Gå til innhold

Har åpnet forholdet litt. Erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten har vært sammen i 10 år og har det flott sammen! Vi elsker hverandre høyt og gleder oss til å tilbringe resten av livet sammen.

Men jeg har et problem og det er at jeg har en bdsm fetish. Jeg har et brennende ønske om å bli dominert, pisket, ja hele greia.. Men kjæresten min har ikke spor av dominans i seg. Han er en myk mann som kun vil mitt beste og kunne aldri klart å slå meg.

Vi har prøvd litt light bondage bare for å se hvordan det går og han har blitt så ukomfortabel i den rollen at vi måtte bare avbryte hele greia.

Nå er saken at sist vi pratet om dette så fortalte han at han var villig til å åpne forholdet litt slik at jeg skulle få oppleve dette. Et par helger i året kunne jeg få dra bort og praktisere bdsm med en annen mann. Han sa dette uten baktanker da han ikke har interesse av å ha sex med noen andre. Han gjorde det kun for å være snill mot meg. (Dette vet jeg)

Spørsmålet mitt er: Har noen erfaringer med dette eller lignende situasjoner?

Kan dette funke eller er det dømt til å gå til helsikke?

Anonymous poster hash: 44775...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at vi ellers har et flott sexliv og vi stoler 100% på hverandre.

TS

Anonymous poster hash: 44775...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er et positivt tegn at dere både har prøvd, snakket om dette og sammen blitt enige om at du skal få gjøre dette du drømmer om :).

Lykke til!



Anonymous poster hash: ddd61...6e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, litt erfaring og kunnskap har man da ;)

Du vil ikke kunne få noen fasit på hvorvidt dette kan fungere for dere eller ei, det må dere to nesten finne ut av selv. Det viktigste her er god kommunikasjon, tillitt og at begge er fleksible når det kommer til seksuell ekslusivitet.

Rent hypotetisk: Hva skjer den dagen din mann ønsker samme muligheter? Er det ok for deg?

Det kan være lurt å ta det litt sakte, og om jeg forstår deg rett så er det jo en spesiell greie du søker som er en fantasi, og det kan være vrient å få denne fantasien til å fungere optimalt med noen du ikke kjenner godt....

Jeg kan ikke så voldsomt mye om bdsm (ikke helt min greie), men jeg vet at det innebærer masse tillitt, fortrolighet og trygghet - ting som ofte er forbundet med par. Jeg sier ikke at det ikke finnes menn der ute som sikkert pisker og klasker deg med stor iver, men det kan være lurt å tenke over forskjellen mellom fantasi og virkelighet.

Lykke til! :)

Endret av Mike Waters
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at vi ellers har et flott sexliv og vi stoler 100% på hverandre.

TS

Anonymous poster hash: 44775...d59

Jeg tror nok dette kun vil fungere i lengden dersom du er villig til å gi han samme grad av åpne rammer - men i den sammenhengen han selv ønsker(altså hva enn slags fantasier han en gang måtte ha i fremtiden). Det er ikke sikkert det noensinne skjer, men du må være helt åpen for det realistisk sett.

Anonymous poster hash: c3362...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør dette bare for å prøvd ut et sterkt ønske, kan det nok gå bra,hvis ikke vil det bare bli slik at mye vil ha mer etterhvert, og forholdet går da sannsynligvis til helsikke.



Anonymous poster hash: c87ad...75b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utfordringen din blir nok å finne en person dere begge kan stole på og som godtar å ha et BDSM-forhold til deg uten sex. Det er fullt mulig å ha et slikt forhold, men det vil være viktig å være tålmodig og trygg før du hopper inn i noe.

Du skriver ikke noe om hvor mye erfaring du har fra BDSM. Dersom du er svært uerfaren kan det være en god ide å ta kontakt med en lokal forening. Der kan du få mange gode råd og få pratet med noen som har erfaring som kan være nyttig å ha med seg på veien, for eksempel dem som er i samme situasjon som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier dropp det. Hvorfor risikere forholdet når alt annet er greit? Men det kommer fra en mann som aldri ville delt kjæresten med noen. Min andre konservative mening er at når mennene er så tafatte burde den aktuelle partneren sette grenser for egen oppførsel på egenhånd for å bevare stabiliteten i forholdet.

Utfordringen din blir nok å finne en person dere begge kan stole på og som godtar å ha et BDSM-forhold til deg uten sex. Det er fullt mulig å ha et slikt forhold, men det vil være viktig å være tålmodig og trygg før du hopper inn i noe.


I HI står det at mannen (kjæresten) ikke vil ha sex (dvs. med andre personer). Kvinnen kommer til å ha det.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør dette bare for å prøvd ut et sterkt ønske, kan det nok gå bra,hvis ikke vil det bare bli slik at mye vil ha mer etterhvert, og forholdet går da sannsynligvis til helsikke.

Anonymous poster hash: c87ad...75b

Det er ingen automatikk i det.

De fleste mennesker som lever i velfungerende ikke-monogame forhold er fullt ut klar over at progresjon er en naturlig del av pakken, og om man forventer at f.eks soft-swinging ikke kan utvikle seg til full swap så er man relativt naiv i mine øyne.

Om du bringer bdsm inn i et monogamt forhold og det fungerer så er det jo også en "risiko" for at det blir en del av sexlivet på permantent basis uten at det trenger å bety at alt det andre man har plutselig visner hen og dør ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I HI står det at mannen ikke vil ha sex (dvs. med andre personer). Kvinnen kommer til å ha det.

Det sto ikke eksplisitt, og et BDSM-forhold trenger ikke å involvere sex, men ok, jeg ser poenget.

I så fall vil det nok ikke være noe problem å finne en person som er villig. For øvrig gjelder fortsatt det jeg skrev om tålmodighet, å føle seg trygg og å søke råd fra erfarne om TS selv er uerfaren. Et BDSM-forhold krever svært mye av begge parter, og det er viktig med en stor grad av tillit og respekt for at det skal fungere. Det er også svært intimt, og det bør en ha i bakhodet ettersom man lett kan bli overveldet mentalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen automatikk i det.

De fleste mennesker som lever i velfungerende ikke-monogame forhold er fullt ut klar over at progresjon er en naturlig del av pakken, og om man forventer at f.eks soft-swinging ikke kan utvikle seg til full swap så er man relativt naiv i mine øyne.

Om du bringer bdsm inn i et monogamt forhold og det fungerer så er det jo også en "risiko" for at det blir en del av sexlivet på permantent basis uten at det trenger å bety at alt det andre man har plutselig visner hen og dør ut.

Progresjon er en naturlig del av ethvert forhold,også monogame. At forholdet åpnes kun i den ene retningen, er mer et tegn på frustrasjon, nettopp fordi progresjonen i forholdet har stanset opp. En helt naturlig utvikling etter at kjerringa har lest Fifty shades of grey.

Anonymous poster hash: c87ad...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progresjon er en naturlig del av ethvert forhold,også monogame. At forholdet åpnes kun i den ene retningen, er mer et tegn på frustrasjon, nettopp fordi progresjonen i forholdet har stanset opp. En helt naturlig utvikling etter at kjerringa har lest Fifty shades of grey.

Anonymous poster hash: c87ad...75b

Ja, progresjon er naturlig, men desverre ikke alltid parallellt og/eller viktig for de fleste av "oss", men det blir vel en helt annen diskusjon.

Hehe, mulig du har rett i at det jeg har uthevet. Derfor er det viktig at man tar tak i at muligheten går begge veier, om det så bare er i teorien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man ikke nødvendigvis leve ut alle fantasier man har, spesielt ikke når man som du sier er i et lykkelig langvarig forhold og planlegger å dele resten av livet sammen.

Hvordan han kommer til å takle at du har vært med en annen mann vet dere først etterpå. Dersom forholdet tar skade av det, var det verdt det?

Jeg vet at noen takler fint å være i åpne forhold, og at det kan fungere bra. Jeg har selv hatt tanker om det av grunner jeg ikke ønsker å komme inn på, men jeg får litt inntrykk av at den snille og litt forsiktige mannen din kanskje ikke er helt typen til det, selv om han er villig til å strekke seg langt for deg. Høres ut som han virkelig elsker deg, og da ville jeg gått svært forsiktig frem.



Anonymous poster hash: f8c6c...1e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Takk for svar alle sammen. For å svare på noe av det dere tar opp:

Jeg er 100% åpen for å la han oppfylle sine fantasier også. Jeg vet han har et ønske om trekant med meg og en annen jente og det har jeg sagt er greit. Men han vil vente litt fordi han ikke føler seg klar.

Jeg er helt uerfaren innen bdsm, men jeg vet hvem jeg vil prøve det ut med. Det er en venn av meg som jeg stoler fult og helt på. Vi har kjempegod kjemi, men vi har ingen følelser for hverandre utover vennskap. Men begge har et ønske om å drive med bdsm.

Min fetish vokste frem i meg lenge før dette fjaset av en bok kom ut, så 50 shades har ikke noe med mitt ønske å gjøre.

Det vil ikke være snakk om sex i første omgang, men om ting går bra og min kjære takler det, så kan det være at jeg går et skritt videre. Dette er uansett noe vi kommer til å snakke masse om og ha full åpenhet rundt.

Anonymous poster hash: 44775...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN nok funke, og jeg selv hadde aldri foreslått dette hvis jeg ikke var overbevist om jeg ikke kom til å angre så mye at det ødela forholdet.

Hvem skal denne andre mannen være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han sier ikke bare ja fordi han er redd for å miste deg da? At han egentlig ikke er helt komfortabel med det?

Isåfall høres det ut som en veldig dårlig ide, ihvertfall hvis det er med en kompis av dere!



Anonymous poster hash: f2480...52a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker "nei" når det dreier seg om en god venn av deg. Det kan jo ødelegge hele dynamikken mellom dere alle tre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier ikke bare ja fordi han er redd for å miste deg da? At han egentlig ikke er helt komfortabel med det?

Isåfall høres det ut som en veldig dårlig ide, ihvertfall hvis det er med en kompis av dere!

Anonymous poster hash: f2480...52a

Dette tenkte jeg på, men ga han klar beskjed om at dette var hans avgjørelse. Om han var i tvil så ble det ikke noe av. Men han vil dette og han er med på å bestemme grensene.

Det er forresten kun en venn av meg. Kjæresten min har knapt møtt han.

Anonymous poster hash: 44775...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for svar alle sammen. For å svare på noe av det dere tar opp:

Jeg er 100% åpen for å la han oppfylle sine fantasier også. Jeg vet han har et ønske om trekant med meg og en annen jente og det har jeg sagt er greit. Men han vil vente litt fordi han ikke føler seg klar.

Jeg er helt uerfaren innen bdsm, men jeg vet hvem jeg vil prøve det ut med. Det er en venn av meg som jeg stoler fult og helt på. Vi har kjempegod kjemi, men vi har ingen følelser for hverandre utover vennskap. Men begge har et ønske om å drive med bdsm.

Anonymous poster hash: 44775...d59

At du er åpenfor hans fantasier er jo positivt her, absolutt. Og jeg tror det kan fungere.

Men å trekke inn en god venn du har veldig god kjemi med blir ganske kjapt et stort problem, av flere grunner.

"Kjempegod kjemi" kan utvikle seg til følelser, og selv om du aldri ønsker deg inn i et forhold med denne vennen så kan det skape mye kompliserte og vonde følelser både mellom dere, hos deg alene, hos ham alene - eller hos mannen din. Eller alle.

Om det overhodet skal kunne fungere er det en forutsetning at denne vennen din ikke er singel, tenker jeg - og at det forholdet han er i er ekstremt solid.

Deres ønske om å begge bli i deres forhold kan nemlig fort bli den eneste grunnen til at dere ikke ender opp sammen etterhvert - dersom denne veldig gode kjemien vedvarer og dere innleder et seksuelt forhold i tillegg.

Det kan også være fryktelig vanskelig følelsesmessig å dele noe spesifikt seksuelt med en helt annen person - det blir jo da deres "greie", og noe banebrytende hos dere begge. Om dette er et sterkt tenningsmønster hos dere, så får jo dere også en sentral plass i hverandres liv på sett og vis.

Jeg sier ikke at det garantert går til helvete, men jeg bare sier at det kan by på mange utfordringer som er veldig krevende. Og det må dere snakke åpent om, for det kommer med høy sannsynlighet til å skje.

Anonymous poster hash: c3362...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...