Gå til innhold

Hva kan jeg bruke ribbefettet til?

Pringle

Anbefalte innlegg

Det er ufattelig usunt, jeg forstår ikke hvorfor folk skulle lage noe av ribbefett. Det er rein og skjær FETT, i hvilken verden vil man spise det? Jeg ville ikke likt å komt i julebesøk å blitt servert ting som var dynet i mer fett enn nødvendig.. uff nei.. selv spiser vi pinnekjøtt på julaften, men vi tar da å kaster alt fettet som er å finne på stykkene våre, og alle kaster det, ingen bruker det til noe annet. Det er nada poeng i å kaste haugevis av grisete fett oppi noe som kan lages helt fint uten.. ja man skal kose seg i julen, men det fins da grenser!

Anonymous poster hash: 17b4a...7e1

Mange synes det gir god smak, inkludert meg selv. Jeg liker derimot ikke ribbe og fettrander på mat generelt, men det flytende fettet etter ribba som tas oppi sausen gir en ekstra fylde og smak.

Og det er én dag i året. Så ille er det strengt tatt ikke. Det som teller er hva du spiser og gjør alle de andre dagene i året. Julaften tenker jeg overhodet ikke på kalorier og skammer meg selvsagt heller ikke over det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartbeat

Det er ufattelig usunt, jeg forstår ikke hvorfor folk skulle lage noe av ribbefett. Det er rein og skjær FETT, i hvilken verden vil man spise det? Jeg ville ikke likt å komt i julebesøk å blitt servert ting som var dynet i mer fett enn nødvendig.. uff nei.. selv spiser vi pinnekjøtt på julaften, men vi tar da å kaster alt fettet som er å finne på stykkene våre, og alle kaster det, ingen bruker det til noe annet. Det er nada poeng i å kaste haugevis av grisete fett oppi noe som kan lages helt fint uten.. ja man skal kose seg i julen, men det fins da grenser!

Slapp av, er bare jul EN gang i året ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nitrist liv du må leve...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. det er bare ''en gang i året''.. Men sannheten er da at vi spiser usunt hele romjulen gjerne, du er gjerne på 1-2 julebesøk eller julebord rett før jul, også er det selve julaften, etter fulgt av 1. og 2. juledag, deretter nyttårsaften.. Poenget er at det blir veeldig mye på engang, litt for mye, iverfall når de fleste tar en liten pause fra treningen i samme slengen :-) Men joda, hvis dere liker det så.. selv så liker jeg det ikke, og ser ikke poenget i kaste i seg overdrevent mye, bare for å få en litt bedre smak enn hva det hadde vært uten.

Men jeg sier ikke at dere skal ha dårlig samvittighet, trodde virkelig ikke at det ga noe bedre smak, så hvis det er derfor så får dere nå bare styre på.. Men nå trodde jeg TS måtte bruke dette fettet, bare for å ''bruke'' det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye verre sløseri/griskhet/ekkelt å kaste god mat som gir god smak. Ingenting tilsier at fett fra dyr er usunt, men selvfølgelig er det et poeng hvor mye man spiser. Jeg passer på at jeg får så mye mat jeg skal ha, verken mer eller mindre. Ribbefettet - og helmelken og peanøttsmøret, for den del - inngår i et variert og balansert kosthold, som også er preget av rikelig frukt og grønnsaker, litt stivelse, og mye fiber.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstending feil for meg . Lever etter lavkarbo prinsippet og det har gjort at jeg endelig har mistet over halve overvekta jeg har .

Spise mer naturlig mat,kutte ut raske karbohydrater og sukker, hva er feil med det ?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...