "Simon de Fleuve" (Simon fra Floden).

Ellers så sies det jo i "Revolution" at folk må begynne å leve uten elektrisitet...det er jo en rekke Amish som ikke har elektrisitet for eksempel, men her virker det som man skal krisemaksimere mest mulig. Litt typisk amerikansk på den måten. <_<

Men bare for moro skyld vil jeg se på den fordi spesialeffektene er bra.

Skrevet

Liker konseptet og historien, men syns skuespillerne er skikkelig drit. Klarer ikke å like noen av de.

Anonymous poster hash: 16dcd...438
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Grei nok. Minner meg om en tegneserie fra Claude Auclair som heter "Simon de Fleuve" (Simon fra Floden).

Ellers så sies det jo i "Revolution" at folk må begynne å leve uten elektrisitet...det er jo en rekke Amish som ikke har elektrisitet for eksempel, men her virker det som man skal krisemaksimere mest mulig. Litt typisk amerikansk på den måten. <_<

Men bare for moro skyld vil jeg se på den fordi spesialeffektene er bra.

Haha, Amish ville ikke merket en ting. De ville fortsatt akkurat som før. Men det er klart at 20 millioner mennesker trøkket sammen i en storby, ville merke det ganske godt når strømmen forsvinner.

Simon fra floden. Klassiker. Den var virkelig fascinerende bra.

Endret av Mann 42
Skrevet

Neh. Helt ok, ikke noen fantastisk bra serie, men underholdende.

Er i gang med sesong 2 nå da, og synes det er mye bedre enn sesong 1, foreløpig.

• Liker 1
Skrevet

Neh. Helt ok, ikke noen fantastisk bra serie, men underholdende.

Er i gang med sesong 2 nå da, og synes det er mye bedre enn sesong 1, foreløpig.

Hvor ser du sesong 2? Den går ikke på TV?

Skrevet

Jeg ble litt fascinert over at alle sammen bruker sånne reverse draw armbrøst, siden det er ganske avansert og produksjon av delene krever en del moderne snurrepipperier som man gjerne forbinder med bruk av elektrisitet. Det SER jo litt aparte og retrofitted ut, men faktisk er det bare et hypermoderne design som krever kunststoff i mange av komponentene. Altså sånt man ikke kan spikke selv.

Men kanskje det lå mye sånt på lager....

Skrevet

Hvor ser du sesong 2? Den går ikke på TV?

laster ned.

Anonymous poster hash: 63b29...c79

Skrevet

Jeg ble litt fascinert over at alle sammen bruker sånne reverse draw armbrøst, siden det er ganske avansert og produksjon av delene krever en del moderne snurrepipperier som man gjerne forbinder med bruk av elektrisitet. Det SER jo litt aparte og retrofitted ut, men faktisk er det bare et hypermoderne design som krever kunststoff i mange av komponentene. Altså sånt man ikke kan spikke selv.

Men kanskje det lå mye sånt på lager....

Faen altså, hvordan VET du alt dette? Sitter du og googler ting du lurer på når de dukker opp, eller er du bare sykt nerdete?

• Liker 1
Skrevet

Faen altså, hvordan VET du alt dette? Sitter du og googler ting du lurer på når de dukker opp, eller er du bare sykt nerdete?

Vel, i dette tilfellet så lurte jeg på om det var prop-avdelingen som hadde tilta og bestemt seg for å lage noe som ingen noen sinne hadde sett, bare for å understreke at nød lærer nøgen kvinne å spinne. JEG har iallfall aldri sett noe slikt.

Og tror du ikke det dukket opp bilder av akkurat den armbrøstkonstruksjonen? De kalles altså reverse draw, og fordelen med det, er at når man setter riseren (den delen som ikke bøyer seg) bakerst og lar lemmene (de delene som bøyer seg) peke fremover, så får man et mye lengre trekk, og det betyr at man får et mye kraftigere våpen som kan skyte lengre piler med større kraft. Det er fordi strengen da havner hele fremst på våpenet. Hvis man bruker en compound-konstruksjon (tenk Rambo 3) på buen, med taljer og så videre, så kan man faktisk få opp mot 200 pund trekk på strengen, og det er faen meg rått. Pila går rett som en strek, og med millimeterpresisjon.

Men som sagt, det er en anelse high techy for en verden der det ikke fins strøm lenger. Selv om jeg antar at det LAR seg gjøre å mekke en sånn bue ved hjelp av laminert tre og glassfiber. Trinser kommer man ikke utenom.

Skrevet

Ironisk nok brukte vel Tyrion en armbrøst til å kverke sin far.

Jeg begynner å lure på om dere har mer til felles enn avataren.

Skrevet

Ironisk nok brukte vel Tyrion en armbrøst til å kverke sin far.

Jeg begynner å lure på om dere har mer til felles enn avataren.

Nå er det sikker mange som kommer til å sutre over at du spoiler.

"Hvaaaa!!??? Dreper Tyrion faren sin?"

Well, fuck`em if they can`t take a joke!

Skrevet

Nå er det sikker mange som kommer til å sutre over at du spoiler.

"Hvaaaa!!??? Dreper Tyrion faren sin?"

Well, fuck`em if they can`t take a joke!

Uhm, har vi ikke kommet dit i serien?

Shoot me now.

Skrevet

Vel, i dette tilfellet så lurte jeg på om det var prop-avdelingen som hadde tilta og bestemt seg for å lage noe som ingen noen sinne hadde sett, bare for å understreke at nød lærer nøgen kvinne å spinne. JEG har iallfall aldri sett noe slikt.

Og tror du ikke det dukket opp bilder av akkurat den armbrøstkonstruksjonen? De kalles altså reverse draw, og fordelen med det, er at når man setter riseren (den delen som ikke bøyer seg) bakerst og lar lemmene (de delene som bøyer seg) peke fremover, så får man et mye lengre trekk, og det betyr at man får et mye kraftigere våpen som kan skyte lengre piler med større kraft. Det er fordi strengen da havner hele fremst på våpenet. Hvis man bruker en compound-konstruksjon (tenk Rambo 3) på buen, med taljer og så videre, så kan man faktisk få opp mot 200 pund trekk på strengen, og det er faen meg rått. Pila går rett som en strek, og med millimeterpresisjon.

Men som sagt, det er en anelse high techy for en verden der det ikke fins strøm lenger. Selv om jeg antar at det LAR seg gjøre å mekke en sånn bue ved hjelp av laminert tre og glassfiber. Trinser kommer man ikke utenom.

Jeg tenkte på det samme! :laugh:

Synes generelt det er artig hvordan man under apokalypser og lignende alltid plutselig får all verdens kunnskap og kreativitet når det gjelder survival... Gleder meg til zombiene bryter løs, da skal jeg lage mitt eget fly!

Nei, jeg flytter heller inn i en jakthytte midt på vidda med masse boksmat og gevær klart... Så kan jeg jakte på hare med pil og bue og leke Ronja Røverdatter mens verden går under!

Anonymous poster hash: d2b98...28d

Skrevet

Uhm, har vi ikke kommet dit i serien?

Shoot me now.

Nei, det er først etter at Joffrey blir.... Oooops! Close call, close call. The purple wedding har heller ikke funnet sted enda.

Skrevet

Nei, det er først etter at Joffrey blir.... Oooops! Close call, close call. The purple wedding har heller ikke funnet sted enda.

Men jeg SER jo alt dette i hodet mitt! Faens bilder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...