Gå til innhold

Hva kan jeg bruke ribbefettet til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg stekte ribbe i går, og ribbefettet er nå i en bolle. Jeg vil bruke det, men jeg aner ikke hva jeg kan bruke det til! Kan jeg lage leverpostei med det? Noen ideer jeg har: smøre det på knekkebrød og ha på salt og pepper, steke med det (men jeg steker svært lite i panne), ha det over lutefisk eller kokt torsk. Jeg liker ikke surkål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder en knapp på lutefisken.

Anonymous poster hash: 9871f...17d
Skrevet

Mm, ja, jeg tenker jeg skal kjøpe lutefisk. Takk :laugh:

Skrevet

Hva med å kaste det? :-P Ribbefett er jo bare nasty...

Anonymous poster hash: 58818...b45
Skrevet

Hva med å kaste det? :-P Ribbefett er jo bare nasty...

Anonymous poster hash: 58818...b45

er du vill!??!? Ribbefett er knall.. Stek pølser eller annet i det.Spise lutefisk med ribbefett..

• Liker 1
Skrevet

Jeg støtter meg til flertallet og har kjøpt lutefisk nå!

• Liker 2
Skrevet

Drikk det. Digg å blande med sprit.

Anonymous poster hash: 80ee5...e05

Skrevet

Drikk det. Digg å blande med sprit.

Anonymous poster hash: 80ee5...e05

:sjokkert:

Skrevet

Bare ikke gjør som en kompis av meg, og ha det på Pizza Grandiosa. Det var ekstremt lite vellykket!

Skrevet

Det er godt med ribbefett i rabbestappe! Men ikke alt, det kan bli litt mye.

Anonymous poster hash: 782d7...669
Skrevet

Hvorfor forderve fantastisk ribbefett med lutefisk? Ha det i alt mulig! sauser, stapper, stek i det.

yum-nom-nom

Anonymous poster hash: 16966...9a3
Skrevet

Dette kan du bruke til alt. Jeg bruker det til juletorsken bla. Skal du ha noe restemat i julen, så er det fint å bruke i gryten. Du har god grunnlag for en fin saus. Bare fantasien som stopper deg. Putt det i en pose og frys det

Anonymous poster hash: 94289...4de
Skrevet

Vi lager alltid saus av det (brun saus) som vi har til ribba, medisterpølsene og medisterkakene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mange gode forslag! Jeg skal nok steke poteter i det, også, tenker jeg.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Lag ribbefettmilkshake med ribbefett, oboy og melk. Skikkelig kost! :)

Ellers kan du bruke det som smør.

• Liker 1
Skrevet

Jeg stekte ribbe i går, og ribbefettet er nå i en bolle. Jeg vil bruke det, men jeg aner ikke hva jeg kan bruke det til! Kan jeg lage leverpostei med det? Noen ideer jeg har: smøre det på knekkebrød og ha på salt og pepper, steke med det (men jeg steker svært lite i panne), ha det over lutefisk eller kokt torsk. Jeg liker ikke surkål.

Jeg har alltid litt ribbefett i rødkålsgryten. Jeg lager rødkål fra bunnen av og fettet hever sluttresultatet flere hakk. Rødkål trenger ikke smake som surkål selvom jeg lager det som surkål.

Skrevet

Bruke det til å lage saus?

Gjest Heartbeat
Skrevet

Vi lager alltid saus av det (brun saus) som vi har til ribba, medisterpølsene og medisterkakene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg og :)

Skrevet

Det er ufattelig usunt, jeg forstår ikke hvorfor folk skulle lage noe av ribbefett. Det er rein og skjær FETT, i hvilken verden vil man spise det? Jeg ville ikke likt å komt i julebesøk å blitt servert ting som var dynet i mer fett enn nødvendig.. uff nei.. selv spiser vi pinnekjøtt på julaften, men vi tar da å kaster alt fettet som er å finne på stykkene våre, og alle kaster det, ingen bruker det til noe annet. Det er nada poeng i å kaste haugevis av grisete fett oppi noe som kan lages helt fint uten.. ja man skal kose seg i julen, men det fins da grenser!

Anonymous poster hash: 17b4a...7e1
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...