Gå til innhold

Island i Jan/feb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noe å satse på eller er det lavsesong med lite utvalg av utflukter og aktiviteter da?

Og hva er must do på Island?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nettopp kommet hjem derfra, og var der i januar for to år siden. Helt ærlig er det veldig lite å gjøre der på vinteren, men en del ting kan man likevel få med seg. Den blå lagune er åpent hele året. Det har blitt ganske dyrt inn der nå, men det er likevel verdt en tur. Golden circle er det jo også greit å få med seg. Ellers ville jeg holdt meg på museer, kaféer og handlesentre resten av turen. Det er ganske skiftende og dårlig vær der på vinteren.

Det er jo også mulig å ta en kjøretur litt rundt i landet for å se andre ting enn bare sentrumsområdet. Det er mye fin natur som også er fin å se om vinteren, men det er jo ikke mange timene med lys hver dag.

Hvalsafari og sånt har jeg aldri vært på, så vet ikke hvordan det er om vinteren, men kan tenke meg at det er kaldt.

Spør om du lurer på mer. Jeg har vært der fem ganger og samboeren min er derfra.

Endret av Linaria
Skrevet

Det er mye aktiviteter der, også på vinteren.

Hvalsafari, den blå lagune, riding, utstillinger og masse annet :)

Anonymous poster hash: fc8ee...da9

Skrevet

Linaria : jeg vet det er forbudt med snus (!)

Som mange andre, snuser min mann myyye, og det er uaktuelt med en langhelg uten snus. Vi kommer derfor til å ta satse på å ta det med, siden det uansett ikke er store boten man får.

I verste fall mister vi snusen. Er det da noeman kan erstatte det med istedet ffor røyk der?

Skrevet

Når det gjelder snus så er jeg ganske sikker på at du får kjøpt det der borte, men du får ikke lov til å ta med inn i landet.

Skrevet

Man får ikke kjøpt snus der borte. 100% sikkert. Det regnes som narkotika og er derfor ulovlig. Samboeren min pleier likevel å ha med én boks når vi drar dit. Det går også an å kjøpe munntobakk som ligner på løssnus der, men det er ikke det samme som snusen vi har her. Det er likevel god erstatning om man ikke tør å smugle. Samboeren min sier at det har sterkere effekt enn snus.

Skrevet

Man får ikke kjøpt snus der borte. 100% sikkert. Det regnes som narkotika og er derfor ulovlig. Samboeren min pleier likevel å ha med én boks når vi drar dit. Det går også an å kjøpe munntobakk som ligner på løssnus der, men det er ikke det samme som snusen vi har her. Det er likevel god erstatning om man ikke tør å smugle. Samboeren min sier at det har sterkere effekt enn snus.

Okay :)

Slik jeg har forstått det, så er det ikke noen alvorlige konsekvenser dersom man velger å sjanse på å ta med litt snus dit?

Eller har det endret seg type siste året?

Skrevet

Slik jeg har forstått det, så er det ikke noen alvorlige konsekvenser dersom man velger å sjanse på å ta med litt snus dit?

Jeg tåler feks 1000,- i bot. Men vil selvfølgelig ikke ha type fengsel :fnise: satt litt på spissen vel og merke.

Skrevet

Den blå lagune og den gylne sirkel er verdi å få med seg :) Jeg har ikke vært på Island vinterstid så jeg vet ikke hvordan det er der da. Jeg var der noen dager en gang i juli, og det frister til gjentakelse.

Skrevet (endret)

Samboeren min sier at hvis man bare har en eller to bokser får man ikke bot. De bare tar det fra deg. Spesielt hvis du sier du er norsk og at du ikke ante at snus ikke var lovlig. De er visst ganske vant til at nordmenn og svensker bryter denne regelen.

Er du veldig uheldig får du en bot på 1000,-

Endret av Linaria
Skrevet

Samboeren min sier at hvis man bare har en eller to bokser får man ikke bot. De bare tar det fra deg. Spesielt hvis du sier du er norsk og at du ikke ante at snus ikke var lovlig. De er visst ganske vant til at nordmenn og svensker bryter denne regelen.

Er du veldig uheldig får du en bot på 1000,-

Takk for info.

Skrevet

Får man kjøpt vin i butikk der, eller er det egne pol som i Norge?

Er prisnivået slik at man bør handle med seg litt på taxfreen på vei til Island?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...