AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg sliter med innvendig kvise ved halebeinet. I det siste så har det bare kommet oftere og oftere. Jeg kaster snart opp av smertene!! Jeg kan ikke sitte, hvis jeg skal må jeg sitte framoverbøyd for at det minst skal gjøre vondt. Kan ikke ligge på ryggen, klarer nesten ikke å gå. Jeg kan bruke 5 min bare ved å gå bort til doen som er 6-7 meter herfra. Jeg har så vondt. Jeg skal på jobb seinere i dag også, det gruer jeg meg i hvert fall til! Er det noen som kan anbefale noe? Jeg vet ikke helt om jeg tørr å tømme den, det er for vondt. Har fått tømt den før, men den kommer bare tilbake... Er så lei av å gå så vondt, det er verre enn sist gang dette her. Sist gang kunne jeg faktisk sitte litt mer ordentlig. Anonymous poster hash: b71ea...02d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Har du tenkt på at det kan være 'tvilling'? Det er når et hår gnisser seg inn i huden og lager betennelse i det området du snakker om. Samboeren min hadde dette. Jeg vil ikke tro at en vanlig kvise gjør så vondt. Jeg ville gått til legen hvis jeg var deg Link om tvilling:http://nhi.no/sykdommer/hud/pussholdig-utslett-ekskl-akne/tvilling-pilonidalsykdom-8857.html Jeg sliter med innvendig kvise ved halebeinet. I det siste så har det bare kommet oftere og oftere. Jeg kaster snart opp av smertene!! Jeg kan ikke sitte, hvis jeg skal må jeg sitte framoverbøyd for at det minst skal gjøre vondt. Kan ikke ligge på ryggen, klarer nesten ikke å gå. Jeg kan bruke 5 min bare ved å gå bort til doen som er 6-7 meter herfra. Jeg har så vondt. Jeg skal på jobb seinere i dag også, det gruer jeg meg i hvert fall til! Er det noen som kan anbefale noe? Jeg vet ikke helt om jeg tørr å tømme den, det er for vondt. Har fått tømt den før, men den kommer bare tilbake... Er så lei av å gå så vondt, det er verre enn sist gang dette her. Sist gang kunne jeg faktisk sitte litt mer ordentlig.Anonymous poster hash: b71ea...02d Anonymous poster hash: f0dff...f63
Bernardette Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Det heter vel strengt tatt ikke kvise, men noe annet jeg ikke kommer på i farten, som jeg tror folk opereres for om det vedvarer? Hvertfall får antibiotika for (da det er betennelse) ?! Edit: Sacralcyste tenkte jeg på!! Endret 19. desember 2013 av Bernardette
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Jeg sliter med innvendig kvise ved halebeinet. I det siste så har det bare kommet oftere og oftere. Jeg kaster snart opp av smertene!! Jeg kan ikke sitte, hvis jeg skal må jeg sitte framoverbøyd for at det minst skal gjøre vondt. Kan ikke ligge på ryggen, klarer nesten ikke å gå. Jeg kan bruke 5 min bare ved å gå bort til doen som er 6-7 meter herfra. Jeg har så vondt. Jeg skal på jobb seinere i dag også, det gruer jeg meg i hvert fall til! Er det noen som kan anbefale noe? Jeg vet ikke helt om jeg tørr å tømme den, det er for vondt. Har fått tømt den før, men den kommer bare tilbake... Er så lei av å gå så vondt, det er verre enn sist gang dette her. Sist gang kunne jeg faktisk sitte litt mer ordentlig. Anonymous poster hash: b71ea...02d Så snakk med legen, for guds skyld. Ikke tøm den heller. Det kan godt være cystisk acne, da ligger kvisen inni en slags "pose" og med mindre du tar ut posen blir du ikke kvitt kvisen permanent heller. Anonymous poster hash: 85fac...d73
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Høres ut som en god grunn for et legebesøk.Anonymous poster hash: 785c1...e86
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har ingen til å kjøre meg, jeg kommer meg ikke engang ned til bussen og jeg har ikke penger før i morgen. Jeg får ikke sove i det hele tatt.. Anonymous poster hash: b71ea...02d
Bernardette Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har ingen til å kjøre meg, jeg kommer meg ikke engang ned til bussen og jeg har ikke penger før i morgen. Jeg får ikke sove i det hele tatt.. Neivel, men på jobb skal du? 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Snakk med legekontoret og spør om du kan få faktura. Anonymous poster hash: 4bd1f...e54 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Neivel, men på jobb skal du? Ja, jeg må.. Sjefen min missliker sterkt at jeg sier ifra samme dag som jeg skal jobbe. Legetime i morgen. Anonymous poster hash: b71ea...02d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Nå sitter jeg her og svetter som en gris, feber og så utrolig vondt! Skal bare jobbe 4 timer i dag, sjefen spurte om 5, men jeg orker ikke. Jeg håper bare jeg kommer meg igjennom dagen! Legen i morgen så kanskje de kan hjelpe meg.. Anonymous poster hash: b71ea...02d
Hjarte Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Men kjære vene, er du syk så er du syk, sjefen din kan ikke tvinge folk som er syke på jobb. Det er da ingen som vet på forhånd når de blir syke, og sjefen din kan ikke forlange at folk skal være synske. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Men kjære vene, er du syk så er du syk, sjefen din kan ikke tvinge folk som er syke på jobb. Det er da ingen som vet på forhånd når de blir syke, og sjefen din kan ikke forlange at folk skal være synske. Nei, jeg vet. Han tvinger ikke, men han blir sint og irritert på meg når jeg sier jeg er syk. Jeg skjønner det jo, men når jeg har så vondt som nå så skal det mye til for at jeg skal komme meg på jobb. å det har han klart, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg med disse smertene... Var et helvette å jobbe, men jobber med broren min så han er så snill å gir meg 5 min pause innimellom. :-) Anonymous poster hash: b71ea...02d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Fikk pengene ikveld, så blir lege i morgen Anonymous poster hash: b71ea...02d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #14 Skrevet 20. desember 2013 Jeg måtte bli sendt på sykehuset for å tømme tvillingen. Nå går det så mye bedre! Nå er det ikke press der lenger. Nå skal helga nytes med kjæresten <3 Hvis den kommer tilbake, så måtte jeg fjerne den helt. Anonymous poster hash: b71ea...02d 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 20. desember 2013 #15 Skrevet 20. desember 2013 Eg har vore plagaed tvilling sikkert 10 gonger. Noko hærk! Men siste gong eg var på legevakta sa dei at eg skulle sitja i grønsåpevatn 30 min tre gonger i døgnet i tre dagar. Sidan den gongen har eg ikkje hatt. Det er 6 år sidan. Og det er tull at det ikkje skal gå hol på den. Det er jo det dei gjer på legevakta uansett. Tvilling er heller ikkje "hår som gnissar" . Pass på å få tømt den skikkeleg om den skjer fleire gonger.
MalloryK Skrevet 20. desember 2013 #16 Skrevet 20. desember 2013 En sånn får jeg og, sist gang var den så betent og vond at jeg måtte gå helt krokbøyd, og fikk så vidt sove på 4 dager. Min blir betent hvis jeg sitter helt rett på hardt underlag
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #17 Skrevet 20. desember 2013 En sånn får jeg og, sist gang var den så betent og vond at jeg måtte gå helt krokbøyd, og fikk så vidt sove på 4 dager. Min blir betent hvis jeg sitter helt rett på hardt underlag Sånn var det på meg i dag også, fy og vondt det er! Godt å få det ut. Har ikke fått sove på 2 dager så å sove på sofaen i en time var godt! Anonymous poster hash: b71ea...02d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #18 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har også en slags underjordisk kvise på leggen. Eller jeg vet faktisk ikke om det er det, fordi den har vært der i mange måneder :s jeg peller på den, og trykker på den for at det skal komme noe ut.. Det gjør det litt, men det gjør så forferdelig vondt! Jeg har en uvane å pelle på skorper, så når det kommer skorpe må jeg bare pelle skorpen bort. Men nå skal jeg vente til den kanskje forsvinner hvis jeg ikke peller på den. Er skorpe nå. Er sikkert en av grunnene til at den ikke forsvinner siden jeg peller bort skorpa hele tida. Tenkte å ta meg en tur til legen for sikkerthetskyld da. Anonymous poster hash: 6c927...c7b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #19 Skrevet 21. desember 2013 Jeg har også en slags underjordisk kvise på leggen. Eller jeg vet faktisk ikke om det er det, fordi den har vært der i mange måneder :s jeg peller på den, og trykker på den for at det skal komme noe ut.. Det gjør det litt, men det gjør så forferdelig vondt! Jeg har en uvane å pelle på skorper, så når det kommer skorpe må jeg bare pelle skorpen bort. Men nå skal jeg vente til den kanskje forsvinner hvis jeg ikke peller på den. Er skorpe nå. Er sikkert en av grunnene til at den ikke forsvinner siden jeg peller bort skorpa hele tida. Tenkte å ta meg en tur til legen for sikkerthetskyld da. Anonymous poster hash: 6c927...c7b ¨Burde komme deg til legen før det vil gjøre så vondt at du angrer på det. For min var så betent, å det kan jeg love deg at ikke er godt. Nedre å ha den på leggen. Men kom deg til lege. Anonymous poster hash: b71ea...02d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå