AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Har hatt mye plager med stiv rygg, nakke og skuldre. For å ikke snakke om hodepine. Har hatt migreneanfall også. Tenker å prøve naprapat, men er litt usikker på hvordan dette fungerer. Må jeg ha en konsultasjon først, og deretter komme tilbake til en ny time? Eller kan jeg få begge deler på én gang? Hva slags metoder bruker de? Er det smertefullt? Tar det lang tid før man blir bedre av behandlingene? Er begrenset hvor mye penger jeg kan bruke på dette. Anbefal gjerne noen i Trondheim! Anonymous poster hash: 7437d...8ba
Gjest Daenerys Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har vært til naprapat for akkurat det du snakker om, utenom migreneanfall. Første gang du går snakker man ofte litt om hva som er problemet, og så er det rett på behandling! Ja, det er smertefullt, for de bruker triggerpunkt (trykker der det gjør vondt til det slutter å gjøre vondt), men samtidig er det for min del det som må til for at det skal bli bedre De trykker altså på mange punkter. Jeg ekstremtestet dette sist eksamensperiode. Jeg får fort muskel- og senebetennelse i skulder og skulderblad, og skrev 30 sider dagen før eksamen (for hånd) og 20 sider på eksamen. Gikk omtrent helt skeiv inn til naprapaten, fikk en behandling, og dagen etter var kroppen god igjen. Selvsagt er det individuelt hvordan man reagerer. Jeg sover gjerne middag 2-3 timer etter en behandling, og sover mye natta etterpå, så jeg prøver å dra på fredager om jeg først skal inn! Og for meg holder det lenge med én behandling, med mindre det er noe som f.eks beinhinnebetennelse. Håper det hjalp litt
Supraspinatus Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Naprapat bruker stortsett de samme metodene du ser hos både fysio-/manuellterapeuter, kiropraktorer og osteopater. De er ganske fokusert på helhet. Min (faste) naprapat bruker jeg hovedsaklig til å løsne stive muskler. Da er det som oftest massasje, tøying, tørrnåling og leddmanipulasjon som gjøres. Jeg har også brukt han til å hjelpe meg å finne muskulære ubalanser og fått treningsprogram for å utbedre dette. For kroniske nakkesmerter, skulder osv så er det ofte svake, og/eller feile muskler som brukes. Regn med at du ikke bare kan gå, få behandlig og bli bra. Det krever en viss egeninnsats.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Takk for svar! Vil gjerne høre mer fra andre også -TS Anonymous poster hash: 7437d...8ba
Gjest drumpf Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 (endret) Naprapati har ingen effekt, what so ever. Det er de samme som går til Snåsamannen som går til naprapat. Dersom naprapti hadde hatt effekt (om så en knøtteliten effekt) ville det vært dokumentert i vitenskapen. Ta deg heller en placebo-pille. Det er mye billigere, og du slipper å bli hjernevasket av en kvakksalver med et stort ego. Endret 7. mai 2016 av drumpf
Gjest Hapi Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Har ingen erfaring med naprapat, men både jeg og hundene mine har hatt god hjelp av osteopat, og det gjør ikke vondt. Kanskje du finner en her:http://www.osteopati.org/
Gjest drumpf Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Hvordan vet du det? Kommuniserer du med hundene dine?
Carrot Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Tja, jeg har fått hjelp av naprapat - mulig det er placebo men det driter jeg i så lenge jeg har det bedre etterpå :D 1
Gjest Hapi Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 45 minutter siden, drumpf skrev: Hvordan vet du det? Kommuniserer du med hundene dine? Hvordan jeg vet det? Har du hund? Man ser det på at de ikke pistrer og er urolige "uten grunn" lengre, ikke sliter med å finne en stilling å sove i, beveger seg mere, går fra å lunte forsiktig på tur til å hoppe og sprette som om de var 5 år yngre. Men det er sikkert innbildning det også.
Carrot Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 Placebo funker for bikka også Kan ikke bli bedre enn det!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå