Gå til innhold

USA med kjæresten?

Fremhevede innlegg

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet (endret)

Heisann :) Jeg har veldig lyst til å reise til statene med kjæresten min. Kunne godt tenkt meg ca. 3 uker for å besøke bla. L.A, Hollywood, Miami, New York, Lav Vegas osv. En reise for å oppleve, shoppe, avslapping, og litt fest kanskje :)

Er det noen her som har reist til USA med kjæresten? Noen steder å anbefale? Er egentlig litt redd for at en slik ferie kanskje hadde egnet seg bedre for venninne par?

Er det lures å bestille alt i forveien? (Hotell, fly osv) Eller ta det litt på sparket når man er der nede, og bare reise med enveisbillett?

Endret av Lady.In.Heels
Videoannonse
Annonse
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Nå har jeg regnet ut ca. totalsummen for to personer til USA (3 uker). Det ble 80 000 kr på oss sammen!!! :sjokkert:

Skrevet

Det synes jeg var mye. Jeg har reist mye i USA, og det dyreste jeg har betalt er 40 000 for litt merenn tre uker (minimum 4 stjerner og mange destinasjoner) . har ikke lyst til å legge ut masse detaljer her, for da blir jeg lett gjenkjennelig, men du kan gjerne sende meg en PM, så har jeg mange råd og tips jeg kan dele. Beklager forresten for rotete tekst, KG takler visst dårlig at jeg skriver fra mobil.

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet (endret)

Jeg regna ut for alle destinasjonene for to personer.

Fly fra Norge -> New York + hotell.

Fly fra NY -> Las Vegas + hotell.

Leiebil fra Las Vegas til L.A + hotell.

Fly fra L.A til Miami + hotell

Fly fra Miami til Norge

Pluss lommepenger på ca. 1000 kr dagen.

Og jeg valgte billige alternativ.. :(

Endret av Lady.In.Heels
Skrevet

Jeg og min kjære har vært 3 ganger i USA sammen. Jeg har blogget litt om turene, så om du vil se/lese kan jeg sende deg en link :)

Første gang reiste vi til NY - Vegas - NY

Andre gang NY - Miami - LA - Hawaii - NY

Sist gang NY - Vegas - Phoenix - Austin - NY

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Jeg og min kjære har vært 3 ganger i USA sammen. Jeg har blogget litt om turene, så om du vil se/lese kan jeg sende deg en link :)

Første gang reiste vi til NY - Vegas - NY

Andre gang NY - Miami - LA - Hawaii - NY

Sist gang NY - Vegas - Phoenix - Austin - NY

Ja takk, gjerne!! Kan du sende meg linken? :)

Skrevet

Ja takk, gjerne!! Kan du sende meg linken? :)

Har sendt deg en mld :)

• Liker 1
Skrevet

Heisann :) Jeg har veldig lyst til å reise til statene med kjæresten min. Kunne godt tenkt meg ca. 3 uker for å besøke bla. L.A, Hollywood, Miami, New York, Lav Vegas osv. En reise for å oppleve, shoppe, avslapping, og litt fest kanskje :)

Er det noen her som har reist til USA med kjæresten? Noen steder å anbefale? Er egentlig litt redd for at en slik ferie kanskje hadde egnet seg bedre for venninne par?

Er det lures å bestille alt i forveien? (Hotell, fly osv) Eller ta det litt på sparket når man er der nede, og bare reise med enveisbillett?

Ville valgt litt færre destinasjoner eller noen som ligger i passende kjøreavstander. Bedre med litt mer tid på ett sted, ellers blir det bare reising og opp- og nedpakking.

• Liker 1
Gjest Evelynita
Skrevet

Hadde satset på enten vest- eller østkysten :-) ikke begge deler på tre uker.

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Veldig lurt :) Da må jeg nesten si at California frister en smule mer, så da blir det vestkysten I guess! :) Hvordan er dette her med visum og slikt nå? Trenger man det for 3 uker? (Jeg vet at jeg kan google, men holder heller diskusjonen her igang ;) ).

Skrevet

Du søker ESTA (gjøres på nett og koster ca. 80 kroner). Du får innvilget med en gang, med mindre du har bedrevet snusk. Du behøver ikke mer, men alle må søke ESTA.

Skrevet

Vi har reist rundt i usa, ikke book hotell for annet enn første natten på forhånd.... Dumt å ha lagt løpet ferdig om en plutselig vil bli en dag eller to ekstra et sted..... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...