Gå til innhold

Norwegian, tør jeg ta sjansen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal bestille meg flyreise til Thailand nå, og den billigste jeg fant var med Norwegian. Men jeg vet ikke om jeg tør å bestille. Norwegian har fått mye pes i media i det siste pga av problemer med fly. Hva hvis vi ikke kommer fram? Hva tror dere? Thai airways koster bare en tusenlapp ekstra...

Anonymous poster hash: 852e6...da2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare hatt gode opplevelser med Norwegian. Det er forresten det jeg skal ta nå i jula :)

Skrevet

Vi hadde mye pes med Norwegian nå i desember men det var på grunn av stormen på vestlandet. Er du sikker på at det ikke er det du snakker om? Jeg er daglig innom flere nettaviser, og har ikke registrert at det har vært mye ris til Norwegian. Skal sies at selv om ikke alt var positivt med vår opplevelse (en telefondame visste ikke at flyet var blitt kansellert da jeg ringte), så var de greie ellers (vi fikk booket det om gratis de to gangene vi trengte, og da bilstolen ikke kom med resten av spesialbagasjen så ble den tilsendt med bil til oss svært raskt og gratis etterpå).

Norwegian er min favoritt blant norske flyselskap.

Anonymous poster hash: a70ee...0f1
Skrevet

Synes det har vært mest sutring fra passasjerer som ville dra med Dreamliner, men det ble satt inn et annet fly istedet?

Har kun flydd i Europa med Norwegian, men har kun gode erfaringer. Og prisene deres er såpass mye lavere enn SAS at de er som regel mitt førstevalg innenlands også. Man kommer frem.

De ble fikk veldig god omtale av vg til NY i dag ihvertfall!

Skrevet

Hvis jeg ikke blander, så er jo thaiselskapet kjent for hode seter og service?

Jeg ville valgt de.

Anonymous poster hash: 423ce...223

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg ikke blander, så er jo thaiselskapet kjent for hode seter og service?

Jeg ville valgt de.

Gode.

Skrevet

Hvis du kan bli forsinket til/fra så kan du velge de. Flyene er jo fine, men de booker ikke om med andre, så ved lang forsinkelse er det kjipt

Anonymous poster hash: 9f360...6ee

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg hadde aldri flydd med Norwegian så langt, men heller valgt thai air.

• Liker 1
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg har bare hatt fine opplevelser med Norwegian. Har aldri opplevd at flyet er blitt avlyst eller noe særlig forsinket. En gang mistet de bagasjen min, men det er kanskje nesten å forvente at slikt skjer når jeg flyr så ofte som jeg gjør. Da fant de uansett ut av det og sendte bagasjen gratis, og den kom fram neste dagen.

Skrevet

Andre flyselskap kan også oppleve å få indikasjoner på teksniske problemer med sine fly. Det skjer daglig. Jeg flyr mye, både innland og utland, og bruker stort sett det som er billigst. Norwegian har jeg brukt mye, både til USA og ellers i Norge og Europa. Jeg har aldri opplevd noe problem med dem. Jeg har forståelse for at det kan forekomme forsinkelser og jeg friker ikke ut av den grunn. For å si det sånn, jeg er ikke den som hylgriner samtidig som jeg står i telefon med VG eller en annen avis som vil høre på klager fra flypassasjerer.

Du kommer deg fram med Norwegian, det er helt sikkert. Men husk, at også Norwegian, som andre flyselskap kan bli forsinket grunnet værforhold eller tekniske problemer. Det er strenge regler i luftfarten for hva man gjør under slike forhold, og det er til din egen sikkerthet at man holder flyene på bakken dersom noe skjer.

Anonymous poster hash: 5ce04...997
Skrevet

Andre flyselskap kan også oppleve å få indikasjoner på teksniske problemer med sine fly. Det skjer daglig. Jeg flyr mye, både innland og utland, og bruker stort sett det som er billigst. Norwegian har jeg brukt mye, både til USA og ellers i Norge og Europa. Jeg har aldri opplevd noe problem med dem. Jeg har forståelse for at det kan forekomme forsinkelser og jeg friker ikke ut av den grunn. For å si det sånn, jeg er ikke den som hylgriner samtidig som jeg står i telefon med VG eller en annen avis som vil høre på klager fra flypassasjerer.

Du kommer deg fram med Norwegian, det er helt sikkert. Men husk, at også Norwegian, som andre flyselskap kan bli forsinket grunnet værforhold eller tekniske problemer. Det er strenge regler i luftfarten for hva man gjør under slike forhold, og det er til din egen sikkerthet at man holder flyene på bakken dersom noe skjer.

Anonymous poster hash: 5ce04...997

Forskjellen er at man med mange andre selskaper blir booket om til andre selskaper. Det skal være ekstremt billig om jeg skulle vurdert norwegian på den ruten.

Til TS. Har du tatt med bagasjekostnader med norwegian?

Anonymous poster hash: 827b2...25f

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Ja, jeg har regnet med bagasjekostnadene.

Jeg bestilte tur med thai airways.

Ønsker ikke å ta sjansen....

Anonymous poster hash: 852e6...da2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med norwegian :)

Skrevet

Har du fløyet mange langruter med Norwegian?

Husk at langruter ikke kan sammenlignes med kortruter i Norge og Europa når irregularitet inntreffer. Det er langt færre avganger, ofte mange dager til neste. Du sitter lost på andre siden av jordkloden og forsøker å ringe kundeservice i Litauen som ikke svarer. Flyr du langruter med Norwegian pr i dag er du ditt eget reisebyrå og må i stor grad selv ordne opp, også økonomisk, når uforutsette ting skjer.

Anonymous poster hash: 27c78...ea8

• Nyttig 1
Skrevet

Hei. Jeg skal bestille meg flyreise til Thailand nå, og den billigste jeg fant var med Norwegian. Men jeg vet ikke om jeg tør å bestille. Norwegian har fått mye pes i media i det siste pga av problemer med fly. Hva hvis vi ikke kommer fram? Hva tror dere? Thai airways koster bare en tusenlapp ekstra... Anonymous poster hash: 852e6...da2

Hadde ikke giddet å ta sjansen. Har kranglet med det drittselskapet før både om bortkommet bagasje og at de nektet å betale hotellrom selv om reglene var klare på at vi hadde krav på det.

Anonymous poster hash: 9c890...e61

Skrevet

Andre flyselskap kan også oppleve å få indikasjoner på teksniske problemer med sine fly. Det skjer daglig. Jeg flyr mye, både innland og utland, og bruker stort sett det som er billigst. Norwegian har jeg brukt mye, både til USA og ellers i Norge og Europa. Jeg har aldri opplevd noe problem med dem. Jeg har forståelse for at det kan forekomme forsinkelser og jeg friker ikke ut av den grunn. For å si det sånn, jeg er ikke den som hylgriner samtidig som jeg står i telefon med VG eller en annen avis som vil høre på klager fra flypassasjerer. Du kommer deg fram med Norwegian, det er helt sikkert. Men husk, at også Norwegian, som andre flyselskap kan bli forsinket grunnet værforhold eller tekniske problemer. Det er strenge regler i luftfarten for hva man gjør under slike forhold, og det er til din egen sikkerthet at man holder flyene på bakken dersom noe skjer. Anonymous poster hash: 5ce04...997

Ja og forskjellen fra f.eks SAS om sånt skjer er at Norwegian overhode ikke tar ansvar for passasjerer som sitter fast på feil sted.

Anonymous poster hash: 9c890...e61

Skrevet

Stort sett kortruter, men har også flydd til New York.

Skrevet

Jeg hadde aldri flydd med Norwegian så langt, men heller valgt thai air.

jeg skjønner ikke ... flykapteinene og flyvertinnene ønsker jo å komme frem de også. de har jo et liv utenom jobben og har jo valgt dette yrket fordi de liker det, og fordi det er trygt.

Skrevet

Er jo ikke flykapteinenes og flyvertinnenes feil at det blir kluss når det er forsinkelser og lignende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...