Gå til innhold

Hvordan "rocke" en kjole på vinteren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker kjoler, og vil gjerne bruke kjoler i hverdagen, men tar buss, går ute i snø og kulde, går skole og vil gjerne ikke se så naken ut, eller altfor pynta.

Jeg har enkle kjoler, men de passer ikke helt til sånne tykke "tights". Hva anbefaler dere til en enkel look, hva slags tilbehør? Jeg har en fin blazer, men funker tynnstrømpebukse på vinterstid?



Anonymous poster hash: e2937...c1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kåpe, grovere stoffer og tykke strømper er det du behøver. Tynnstrømper funker ikke om du er endel ute.

Er det fleecestrømper du har forsøkt eller disse strikkede variantene? Min erfaring er at glatte strømper med fleece på innsiden går til alle kjoler bare man balanserer det med tilbehør, halser og cardigan.



Anonymous poster hash: 4dcb3...005
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Kjøp deg en kjole i tykt stoff som skrevet over ja og bruk ullstrømpebukser under. Jeg bruker både ullstrømpebukser og ullstrømper over der igjen nå på vinteren.

Det er ikke vanskelig å finne kjoler som passer til å ha tykke strømpebukser under :) Jeg har flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker glatte strømpebukser med fleece på innsiden og ullstrømper eller støvletter. Holder meg god og varm med dette, og det blir litt penere enn med strikkede strømpebukser.

Du kan gjerne bruke en blazer utenpå, jeg syns det er for kaldt selv, så bruker heller ulltrøye under og lang cardigan utenpå samt et godt, varmt og stort skjerf som jeg kan trekke rundt skuldrene når jeg sitter stille innendørs.

En god ullkåpe sammen med skjerf, en kul/søt lue og skinnhansker (med ullfór) synes jeg at det er helt greit å bruke kjoler selv om det er -10, noe særlig kaldere enn det foretrekker jeg langbukser med ullstrømper under og dunkåpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåpe, grovere stoffer og tykke strømper er det du behøver. Tynnstrømper funker ikke om du er endel ute.

Er det fleecestrømper du har forsøkt eller disse strikkede variantene? Min erfaring er at glatte strømper med fleece på innsiden går til alle kjoler bare man balanserer det med tilbehør, halser og cardigan.

Anonymous poster hash: 4dcb3...005

Ah, takk for tips! Jeg har prøvd helt vanlige bomull-strømpebukser (uten flis, ikke ull), Syntes ikke det var noe særlig fint under kjolen... men kan jo prøve å finne en kjole som passer til da..

Anonymous poster hash: 13495...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker glatte strømpebukser med fleece på innsiden og ullstrømper eller støvletter. Holder meg god og varm med dette, og det blir litt penere enn med strikkede strømpebukser.

Du kan gjerne bruke en blazer utenpå, jeg syns det er for kaldt selv, så bruker heller ulltrøye under og lang cardigan utenpå samt et godt, varmt og stort skjerf som jeg kan trekke rundt skuldrene når jeg sitter stille innendørs.

En god ullkåpe sammen med skjerf, en kul/søt lue og skinnhansker (med ullfór) synes jeg at det er helt greit å bruke kjoler selv om det er -10, noe særlig kaldere enn det foretrekker jeg langbukser med ullstrømper under og dunkåpe. :)

Blazer tror jeg ville passet fint, til innebruk altså.. :)

Anonymous poster hash: 13495...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blazer tror jeg ville passet fint, til innebruk altså.. :)Anonymous poster hash: 13495...2f9

Jeg mente også til innebruk, synes det er for kaldt selv til det, om jeg ikke har ull under, men jeg er veldig kald hele tiden. :)

Strømpebukser med fleece er gull verdt nå, har kjøpt mine Cubus, en fra deres eget merke og en fra oroblu. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...