Gå til innhold

Til menn - BH eller ingen BH


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går som regel uten bh. Begynte med bh så vidt da jeg fikk pupper, men etter hvert som jeg ble litt eldre og begynte å gå med kjoler uten stropper, åpen rygg osv. så ble det til at jeg ofte gikk uten og vennet meg til det. Som en B-cup gikk det greit.

Da jeg var 22 (for halvannet år siden) fikk jeg implantater og gikk til en lite D. Kvinner, som er kjent med størrelser, vet at en D ikke er så stort som mange tror - de er merkbart større, men fortsatt ikke "store pupper". Fikk naturlige, myke implantater og er veldig fornøyd. De har falt noe, men er selvsagt "høye" ettersom de ikke er ekte.

Etter operasjonen kunne jeg ikke bruke bh på en god stund og ettersom jeg allerede var vant til det endte jeg opp med uten - igjen.

Nå dater jeg en amerikaner og han er av oppfatningen av at det er "inappropriate". Han har aldri sagt noe på det men da vi kom inn på diskusjonen undertøy sa han at han vil spandere noe når vi møtes i NYC. Jeg nevnte hva jeg likte (bodies, strømper) og la til at jeg ikke bruker bh, som han sikkert har merket. Jeg spurte deretter om han foretrukk bh, og han sa at "bra is better, Americans are a bit more conservative".

Jeg ble først redd han egentlig tenkte at jeg trenger bh, men jeg har ikke pupper som sagger overhodet (som sagt, middels størrelse og silikon).

Jeg har datet en amerikaner før og han sa aldri noe på det.

Er det en generell oppfating at det å gå uten bh er veldig utfordrende og feil? Jeg går jo ikke rundt med stive brystvorter og jeg går ikke såpass avslørende kledd at man ser sidepupp eller underpupp. Jeg synes heller ikke det er så avslørende sammenliknet med mye kløft... Synes tvert imot det ser ganske naturlig og fint ut.

Vil gjerne ha noen ærlige meninger her.



Anonymous poster hash: a2efe...275
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Jeg er ikke mann, men dette vet jeg litt om, så jeg svarer deg alikevel.

Om du har datet en amerikaner tidligere så er ikke han den mannen du dater nå.

Litt oppover i samfunnslagene er det å ikke bruke BH akkurat det han har sagt deg... det er upassende, - samme hva vi synes her hjemme i Norge.

Skal du passe inn i det miljøet han eventuelt tenker introdusere deg så tar du på deg BH og passer inn.

Kommer du uten så er det ham som vil bli møtt med snakket etter at du har reist hjem igjen.

Ditt valg.

Enten kjører du altså steinhardt på dine oppfatninger og prinsipper... eller så tenker du litt lengre og ser at "When in Rome... do as the Romans"

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du uten så er det ham som vil bli møtt med snakket etter at du har reist hjem igjen.

Ditt valg.

Enten kjører du altså steinhardt på dine oppfatninger og prinsipper... eller så tenker du litt lengre og ser at "When in Rome... do as the Romans"

Å stå for det man selv mener og liker er da ikke en negativ ting, tvert i mot. Kan si meg enig i at det kanskje blir sett rart på dersom man bruker klær der bryst og/eller brystvorter er synlig, men slik TS forklarer det ser jeg ikke problemet.

Jeg hadde forøvrig ikke likt at en fyr som ikke er min kjæreste engang skal bestemme hva jeg skal ha på meg, men det er kanskje bare meg... Men for all del, det kan jo bare være en kommentar og ikke noe han nødvendigvis er fryktelig opptatt av. Holder kanskje å si at takk, men nei takk, jeg liker godt å gå uten også godtar han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mann, men dette vet jeg litt om, så jeg svarer deg alikevel.

Om du har datet en amerikaner tidligere så er ikke han den mannen du dater nå.

Litt oppover i samfunnslagene er det å ikke bruke BH akkurat det han har sagt deg... det er upassende, - samme hva vi synes her hjemme i Norge.

Skal du passe inn i det miljøet han eventuelt tenker introdusere deg så tar du på deg BH og passer inn.

Kommer du uten så er det ham som vil bli møtt med snakket etter at du har reist hjem igjen.

Ditt valg.

Enten kjører du altså steinhardt på dine oppfatninger og prinsipper... eller så tenker du litt lengre og ser at "When in Rome... do as the Romans"

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke dater samme fyr nå, grunnen til at jeg poengterte det er rett og slett at det ikke nødvendigvis kan avskrives som et "amerikansk fenomen". Har forøvrig amerikanske venninner og har bodd i New York.

Sekundært - og jeg mener ikke å høres krass ut - så er jeg veldig godt informert ang. hva som er sofistikert. Det er umulig noe har gått meg "hus forbi" der. Jeg er født på Oslo vest, godt på privat skole i England og studert i Frankrike. Når jeg snakker om ekskjæresters erfaringer, så inkluderer det to franskmenn av aristokratisk bakgrunn, en velstående tysker og én nordmann fra en veldig prominent norsk familie.

Nå høres det ut som jeg skryter og det er overhodet ikke meningen - jeg bare poengterer at jeg er oppvokst i, og har tilbragt mesteparten av livet i, det som litt snobbete kan identifiseres som "øvre samfunnslag". Og mine ekskjærester syntes noe av det mest sexy var en elegant, litt løstsittede wrap kjole uten bh eller en løs tank med skinnyy jeans for casualwear.

Selvsagt forstår jeg poenget ditt - hvis han jeg dater NÅ foretrekker at jeg bruker bh, så er det slik det er.

Jeg bare var ute etter meninger fra fler menn for å se i hvilken grad han jeg treffer nå er en "outlier". Det er en god sjanse for at selv mennesker i hans sosiale sirkel (en type mennesker jeg har vært borti før) synes det er mer greit enn ham.

Anonymous poster hash: a2efe...275

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager der skrev jeg litt for fort i all hast, er på vei ut.

* umulig at

* gått på skole

* løstsittende



Anonymous poster hash: a2efe...275
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten om man har små pupper. Med store pupper blir det fort litt vulgært, spesielt om det er silikon. Selv om de ser naturlige ut.



Anonymous poster hash: c70b4...63b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan illustrere med Rosie som ofte går uten BH. Mine er litt større, men ikke veldig.

spl524566-009.jpg

rosie_huntington_whiteley_18mpdjd-18mpdk

hqdefault.jpg



Anonymous poster hash: a2efe...275
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mine ekskjærester syntes noe av det mest sexy var en elegant, litt løstsittede wrap kjole uten bh eller en løs tank med skinnyy jeans for casualwear.

Nettopp. Det å gå uten BH er sexy, så bare gjør det når du skal være sexy, ikke i andre settinger. Det er tydeligvis for lett å se at du går uten BH.

Kan illustrere med Rosie som ofte går uten BH. Mine er litt større, men ikke veldig.

Og dette går kun fordi hun er modell og lever av utseendet sitt. Det hadde ikke gått i en vanlig jobb eller i ulike settinger der man prøver å gjøre et godt inntrykk som ikke handler om pupper. Hvis Rosie viser verden at hun har fine pupper får hun flere jobber. Hvis du jobber i en bransje der form og størrelse på pupper er irrelevant synes jeg ikke du skal slenge dem i folks fjes. Jeg har små, stramme pupper, men det blir allikevel innmari TITTEI SE PÅ PUPPENE MINE når jeg går uten BH.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Det å gå uten BH er sexy, så bare gjør det når du skal være sexy, ikke i andre settinger. Det er tydeligvis for lett å se at du går uten BH.

Og dette går kun fordi hun er modell og lever av utseendet sitt. Det hadde ikke gått i en vanlig jobb eller i ulike settinger der man prøver å gjøre et godt inntrykk som ikke handler om pupper. Hvis Rosie viser verden at hun har fine pupper får hun flere jobber. Hvis du jobber i en bransje der form og størrelse på pupper er irrelevant synes jeg ikke du skal slenge dem i folks fjes. Jeg har små, stramme pupper, men det blir allikevel innmari TITTEI SE PÅ PUPPENE MINE når jeg går uten BH.

Jeg ser poenget ditt :)

Det skal sies at jeg og denne fyren ikke har truffet hverandre såå mange ganger (anses kun som seriøst ettersom han har sagt at han vil at det skal bli veldig seriøst). Hver gang vi treffes er det en dinner date eller drinker, der det er ok å være noe sexy.

Jeg synes imidlertid at å være noe sexy er ok, uansett, men nå bor jeg heller ikke i Norge. Jeg jobber med jenter som går i skyhøye hæler hver dag, skjørt kortere enn hva som er ok i Norge. Så i sammenlikning er sjelden et blyantskjørt med en passe løs genser og smykke uten bh i overkant sexy. Jeg er faktisk en av de mest elegante i jobbmiljøet. Er generelt slank, så dersom antrekket ikke er tettsittende ser man ikke nødvendigvis alltid at jeg er uten bh.

Jeg jobber forresten som art dealer der mye av jobben er å treffe klienter og presentere et maleri. Det er ikke forventet at man stiller i blazer og dressbukser - tvert imot går femininitet en long way.

Hvis jeg følte at jeg generelt så for sexy ut ville jeg endret det, men har aldri, aldri opplevd det. Kjæresten har heller ikke uttrykt det, var bare at jeg presset på med spørsmål.

Tar det likevel såpass til etterretning at jeg vil bruke bh når vi er sammen, i USA.

Anonymous poster hash: a2efe...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en sidenote, brukte ikke Rosie for å demonstrere noe, men snarere et eksempel på antrekk og hvordan jeg kan se ut i dem :)



Anonymous poster hash: a2efe...275
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er en smule harry og slutty. Litt som en slesk italiener med speedo på badestranda.

Anonymous poster hash: dc923...e0d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en sidenote, brukte ikke Rosie for å demonstrere noe, men snarere et eksempel på antrekk og hvordan jeg kan se ut i dem :)

Anonymous poster hash: a2efe...275

Det viser jo VELDIG godt på det første bilde at hun ikke har bh på. Du sier jo at det ikke viser på deg selv om du har større pupper enn henne. :klo:

Syns silikon er harry, og uten bh blir det enda mer harry. Uten bh er kun fint om man har små naturlige pupper.

Anonymous poster hash: c70b4...63b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal gå uten bh om du vil, også i USA. Jeg har da inntrykk av at det er flere amerikanere som går uten bh enn nordmenn? Nå er det riktignok større skiller der borte også, så det kommer kanskje noe an på i hvilke kretser du skal vandre, men det ville jeg i så fall tatt litt på følelsen når du først er der.

Jeg bruker ikke bh og det gjør jeg for min egen del; om folk synes noe om det er det deres problem. Jeg har ikke noe behov for å bruke det og ei heller skylder jeg noen å passe inn i deres idé av sømmelighet og hva som er estetisk pent. I mer formelle kretser sørger jeg for å være mer diskret, men bevares, til vanlig er det ene og alene mitt valg om jeg ønsker å gå med bh eller ikke. Om en potensiell partner mener seg berettiget til å mene noe om hvordan min kropp skal fremstå er ikke det en person jeg ønsker å ha noe med å gjøre uansett.

Endret av Inferno
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dette handler vel ikke nødvendigvis hverken om hvor du er født eller hvor du eventuel har gått på skole.

Dette handler vel om at du dater en mann som klart og tydelig har fortalt at i hans miljø er det å gå uten BH ansett som inaproppriate (les: upassende).

Jeg forstår deg som du snakker om å gå uten BH med ham, i hans miljø hvor det anses som inaproppriate å ikke bruke BH, - og det er utifra den forutsetningen jeg gir deg råd om å bruke BH.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette handler vel ikke nødvendigvis hverken om hvor du er født eller hvor du eventuel har gått på skole.

Selvsagt ikke, men du bragte selv opp "øvre samfunnslag" og hele din tone antydet at han ville introdusere meg inn i miljø jeg var ukjent med. Hvilket er hvorfor jeg responderte på, og avkreftet, akkurat det.

Anonymous poster hash: a2efe...275

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er deilig å gå uten BH en stund, men går aldri offentlig uten. Når jeg er hjemme og ikke treffer på noen spesielle kan jeg gå uten BH, eller om det hadde vært i samme rom med kjæresten en lat dag jeg går i pysjen.

Du sier at du ikke med intensjoner gjør det veldig tydelig at du går uten BH - men hvordan kan du kontrollere at brystvortene dine ikke viser når de er stive? No chance in hell om jeg hadde klart det med en genser, og det er ikke slik at jeg har kontroll over når de blir stive eller ikke. Det er jo en kjent sak at de blir stive når en fryser, og det er ikke sjeldent jeg fryser heller. Formen er noe annet, der trenger det ikke være veldig tydelig om en går med eller uten Bh. Hadde det ikke vært for brystvortene mine hadde jeg kanskje gått uten. Jeg synes det er for drøyt med tydelege brystvorter i det offentlige, men det er da min mening, smak og behag. Og hadde vennene mine gått slik hadde jeg nok følt meg litt utilpass og kanskje litt flau, særlig om det er mange andre i nærheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er kanskje mer sosialt akseptert i NY. Carrie går jo uten BH og helt stive brystervorter i nesten en hel sesong av SATC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er kanskje mer sosialt akseptert i NY. Carrie går jo uten BH og helt stive brystervorter i nesten en hel sesong av SATC.

Det er plentiful med kvinner uten BH i NYC :). Gjelder også LA.

Men kjæresten er fra Boston, han jobber kun i NYC jevnlig. Og som andre amerikanere er han imot toppløs tanning også.

Anonymous poster hash: a2efe...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...