Gå til innhold

Leie ut til noen med NAV-garanti


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Ikke lei ut til folk som får penga sine av andre! Jeg leide ut til en Aetat-klient som bæsjet i skapet.

Anonymous poster hash: 94469...21f

Snakk om å være fordomsfull. Og hva legger du i å få penga sine fra andre.De som får NAV garanti,eller alle som får hjelp fra NAV generelt? Jeg "får" mine penger fra NAV. Er ufør,men jeg har alltid betalt husleia i tide,og har alltid vært en leieboer som leietaker har hatt null problemer med,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at NAV-klienter er mer "belastet" enn dem som er selvstendige og klarer seg uten et avhengighetsforhold til det offentlige, være seg om det er rus, psykiske problemer etc. Således er det nok et større sjansespill, å leie ut til NAV-klienter. Men man kan jo være heldig eller uheldig uansett hvem man tar inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk kan dra alle under en kam når det gjelder NAV.
Såklart er det noen som utnytter systemet, men hva med de (hoveddelen av Nav-klienter) som ikke har noe valg? De som ikke KAN jobbe pga helse/psyke. Har opplevd altfor ofte at jeg ikke får leie bolig fordi jeg får penger fra NAV, og de ikke vil ha dep.garanti fra de, jeg har vært nødt til å bo hos venner i perioder med barnet mitt fordi ingen vil leie ut til en alenemor som går på Nav.

Jeg er en eksemplarisk leieboer, betaler alltid til tiden, bråker ikke, ødelegger ingenting osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være fordomsfull. Og hva legger du i å få penga sine fra andre.De som får NAV garanti,eller alle som får hjelp fra NAV generelt? Jeg "får" mine penger fra NAV. Er ufør,men jeg har alltid betalt husleia i tide,og har alltid vært en leieboer som leietaker har hatt null problemer med,

Jeg mener kun de som er Aetat-klienter. Ikke NAV-klienter.

Anonymous poster hash: 94469...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg mener kun de som er Aetat-klienter. Ikke NAV-klienter.

Anonymous poster hash: 94469...21f

Ok,men nå ble jo Aetat avikla i 06 så da er jo ikke det noe problem lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,men nå ble jo Aetat avikla i 06 så da er jo ikke det noe problem lenger.

Aetat-klienter var kun de som ikke gadd å jobbe. Altså arbeidsledige. Er disse jeg mener.

NAV-klienter er for det meste syke, og disse er unnskyldt.

Anonymous poster hash: 94469...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ulike NAV-garantier da. Regner med at du mener en husleiegaranti, da garanteres det kun for ubetalt husleie for 1-3 måneder. Så kan man få sosiallån, og betale inn depositum på den måten om man ikke ønsker at utleier skal vite at NAV er i bildet. Dersom man ikke får bankgaranti vil det i min bok være en varsellampe som utleier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at NAV-klienter er mer "belastet" enn dem som er selvstendige og klarer seg uten et avhengighetsforhold til det offentlige, være seg om det er rus, psykiske problemer etc.

Nja, det er menn mellom 36 og 45 som har 500.000 eller mer i inntekt som er de dårligste betalerne.

http://www.h-avis.no/nyheter/hoy-inntekt-darlige-betalere-1.7606282

Anonymous poster hash: dc7dc...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg var ikke interessert i hvilke dårlige erfaringer andre hadde sånn egentlig. Lurte bare på hvilke ting jeg burde være klar over, sånn rent formelt.

Har allerede bestemt meg for å leie ut til disse. De hadde store problemer med å finne noe, og med barn som de helst ikke ville flytte på.

Jeg har vært i en vanskelig situasjon selv en gang i tiden, og noen ga meg en sjanse. Fra å være et problematisk fosterbarn som mange hadde gitt opp, er jeg i gang med masterutdanning, eier to hus, har grei inntekt og et nettverk. Siden jeg er student igjen vil jeg ikke selge, bare leie ut så jeg ikke går i underskudd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

all ære til deg, folk som deg er det ikke mange av



Anonymous poster hash: 29efc...0e6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott ting du gjør, men pass på at du kan gå uten penger en stund. NAV er i veldig mange sammenhenger veldig sen med utbetalinger. Dette skader både din økonomi og det minker sjansene for at de som er avhengig av NAVhjelp faktisk får seg bolig (pga dette dårlige ryktet.) Og med det mener jeg altså at det ikke alltid er NAVklienten sin feil.

Anonymous poster hash: b70a6...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

En flott ting du gjør, men pass på at du kan gå uten penger en stund. NAV er i veldig mange sammenhenger veldig sen med utbetalinger. Dette skader både din økonomi og det minker sjansene for at de som er avhengig av NAVhjelp faktisk får seg bolig (pga dette dårlige ryktet.) Og med det mener jeg altså at det ikke alltid er NAVklienten sin feil.Anonymous poster hash: b70a6...06e

Sånt må man jo belage seg på uansett om vedkommende får penger fra nav eller arbeidsgiver.

En kompis leide ut til en fyr som jobbet og tjente godt, men som likevel kunne gi faen i å betale husleia.

Jeg får penger fra nav pga kronisk sykdom og har aldri värt forsinket med husleien en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til husleie hvor leietaker får pengene fra Nav.. (Sosialklienter) Så er det ikke NAV som er sen med å utbetale. Det er vilkår knyttet til vedtaket klienten er innvilget penger i.
Hvis klienten ikke oppfyller vilkåret, så kommer det ikke penger.
På samme måte som at hvis man ikke møter på jobb, ugyldig fravær, så får man ikke lønn..
Sist men ikke minst, vedkommende må faktisk ha en gyldig vedtak. Det vil si at vedtaket er gyldig i perioden januar-april og det er husleien som for mai som mangler, da er det klienten som ikke har søkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt må man jo belage seg på uansett om vedkommende får penger fra nav eller arbeidsgiver.

En kompis leide ut til en fyr som jobbet og tjente godt, men som likevel kunne gi faen i å betale husleia.

Jeg får penger fra nav pga kronisk sykdom og har aldri värt forsinket med husleien en eneste gang.

Og jeg har leid ut i over 3 år og fått pengene direkte fra NAV, og det har ikke en eneste gang vært den 1. i måneden (som det står i kontrakten). Pengene kommer bestandig mellom den 3. og 10 (!) hver måned. Joda - jeg har fått husleien hver gang, men man vet aldri når...

Anonymous poster hash: 5dd36...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste jeg tenker når man leier ut til folk er, kjenn på magefølelsen og ha en åpen og god dialog med leietaker.

Du kan også be om leietaker om å få fullmakt til å prate med Nav på leietakers vegne (Skriftlig). Men tenk deg om før du ber om dette da det kan oppfattes som invadering av privatlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har leid ut i over 3 år og fått pengene direkte fra NAV, og det har ikke en eneste gang vært den 1. i måneden (som det står i kontrakten). Pengene kommer bestandig mellom den 3. og 10 (!) hver måned. Joda - jeg har fått husleien hver gang, men man vet aldri når...

Anonymous poster hash: 5dd36...539

Nav er ikke ansvarlig for å betale husleien til tide. Klienten/bruker/leietaker er det. Det har ikke noe si om pengene kommer direkte på din konto fra leietaker eller Nav. Se innlegget mitt litt høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nav er ikke ansvarlig for å betale husleien til tide. Klienten/bruker/leietaker er det. Det har ikke noe si om pengene kommer direkte på din konto fra leietaker eller Nav. Se innlegget mitt litt høyere opp.

Selvfølgelig er de det. Vi har jo skrevet en kontrakt om det og betalingen er den 1. hver måned. Sier seg jo selv at ingen kunne ha forholdt seg til NAV om man ikke visste når pengene kom. Dette har ingenting med det du skrev i det andre innlegget, det er om hvordan NAV selv er veldig variable når det gjelder utbetalingene. Leietaker får ikke nytt vedtak hver måned.

Anonymous poster hash: 5dd36...539

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til husleie hvor leietaker får pengene fra Nav.. (Sosialklienter) Så er det ikke NAV som er sen med å utbetale. Det er vilkår knyttet til vedtaket klienten er innvilget penger i.

Hvis klienten ikke oppfyller vilkåret, så kommer det ikke penger.

Det hender at det er forsinkelser på Nav også. Sist jeg gikk på sosialpenger fikk jeg dem sent flere ganger, en gang pga sykdom hos saksbehandler (og de ikke hadde kapasitet ledig hos andre saksbehandlere, dette blir kun prioritert ved nødhjelp), en annen gang fordi hele Nav-kontoret ble forsinket med alt pga en trusselsituasjon.

Nav er ikke ansvarlig for å betale husleien til tide. Klienten/bruker/leietaker er det. Det har ikke noe si om pengene kommer direkte på din konto fra leietaker eller Nav. Se innlegget mitt litt høyere opp.

Det kommer an på avtalen. Noen utleiere leier ut direkte til Nav, noen ganger er det klienter som ikke får lov til å motta egne husleiepenger fordi de søler dem vekk.

Ikke vær så bastant når du åpenbart ikke har peiling.

Anonymous poster hash: dc7dc...7ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk folk med NAV-garanti inn i bygningen, og det har vært forferdelig fra dag én! Umulig å bli kvitt, NAV kaster advokater etter dem også for å argumentere for at de skal bli. Alle som bor her er kjempefrustrerte, men vi skal nok få dem ut til slutt.



Anonymous poster hash: a4c2b...1d3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...