Jens Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Vi reiser til Phuket i Thailand 26 desember, og jeg har sjekket YR nesten hele desember. Ifølge YR har det regnet hver dag nesten hele desember!Trodde sommeren og høysesongen i Thailand var desember/januar jeg. Dere som har vært der i desember/januar. Betyr dette varselet at det skal regne hele tiden, eller er det mulig å se sola?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Fra Wikipedia: Asiatisk vintermonsun. Fra desember til mars blåser det kalde tørre vinder fra nordøst, ned fra Himalaya over India og ut i Indiahavet. I denne perioden er det vanligvis klarvær over India, mens det regner rikelig over kystområdene i Sørøst-Asia og i Australia. Men det er jo ikke slikt regn vi er vant til her: Det kan være en(evt flere i løpet av en dag) kraftig skur som slutter like brått som den starter, også klarner det opp og blir fint igjen. Og varmen, den er der hele tiden. Anonymous poster hash: a4822...2c6
Jens Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2013 Kan man bli brun hvis det er overskyet hele tiden da?
RetroGirl Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 En venninne av meg har nå vært i Thailand i over en uke,og skal være der i enda to. Hun har kun hatt pent vær,det hadde regnet litt en natt.men ellers har det vært kjempepent vær! Tror ikke du skal uroe deg for mye over været,det blir nok bedre enn det står på yr. Kos deg med ferien istedet :D
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Vi var to uker fra 27.des til 10.jan i fjor (år..), og vi hadde for det meste sol. Det var et par dager overskyet, og et par timer styrtregn, ellers veldig fint. Dette var en time unna Phuket. Temperaturene var gode, og det var virkelig varmt nok altså Anonymous poster hash: f473c...cb2
Jens Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2013 Vi var to uker fra 27.des til 10.jan i fjor (år..), og vi hadde for det meste sol. Det var et par dager overskyet, og et par timer styrtregn, ellers veldig fint. Dette var en time unna Phuket. Temperaturene var gode, og det var virkelig varmt nok altså Anonymous poster hash: f473c...cb2 Ok, takk for svar:-) Blir jo litt bekymret når YR sier regn hele døgnet hver dag!
Gjest bustyvel Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Yr er uansett veldig ustabile på værmeldinga, iallefall i utlandet og i mindre sentrale områder i Norge - etter min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Ok, takk for svar:-) Blir jo litt bekymret når YR sier regn hele døgnet hver dag! Jeg sjekket Yr ang været i Phuket nå. Og det er nå ikke store mengder regn det er snakk om. Ikke regn alle dager en gang. Så det er nok overstått i en skur eller to. Anonymous poster hash: a4822...2c6
Pearl2.0 Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Det er noksom flere skriver her, snakk om regnskyll som er fort overstått. Skal dit selv, bekymrer meg ikke nevneverdig for været Det blir så bra så!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 Greia med Thailand er at hvis det er 1 prosent sjanse for at det blir regn - så meldes det regn. Slik har det vært alle de fire gangene jeg har vært der. Det har alltid vært fint vær, med unntak av noen kraftige regnskyll som er over på en halvtime. Anonymous poster hash: e4608...653 1
caroprins Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Det kan pøsregne i 10 minutter og så skinner solen igjen. Om du er i bassenget så kan du bare fortsette å bade. Regnet er veldig varmt( tar du med sjampo så kan du vaske håret, he he og så er det veldig varmt i luften. Noen minutter etter at regnet er over så er alt tørt igjen på grunn av den høye lufttemperaturen. Synes som oftest at det kom en liten skur på morgenkvisten mens vi spiste frokost. Innen vi var ferdige med frokosten og gjort oss klare til solsengen så var været strålende. Dette var i desember i fjor.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Kan man bli brun hvis det er overskyet hele tiden da? Selvsagt ikke. Anonymous poster hash: 51d5c...96d 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Ikke bekymre deg over et lite regnskyll i ny og ne, det regner sjeldent mer enn en time i gangen! Anonymous poster hash: f6c53...b1b
Gjest navnelapp Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Selvsagt ikke. Anonymous poster hash: 51d5c...96d Det kan du. Vi var på St. Martin i november, og etter tre dagar med overskya hadde eg tydeleg skille. På brystet hadde eg til og med brukt faktor 30. Litt overskya er berre bra for nordisk hud. Vi opplevde at yr var veldig presist i Karibia, veit ikkje korleis det er i Thailand.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Hvor lang tid burde man beregne til passkontroll og henting av bagasje? Mitt fly lander 0655, tror dere jeg rekker et innenlandsfly kl 0945? Anonymous poster hash: e8645...806
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Vi reiser til Phuket i Thailand 26 desember, og jeg har sjekket YR nesten hele desember. Ifølge YR har det regnet hver dag nesten hele desember!Trodde sommeren og høysesongen i Thailand var desember/januar jeg. Dere som har vært der i desember/januar. Betyr dette varselet at det skal regne hele tiden, eller er det mulig å se sola? Ikke stol på yr utenfor norges landegrenser. Har selv sittet i thailand og sett på yr at det skulle regne og være 25 grader - det var 35 og sol.. Har vært der i des/jan også. Fint og varmt, men kan komme noen ordentlige skurer - som i alle tropiske områder. God tur Anonymous poster hash: 88b9b...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Hvor lang tid burde man beregne til passkontroll og henting av bagasje? Mitt fly lander 0655, tror dere jeg rekker et innenlandsfly kl 0945? Anonymous poster hash: e8645...806 Det går fint. De er effektive der Anonymous poster hash: 88b9b...dd4
Lista Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 Selvsagt ikke. Anonymous poster hash: 51d5c...96d Selvsagt kan man det. Solstrålene er der uansett.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 Kan man bli brun hvis det er overskyet hele tiden da? Blir ferien din ødelagt om du ikke blir brun? nordmenn.... Anonymous poster hash: 02fed...f30 1
Jens Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 19. desember 2013 Blir ferien din ødelagt om du ikke blir brun? nordmenn.... Anonymous poster hash: 02fed...f30 Hva var det for noe surt oppgulp?? Selfølgelig blir den ikke det, men hadde jo vært hyggelig å få litt farge når man først reiser så langt for å få sol.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå