Jens Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Noen som kan tipse meg litt om hva slags klær jeg burde pakke?Vi reiser til Phuket 26 desember. Trenger man jakke til kveldene, langbukser? Hva slags sko? Regntøy? Har aldri vært der før, og er usikker på hva jeg burde pakke til familien. Noen andre lure tips til pakking eller flytur?Har i hvert fall pakket ned myggspray!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Myggspray, solkrem, aloe vera, after-sun.. Vi trengte ikke bukser eller gensere. Vi ankom naturlig nok i bukse og genser, og det ble byttet ut rimelig kjapt da vi ankom hotellet! Shorts, skjørt, kjoler, bikini, lette overdeler. Gikk mye barbent, men flip-flops, ballerina, åpne pensandaler, enkle sommersko.. Det er varmt. Ta med kamera, mye fint å se og oppleve! Kveldsmarkedet i Phuket er varmt. Det blir som en badstu, drikke trengs! På flyturen er det lurt å ha med drikke (selv om dette kan kjøpes på flyet hele tiden), noe snacks og noe å gjøre. Musikk, film, spill, samtaler, søvn.. Nyt ferien, og kos dere masse! Nyttår i Phuket er en fin opplevelse slik vi erfarte det Anonymous poster hash: bc243...25b 1
Pearl2.0 Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Liker at du starter alle disse trådene Jens, så slipper jeg å spørre selv Og flott svar AB!
Jens Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2013 Liker at du starter alle disse trådene Jens, så slipper jeg å spørre selv Og flott svar AB! He he, når reiser du, og hvor skal du bo?
Pearl2.0 Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 He he, når reiser du, og hvor skal du bo? Reiser rett over helga, skal til Khao Lak Men skal innom et par andre land på vei hjem, så det blir litt av en tur!
caroprins Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Badetøy, sandaler, og lett sommertøy. Det er varmt og fuktig der og selv sent på kveld og natt så er det veldig varmt. Gikk for det meste i bikini og en lett sommerkjole slengt over meg og barbeint i sandaler. Solkrem og noe til å ha på hodet kan være greit. Og solbriller da. Om du blir stukket av mygg så kjøp et lokalt myggmiddel og smør på. Veldig effektivt og veldig billig. Kjøpte med meg flere tuber hjem og bruker det her også ved myggstikk. Ta med imodium i tilfelle dårlig mage. Når det er så varmt så må man huske på å drikke nok vann. En annen ting er å huske på saltbalansen så spis litt chips eller noe annet salt av og til for å opprettholde dette. Er det noe annet du trenger underveis så er det veldig billig å shoppe. Pleier å pakke med et par ullsokker øverst i håndbagasje som kan være greit å ha på føttene på flyturen. Når man flyr så langt så er det bra å få av seg skoene og det kan være litt kjølig på gulvet langs setene. Da er det deilig med et par ullsokker . God tur og gled deg. Thailand er deilig.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har feiret jul i Thailand mange ganger, og har aldri med hverken bukse, t-skjorte, jakke eller sko. Jeg pakker kun sommerklær, dvs bikini, lette sommerkjoler, flipflops og kanskje en shorts og singlet til utflukter. Jeg klarer ikke gå i høyhælte sandaler eller ballerinasko i slik varme, og sandaler holder i massevis. Solkrem med høy faktor er et must, gjerne 50 og 30 - du blir like brun med høy faktor som lav. Solkrem liker jeg ikke å handle i Thailand, ellers finner du absolutt alt annet du trenger. Første gangen jeg dro til Thailand var det vanskelig å finne greie sjampoer, roll-on osv, men i dag finner du masse kjente merker over alt. Joda, det regner i Thailand, men sjeldent mer enn en time i slengen, og du trenger IKKE regnjakke. Jakke annet enn til flyturen er bortkastet, jeg gidder ikke en gang ta med dongrijakker eller bolero. Jeg bruker også å ha med både myggspray og myggrollon, det går an å få tak i greie merker der, men liker best å ha med... Ellers får du tak i alt du trenger og mer til, ha med minst mulig for shoppingmulighetene er store! Bikini er kanskje det som ikke alltid er like lett å finne der, mens kjoler/strandkjoler finnes det mye av. Masse flott å kjøpe, både til store og små, og det finnes kjøpesenter som har originale merker som Gant, Armani osv, og det finnes marked med fake.... Thailand er fantastisk, gled deg til en flott juleferie! Anonymous poster hash: 117a9...f3b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå