Gå til innhold

Har blitt hekta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at denne unge jenta ønsker et forhold med deg?

Anonymous poster hash: 02c03...9cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva feiler det menn, som plutselig ikke elsker kona/dama lenger?Dere burde skamme dere altså! det gjelder for jenter også. Skjønner ikke hvordan det går folk elsker hverandre først så etter en stund "nei gidder ikke mer" i dette tilfelle du vil bli sammen med en ynger jente, hun vil nok droppe deg senere i live uansett. Anonymous poster hash: b0406...a13

Hei.

Jeg synes ikke at TS skal skamme seg, fordi han har blitt betatt/forelsket i en annen dame. Man kan tross alt ikke styre sine egne følelser - Det er noe alle vet, tror jeg :)

TS, jeg håper du tar et riktig valg. Det er vanskelig å gi deg noe konkret råd, men jeg håper du finner balansen mellom fornuft og følelser, og ikke angrer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne forstått TS hvis det hadde dreid seg om ei bra dame som han kunne ha satset på.

Men når det dreie seg om et frø-brød som ikke er tørr bak øra engang, så kan jeg bare si at dumskap er ubegrenset.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA ønsker mer sex du, kan du ikke heller kjøpe en dukke da? Når ble mer sex en menneskerett?

Anonymous poster hash: 30d9b...069
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen du giftet deg ga du kona et løfte. Ha litt karakter og hold ved det løfte og ikke en stor egoist. Sannsynligvis har kona hatt crush, en el. flere men alltid stått ved din side. Ryktet ditt blir skadet også.

Anonymous poster hash: df9ae...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen du giftet deg ga du kona et løfte. Ha litt karakter og hold ved det løfte og ikke en stor egoist. Sannsynligvis har kona hatt crush, en el. flere men alltid stått ved din side. Ryktet ditt blir skadet også.

Anonymous poster hash: df9ae...789

Herregud, lever vi i steinalderen, eller? Mener du virkelig at man skal leve resten av livet sitt i et kaldt forhold fordi han ikke har lov til å tenke på sitt eget beste? Og må holde på forholdet uansett hva? Bare fordi man er redd hva andre mener om deg? HERREGUD JEG BLIR GAL AV FOLK!!

Anonymous poster hash: 39496...46a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gått hadde det vært meg.

Og hadde du vært gift med meg og bodd på annet rom og gått og lengtet etter en annen ville jeg ikke vært gift med deg heller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei kone hjemme som er mer som venninna mi. Er 40 år, mann. Har blitt helt hekta på ei jente som er alt for ung for meg. Hun er alt. Hun er smart, interessant, vakker, bra kropp.. Kan snakke om alt. Hvordan får jeg henne ut av hodet ? Jeg ser ikke for meg en fremtid uten henne, og jeg vet det er galt av meg. Er det noen andre som har dumpet kona til fordel for ei yngre og mer interessant? Jeg vet at hun unge uansett konmer til å dumpe meg når jeg blir litt eldre, men føler at livet er verdt å gi opp for bare 1 år med henne..

Anonymous poster hash: a89d1...2a5

Midtlivskrisa. Tror du er kjekk og deilig for de yngre kvinnene og dumper kona gjennom flere år fordi dere ikke ligger sammen lenger.

Men selvfølgelig ikke når du går og sikler på de som er yngre og strammere i kroppen!

Kjernefamilien som institusjon er visst i ferd med å bli helt pulverisert i vårt lykke-sex-søkende samfunn!

Anonymous poster hash: 72fce...c7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun du som kan kjenne på følelsene dine for kona di. Dersom du mener dette er beste løsning, så er det nok det. Men gjør det i riktig rekkefølge. Avslutt ekteskapet ditt FØR du innleder et nytt forhold. Gjør det ryddig.

Anonymous poster hash: f94c6...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart her er at hvis TS hadde spurt om råd for om han skulle forlate kona fordi han har null følelser for henne lenger, så er jeg ganske sikker på at flesteparten hadde sagt "gå fra henne, det er ikke vits i å fortsette et dødt forhold". Men fordi det er en yngre dame med i bildet, er så mange så skeptiske? Hvis TS hadde gjort det slutt med kona, skulle han vært singel resten av livet da?

Enig i dette!

Til TS...

Syntes det er veldig bra av deg å ikke ha innledet et fysisk forhold til den unge jenta. Det kan imidlertid oppfattes som et svik om du involverer deg kun følelsesmessig også, som du har gjort nå.

Syntes du burde sette deg ned med kona og virkelig prate gjennom forholdet deres. Oppsummere hvordan dere har det og hva dere ønsker for livet videre... Høres ikke ut som noen av dere har det godt nå.

Du bør imidlertid ta denne samtalen uten at du har tanker om å hoppe inn i er nytt forhold med den nye jenta umiddelbart. Du kan ikke regne med at din kone kan matche spenningen i "nyheten" hun gir deg. Husk at nyhetens interesse avtar, og vurder nøye om dette er noe mer enn en midtlivskrise.

Uansett... Prat sammen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg om en gang til... Du må ikke nødvendigvis bli hos kona for evig tid, hvis alt er dødt mellom dere slik du beskriver det. Det står for så vidt respekt av at du ikke innleder forhold til "ungjenta" mens du ennå er gift. Likevel, et forhold går i bølgedaler og du bør tenke gjennom om det du og kona har er "evig dødt" eller om det kan gjenopplives med en del innsats fra begge sider (samtaler, parterapi osv.). Og er det verdt det for deg - og kona? Ekteskapsløftet går vel ut på "gode og onde dager", ikke bare de gode.

Men folk vokser i blant fra hverandre. Kanskje er det det som er skjedd mellom deg og kona.

Det du ikke bør gjøre er å gå på grunn av "jenta". Går du, så bør det være pga. at ekteskapet ditt er havarert hinsides redning, og ikke på grunn av et crush som kan vise seg å være forbigående. Da kan både du, kona di og jenta bli sittende med skjegget (skjeggene) ettertrykkelig i postkassa. Du er selv inne på tanken om at et forhold med den nye antakelig ikke vil vare på grunn av aldersforskjellen. Er det da virkelig verdt det, hvis hun er hovedgrunnen til å gå?Husk, du får neppe noen returbillett den dagen det nye forholdet tar slutt. Er du da villig til å bli sittende alene, eller kaste deg inn i den evige runddansen med "finne ny partner"?

Tenk over det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva alle skriver her - det er skikkelig dumflaut at en 40-åring skal splitte opp familien sin fordi han har forelsket seg i en yngre kvinne. Like dumt om det var en jevnaldrende, men det hadde allikvel vært annerledes. Nå er han antagelig så full av seg selv og muligheten til å få litt lammekjøtt igjen at han er villig til å bryte opp familien sin for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg snakker mer med henne enn med kona mi.. liker de samme tingene som meg.. Og vi engasjerer oss i samme ting så vi Har faktisk mye å snakke om.. Ville aldri falt for henne om vi ikke hadde god kjemi..Vi har flere felles venner også så vi møtes ofte

Har ei kone hjemme som er mer som venninna mi. Er 40 år, mann. Har blitt helt hekta på ei jente som er alt for ung for meg. Hun er alt. Hun er smart, interessant, vakker, bra kropp.. Kan snakke om alt. Hvordan får jeg henne ut av hodet ? Jeg ser ikke for meg en fremtid uten henne, og jeg vet det er galt av meg. Er det noen andre som har dumpet kona til fordel for ei yngre og mer interessant? Jeg vet at hun unge uansett konmer til å dumpe meg når jeg blir litt eldre, men føler at livet er verdt å gi opp for bare 1 år med henne..

Hvor mye yngre enn deg er hun da? Det har jo litt å si.

Men det er jo lov å gå fra kona om dere ikke føler det samme lengre. Hvorfor være i et forhold som ikke fungerer og gå ulykkelig i flere år, enn å gjøre det slutt og være lykkelig?

Jeg ville ha gått ifra kona uavhengig om du får henne du elsker eller ikke. Tror du uansett ville vært lykkeligere som singel enn i et forhold der dere ikke har sex lengre. Da er det ikke verd det

Endret av Heartbeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker mer med henne enn med kona mi.. liker de samme tingene som meg.. Og vi engasjerer oss i samme ting så vi Har faktisk mye å snakke om.. Ville aldri falt for henne om vi ikke hadde god kjemi..Vi har flere felles venner også så vi møtes ofte Anonymous poster hash: a89d1...2a5

Om det er kjærlighet, så er det jo noe med å tørre å risikere for å følge hjertet. Det tjener ikke barna å være i et forhold der foreldrene kun er sammen for barnas skyld. Men vurder nøye konsekvensene, også i forhold til barna dine. Om du skiller deg, gjør prosessen så ryddig og skånsom som mulig. Tenk også etter om den yngre kvinnen vil trives med dine barn. For manrisikerer jo at både det gamle forholdet, det nye forholdet og forholdet til barna kan ryke.

Anonymous poster hash: ecbb1...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtlivskrisa. Tror du er kjekk og deilig for de yngre kvinnene og dumper kona gjennom flere år fordi dere ikke ligger sammen lenger.

Men selvfølgelig ikke når du går og sikler på de som er yngre og strammere i kroppen!

Kjernefamilien som institusjon er visst i ferd med å bli helt pulverisert i vårt lykke-sex-søkende samfunn!

Ts har ikke ytret noe om at han bare er ute etter en yngre og strammere kropp. Han er virkelig betatt av denne jenten av flere grunner. Du kan ikke trekke slutninger på dine tydelige stereotypiske oppfatninger. Du får heller lese det TS skriver, så får du velge om du vil tro på det eller ikke.

Og kjernefamilie? Han skriver at han og konen ikke en gang sover på samme rom en gang. Det er ikke slik at ekteskap bør være. Jeg synes at ts og konen bør kunne ta en prat om ekteskapet sitt, men for alt vi vet har de allerede gjort det og det har ikke skjedd noe med det.

Og en kan gjerne snakke om ekteskap og løfter, men nå er det faktisk slik at det er normalt å vokse fra hverandre fordi man utvikler seg mentalt ulikt i årene som går. Mine foreldre giftet seg da de var 18 år, i en veldig ung alder. Etter 20 års ekteskap skilte de seg, de hadde vokst fra hverandre og passet ikke så godt sammen lenger. Jeg synes det var helt riktig å gjøre. Min mor var ikke særlig glad den siste tiden før skilsmissen (hun var faktisk lettere deprimert uten at jeg oppdaget det som barn) og nå har hun funnet en mann som gjør til at hun stråler som aldri før, og er veldig lykkelig.

Jeg ser ikke poenget å holde frem i et ekteskap om en er veldig ulykkelig. Ts må få ta sitt valg.

Det jeg tror han må være klar over (og han nevner det) er at om han velger å gå til denne kvinnen etter en eventuell skilsmisse, så kan han ikke forvente at det vil vare livet ut, grunnet aldersforskjell med mer.

Men dette vet vi ikke.

Lykke til :)

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har ikke ytret noe om at han bare er ute etter en yngre og strammere kropp. Han er virkelig betatt av denne jenten av flere grunner. Du kan ikke trekke slutninger på dine tydelige stereotypiske oppfatninger. Du får heller lese det TS skriver, så får du velge om du vil tro på det eller ikke.

Og kjernefamilie? Han skriver at han og konen ikke en gang sover på samme rom en gang. Det er ikke slik at ekteskap bør være. Jeg synes at ts og konen bør kunne ta en prat om ekteskapet sitt, men for alt vi vet har de allerede gjort det og det har ikke skjedd noe med det.

Og en kan gjerne snakke om ekteskap og løfter, men nå er det faktisk slik at det er normalt å vokse fra hverandre fordi man utvikler seg mentalt ulikt i årene som går. Mine foreldre giftet seg da de var 18 år, i en veldig ung alder. Etter 20 års ekteskap skilte de seg, de hadde vokst fra hverandre og passet ikke så godt sammen lenger. Jeg synes det var helt riktig å gjøre. Min mor var ikke særlig glad den siste tiden før skilsmissen (hun var faktisk lettere deprimert uten at jeg oppdaget det som barn) og nå har hun funnet en mann som gjør til at hun stråler som aldri før, og er veldig lykkelig.

Jeg ser ikke poenget å holde frem i et ekteskap om en er veldig ulykkelig. Ts må få ta sitt valg.

Det jeg tror han må være klar over (og han nevner det) er at om han velger å gå til denne kvinnen etter en eventuell skilsmisse, så kan han ikke forvente at det vil vare livet ut, grunnet aldersforskjell med mer.

Men dette vet vi ikke.

Lykke til :)

Men dine foreldre ventet til du var stor. Og det var fornuftig. Så lenge ekteskapet ikke er et mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tvillinger på 15.. Så det er ikke meg.. Jeg er ute etter mer enn sex, så å være utro vil ikke funke i lengden

Kun to barn og de er tvillinger? Jenter? Er en ille alder å få skilte foreldre på :S

Anonymous poster hash: c8296...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dine foreldre ventet til du var stor. Og det var fornuftig. Så lenge ekteskapet ikke er et mareritt.

Nei, jeg var like gammel som tvillingene er nå, og mine foreldre var da i 40-åra de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den her jenta er ikke interessert i en fyr med 15-årige tvillinger. Alt foregår i hodet på TS, han har tatt hvert et smil og hyggelig bemerkning som interesse. Det her er bare pinlig for ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...