Gå til innhold

For unge til å gifte oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er nok ett rart spørsmål, og jeg vet jeg ikke skal bry meg om hva andre mener og gjøre det vi selv føler, men har fortsatt lyst til å høres andres meninger.

Jeg og min kjære tenker på å gifte oss i mars 2015, han er da 23 i det 24 året og jeg 22 i det 23 året. Vi har da vært sammen i 6 år og forlovet i 3. Er vi for unge? Hører noen mener dette er så ungt, men jeg syntes ikke det? Hva tenker dere? :)

Anonymous poster hash: 942fc...729
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok ett rart spørsmål, og jeg vet jeg ikke skal bry meg om hva andre mener og gjøre det vi selv føler, men har fortsatt lyst til å høres andres meninger.

Jeg og min kjære tenker på å gifte oss i mars 2015, han er da 23 i det 24 året og jeg 22 i det 23 året. Vi har da vært sammen i 6 år og forlovet i 3. Er vi for unge? Hører noen mener dette er så ungt, men jeg syntes ikke det? Hva tenker dere? :)

Når dere har vært sammen i totalt 6 år er dere da ikke for unge! :) Mange gifter seg jo som 25-26, og det er helt normalt. Hva gjør det da om det er 2-3 år før det som er ''vanlig''? Dere har jo vært sammen mer enn lenge nok! Jeg og kjæresten min tenker det samme forresten, og da har vi også vært sammen i 6 år :)

Anonymous poster hash: 1ec16...681

• Liker 2
Skrevet

Må også nevne at den fysiske alder aldri kan avgjøre om du er klar for et ekteskap, det er den mentale alderen som avgjør det, og så klart samholdet, kjemien, kjærligheten og respekten dere har for hverandre :)

• Liker 4
Skrevet

Vi gifter oss også i 2015 etter tre (alt for lange) år som forlovet, og totalt 5 og et halvt år sammen. Da er jeg 22 og han 26 på det 27. året. Jeg har ikke fått så mange reaksjoner på det, men jeg ser det blir skrevet mye om på nett. Jeg tror at så lenge man har en god kjemi og har like forventninger til forholdet og ekteskapet så kommer det til å gå bra :)

• Liker 1
Skrevet

Må du spørre her på KG er du for ung. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 75c36...3b5
  • Liker 10
Skrevet

Må du spørre her på KG er du for ung. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 75c36...3b5

Jeg spurte av ren nysgjerrighet fordi jeg opplever at mange syntes det er ungt. Jeg syntes ikke det og jeg trenger ingen bekreftelse fra andre om vi er gamle nok, da vi er voksne nok til å ta egne valg og vite hva det innebærer. Jeg hadde rett og slett bare lyst til å vite om andre hadde samme synspunkt som meg.

• Liker 2
Skrevet

På KG er de fleste negative til alt, uansett hva det gjelder :P

Men som sagt, det er ikke for ungt og jeg ønsker dere et langt og lykkelig liv sammen! Gratulerer :D

• Liker 3
Skrevet

Eg gifta med når eg var 21, vart 22 et par månadar seinare...då hadde vi vore et par i 6 år. Går heilt fint det :-)

Skrevet

På KG er de fleste negative til alt, uansett hva det gjelder :P

Men som sagt, det er ikke for ungt og jeg ønsker dere et langt og lykkelig liv sammen! Gratulerer :D

Det skal jeg si jeg har lagt merke til ja :) hehe. Men tusen takk skal du ha!

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: fe2ee...65c
Gjest Whitestripes
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Merkelig fenomen at man liksom ikke skal være voksen når man er i midten av 20-åra. Alder er ikke det viktigste når man skal gifte seg, men om man har et stabilt, trygt og godt forhold, og ønsker å dele livet med hverandre.

Lykke til med giftemål og ekteskap :)

• Liker 3
Skrevet

Vi ble forlovet på søndagen som var, og foreløpig tenker vi bryllup 14.februar 2015.

Og vi er 20 og 21 nå, kommer til å være 21 og 22 når vi gifter oss. Har vært sammen i 5 år, og 6 når vi gifter oss :)

Kjør bare på ts ! :)

Skrevet

Jeg var 23 år når vi giftet oss, det er 10 år siden og vi er fortsatt lykkelige ;) Vi hadde vært sammen i 5 år når vi giftet oss.

Anonymous poster hash: 589ee...f32
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Godt å se at det er flere som er enig med meg! For hva er egentlig gammelt nok til å gifte seg... Tror ikke alder alltid bør ha en så stor rolle, så lenge man vet hva man gjør og elsker hverandre! :)
Ts

• Liker 1
Skrevet

Er jo bare å skille seg igjen etterpå.

Anonymous poster hash: 70208...609
Skrevet

Jeg synes ikke dere er spesielt unge, men det som "skremmer" meg er at dere gifter dere med en ungdomskjæreste.

Dere kan jo ikke ha mye erfaring med andre enn denne ene.

Selv giftet jeg meg med min ungdomskjæreste etter åtte år. Vi var 24 år begge to. Det holdt kun i 12 år.

Tror nok ikke at jeg hadde anbefalt noen å gifte seg med den "første og beste" når de møttes så unge.

Anonymous poster hash: 4e80d...85a
  • Liker 4
Gjest HappyWaffle
Skrevet

syns ikke det er rart at dere gifter dere når dere har vært sammen i 6 år :) mener det er den mentale alderen som spiller en rolle her :) dere har vel funnet ut av saker og ting, hatt oppturer og nedturer og veit at dere vil klare å stå sammen :)

masse lykke til med fremtiden :)

Skrevet

Jeg synes ikke dere er spesielt unge, men det som "skremmer" meg er at dere gifter dere med en ungdomskjæreste.

Selv giftet jeg meg med min ungdomskjæreste etter åtte år. Vi var 24 år begge to. Det holdt kun i 12 år.

Tror nok ikke at jeg hadde anbefalt noen å gifte seg med den "første og beste" når de møttes så unge.

Veldig enig i dette! Er ikke (den unge) alderen i seg selv som er problemet, eller hvor lenge man har vært sammen, men hvor mye/lite man har "levd livet" i forkant (jeg mener ikke ligget rundt, men vært en selvstendig person som har stått på egne bein og gjort sine egne erfaringer). Og ikke minst spiller det en stor rolle i hvilken retning man forandrer og utvikler seg i løpet av tjueårene.

Jeg giftet meg også med ungdomskjæresten min. Vi var 22 og 25 år og hadde vært sammen i 7 år på det tidspunktet. Trodde fullt og helt at det var det rette og at det skulle vare livet ut. Vi var gift i 12 år. Jeg forandret meg veldig på de tolv årene og fikk et nærmest sykelig behov for å være for meg selv og gjøre alt på egen hånd.

Og nei, dette skjer slett ikke med alle som gifter seg ungt. Jeg er fullt klar over det😊Mange holder sammen livet ut og har det bra. Men jeg tror sjansen for økt "utferdstrang" er mye større hos de som gifter seg ungt enn hos de som har rukket å leve litt før de gifter seg.

Hilsen gammel dame på 45

Anonymous poster hash: eea0e...02d

• Liker 5
Skrevet

I noen miljø gifter de seg veldig unge, de har vært ilag siden de var 15-17 år og forholdene fungerer og holder også. Den yngste bruden jeg var i bryllupet til var fylt 18 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...