Gå til innhold

Maisgryn vs maismel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!
Jeg skal lage noe kattegodteri, og har funnet en oppskrift på nettet. Der står det at jeg trenger maismel, men dette fant jeg ikke i butikken. Fant bare maisgryn.
Trur dere jeg kan bruke dette istedenfor? Hva er forskjellen på maisgryn og maismel? Er det bare det at maisgryn er grovere?

Anonymous poster hash: 4db79...0fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Let etter Maizenna. Det finnes i alle dagligvarebutikker. Du kan ikke erstatte det med maisgryn.

Anonymous poster hash: 05cf9...1e8
Skrevet

Maizena er vell ikke akkurat mel. Det er jo stivelse, så det kan jeg hvertfall ikke bruke.. Hvorfor kan jeg ikke erstatte maismel med maisgryn?

Skrevet

Eh, maizenna ER maismel. Duh. Det er rimelig sannsynlig at det er stivelsen som trengs.

Skrevet

Eh, maizenna ER maismel. Duh. Det er rimelig sannsynlig at det er stivelsen som trengs.

Nei, maizena er IKKE maismel. Maismel er MEL, og der er gult. Maizena er maisstivelse og er hvitt.

Men det ser ut som man kan få tak i det på helsekostbutikker. Eller så har du noe som heter polentagryn som vistnok skal være det samme. Aner ikke om man får kjøpt det på vanlig butikk eller ikke.

Anonymous poster hash: 45684...b60

• Liker 2
Skrevet

Det løste seg. Dro på en annen butikk og fikk kjøpt maismel :) Det lå i allergihylla.
Ellers takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...