Gå til innhold

Er karaoke harry?


Snitta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Stive nordmenn? Jeg er med på litt av hvert jeg, men ikke karaoke..For meg er karakoke nærmest definisjonen på begrepet "harry"..kombinert med overdreven fyll og polyesterkledde menn/kvinner blir resultatet ikke bra..

For all del, de som liker det kan gjerne bedrive den slags aktiviteter, men det er vel omtrent så langt utenfor min interessesfære som man kan komme... :roll::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Just 4 fun

Det virker som om de som svarer med at det er harry, har selv hatt negative karaoke-opplevelser?

Klart man drikker litt og har det gøy, men "polyester-kledd"? Det kanjo hende at dere har vært på feil steder da..?

Jeg har sunget karaoke i forbindelse med vorspiel og videre ut på byen i London og Canberra. Det var kjempemorsomt! :P Det var hverken fyll eller polyester...bare moro. De som var i lokalene var studenter og andre folk som ville synge litt etter jobb, med et par halvlitere eller en drink. Nokså avslappet, egentlig.

Forstår ikke hva det er å ta slik på vei for? Høres jo angstfylt ut for noen og enhver her. Kanskje karaoke i Norge er spesielt harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synger karaoke når jeg er på pakketur til syden, jeg! Men ikke her hjemme :oops: ! Har ikke så fin stemme, men i syden er det litt mer uhøytidelig.

Enig med deg! Vet ikke om jeg kunne tenkt meg å gå ut på byen her hjemme, for å synge foran folk...

Men på ferie med Mannen i land der ingen

kjenner oss fra før: :Hehe:(han liker å synge, alene og med andre, og jeg liker stemningen. Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har holdt en mic, og null hender de gangene jeg har holdt en mic i edru tilstand... :ler: )

Vi er skap-karaoke-diggere... Det er ingen i omgangskretsen vår som liker det (har kanskje ikke prøvd nei! :wink: ), og jeg kunne kanskje ikke tenkt meg å synge foran de heller... :ler2:

Vi er 23...

Det har ikke akkurat vært overtall av folk på vår egen alder på karaokebarene vi har vært på, og jeg synes vel kanskje at mange av menneskene der kan gå for å være harry... men hva gjør det? Det er jo så moro!! Har særlig god erfaring med engelske turister :klem2:

Hm... Og så jeg som er så imot alt det typiske med "syden" :roll: Snakk om å gjøre ting i utlandet som man ikke gjør hjemme! :ler2: Og gjerne inkludere alkohol! Det ser jeg på som harry...

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angstfylte Norge

Et poeng må jo være å tørre å være seg selv her i lille Norge.

Hvis man skal gå rundt å vurdere ting som harry og dermed drepe gleden ved noe morsomt og litt uhøytidlig- da har man ikke forstått så mye!

Get a life og reis litt, sier jeg!

Forslag til politikerne: send alle nordmenn ut på et pliktår i utlandet. Så kanskje de kommer tilbake "normale" uten angst for hva andre måtte tenke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg syns det er blodharry å hevde at Karaoke er harry! Hva er det som er harry med å synge til et komp med teksten på en skjerm :o

En annen ting er jo om det er morsomt, om det er god underholdning, også for de som må høre på, etc.. Men harry?? Næh.

(er i det hele tatt så lei av å høre om alt som er harry. På mange måter virker det som det "massene liker" er harry. Det er liksom ikke sofistikert, det er bare harry. Og hva har karaoke med polyester klær og drita full å gjøre? Er det en link mellom de tingene? Hvis noe er harry, må det virkelig være å stemple det andre liker som harry.)

Så: Hvis du liker karaoke, gjør du det.

Hilsen Embla s som egentlig ikke har noe forhold til karaoke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, karaoke er ikke harry. Enig med uttalelsene til de forrige her.

Det er ikke harry å verken synge eller å handle i hvilket land man vil.

Bare tull! Get a life.

Ja, jeg bor på Frogner i Oslo. Ja, jeg synger karaoke for fun og handler i Sverige. Er jeg en harry person? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Karaoke er dødsharry' date=' men kjempegøy i fylla.[/quote']

Men hvorfor er karaoke "dødsharry"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til med angsten

Til dere som synes karaoke er harry har jeg bare 1 ting å si:

Lykke til med kompleksene deres!

Og for for all del: ikke la noen se dere på karaoke: de kunne jo tro noe om dere som ikke er sant. Og det går jo ikke an (i Norge).

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest og så..?

Harry er et begrep som burde forgrenes snart...Tja-Harry, gøy-Harry og dårlig-Harry er kanskje ikke gode ord, men dekker litt av innholdet i Harry.

Dårlig-Harry er etter min mening ting som:

- smakløst dyre villaer med søyler, utspring og karnapper, alt for varmt svømmebasseng og hvit tv, men hvor man ikke finner ett eneste hyggelig sted å sette seg

- klaging på bensinpris når man likevel har råd til to nye biler og enebolig

- mennesker som måler status i penger, jobb og evt utseende, og som aldri har lest en fin bok

- kultiverte mennesker som synes det er mye viktigere å være intellektuell enn å faktisk være et bra menneske (jeg stiller delvis i denne kategorien...men jeg har i hvet fall selvinnsikt...)

- glad-kristne

- trangsynte folk

Dårlig-Harry er teit og bør unngåes for å hindre stagnering av tanken og utvikling av sosiale og estetiske evner.

tja-Harry går fra estetiske glipper som

- hvit eller rosa grus, spesielt på asfalt (relativt uskyldig, dog)

- hus malt i støgge blå eller rosa toner.

til handlinger som

- å drikke større mengder gin eller hjemmebrent (greit sååå langt) og (nå tipper det over) sovne i sitt eget spy på sofaen til sjefen, i en alder av 35 år.

- å råne opp og ned bygdas hovedgate ETTER fylte 30. (det ER jo gøy å kjøre bil, da. Men det forurenser. Og nå er det vel snart på tide å begynne å omgåes jevnaldrende?)

Bra-Harry er ting man har glede av, og som faktisk ikke har noen som helst skadevirkninger for en selv eller andre, selv om handlingene i seg selv kanskje ikke er utviklende hverken for intellekt eller allmennkunnskap. Karaoke er helt klart bra-harry. Og jeg synes det er BRA (og et tegn på integritet) å kunne gjøre ting uten å tenke over hvor på det sosiale kartet Bordieu ville satt deg. Og det tror jeg han ville vært enig i. Men man bør gjøre andre ting innimellom også...

Drikke øl av liters-krus er også bra-harry.

Og nå har jeg ikke en gang nevnt intime samtaler i mobil på t-bane eller annen offentlig transport.

Beklager langt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...