AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Jeg er 19 år, har lenge slitt med å veid akkurat litt for lite (2-3-4 kg), og mensen har uteblitt over lang tid. Sliter med å legge på meg, og legen sier bare jeg må prøve og prøve å gå litt opp på en sunn måte (altså ikke bare spise snop osv, da vil jeg raskt gå ned igjen etterpå) jeg spiser som en gal men det går ikke!! Noen flere som har vært i samme/lignende situasjon, eller evt. bare har noen tips? Anonymous poster hash: ff935...210
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Hva er å spise som en gal for deg? Skriv opp alt du skriver pr dag, så ser du selv hvor mye det er. Å gå uten mensen er ikke bra, du kan da få problemer med å få barn senere i livet. Dra til en gynekolog og forklar problemet det, mulig de kan hjelpe deg. Men husk og spise. 4-5 måltider hver dag. Brød, pålegg, melk, yoghurt, middag med kjøtt, fisk, kylling eller annet, husk også kveldsmat. Anonymous poster hash: bf49e...af0
Ingvilddd Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Hva er å spise som en gal for deg? Skriv opp alt du skriver pr dag, så ser du selv hvor mye det er. Å gå uten mensen er ikke bra, du kan da få problemer med å få barn senere i livet. Dra til en gynekolog og forklar problemet det, mulig de kan hjelpe deg. Men husk og spise. 4-5 måltider hver dag. Brød, pålegg, melk, yoghurt, middag med kjøtt, fisk, kylling eller annet, husk også kveldsmat. Anonymous poster hash: bf49e...af0 En typisk dag for meg er (det varierer selvfølgelig litt, men dette er sånn omtrent): Frokost: To eller tre skiver brød/knekkebrød med pålegg, yoghurt med mye korn og rosiner oppi, frukt (spesielt banan, elsker banan!!), kaffe, melk. Lunsj: Noe det samme som frokost, men kan også bli f.eks. en wraps eller baguett e.l. Middag: Spiser mye kylling, pasta, kjøtt som i karbonader og kjøttdeig, egg, litt fisk, mye pasta og potetmos. Spiser ofte salat, gulrot o.l. Kveldsmat: Noe det samme som frokost og lunsj. I tillegg spiser jeg mellommåltider. Da går det i bananer/appelsin/epler/druer og mye nøtter. Drikker en del kaffe, og mye pepsi max, tygger mye tyggis. Trener omtrent tre ganger i uka. Jeg spiser meg mett, og går da litt opp i vekt den dagen, men neste dag er jeg tilbake på samme vekt igjen.... Frustrerende :-(
Ingvilddd Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 (endret) En typisk dag for meg er (det varierer selvfølgelig litt, men dette er sånn omtrent): Frokost: To eller tre skiver brød/knekkebrød med pålegg, yoghurt med mye korn og rosiner oppi, frukt (spesielt banan, elsker banan!!), kaffe, melk. Lunsj: Noe det samme som frokost, men kan også bli f.eks. en wraps eller baguett e.l. Middag: Spiser mye kylling, pasta, kjøtt som i karbonader og kjøttdeig, egg, litt fisk, mye pasta og potetmos. Spiser ofte salat, gulrot o.l. Kveldsmat: Noe det samme som frokost og lunsj. I tillegg spiser jeg mellommåltider. Da går det i bananer/appelsin/epler/druer og mye nøtter. Drikker en del kaffe, og mye pepsi max, tygger mye tyggis. Trener omtrent tre ganger i uka. Jeg spiser meg mett, og går da litt opp i vekt den dagen, men neste dag er jeg tilbake på samme vekt igjen.... Frustrerende :-( Kan også legge til at jeg spiser veldig mye taco/fajitas til middag, og pizza. Også en del gryteretter osv. Prøver å lage mange varianter med det jeg liker best, nemlig kyllingfilet og pasta, hehe. I tillegg spiser jeg av og til godteri (ukentlig eller oftere), og spiser det jeg får servert av kaker/bakst o.l. Lager meg f.eks. lett kanelboller eller brownies dersom jeg får lyst på det midt i uka. Har ingen faste rutiner når det gjelder usunn mat. Endret 17. desember 2013 av Ingvilddd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå