Gå til innhold

Drapsetterforsker


jewel66

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en stor drøm i livet som jeg aldri har våget å gjøre noe med, men siden interessen aldri har avtatt har jeg lyst å undersøke mulighetene litt nærmere.

Jeg har nemlig fryktelig lyst å jobbe som etterforsker, eller rettere sagt drapsetterforsker. Jeg er svært interessert i kartlegging av menneskers sinn i forhold til kriminalitet og synes profilering av seriedrap og lignende er svært interessert. Noen her som vet hvordan man går frem? Er det noen plass man kan henvende seg vedrørende dette?Noen fag som er smarte å ta?

(Jeg er utdannet jurist med spes.fag kriminologi og har litt arbeiserfaring inne strafferett/kriminologi. BOr i Sør-Trøndelag).

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Såvidt jeg har forstått er de fleste etterforskere utannet politi. Men som jurist kan du søke deg jobb i politiet og komme deg inn den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jurist er en bra start, men du må nok ha et ansettelsesforhold innen politietaten for å få muligheten til å jobbe som etterforsker. Dette er vel i stor grad stillinger som man jobber seg opp til/viser seg egnet til.

Ta en telefon og hør da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg mener du kan ta en utdanning i USA for å bli "profiler" (?). Jeg husker ikke så mye mer om dette, men jeg kan spørre når jeg treffer vedkommende igjen (hun har begynt der eller skal begynne, husker ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk politiskolen. Etterforskere er politi.

Men seriemorder-etterforsker tror jeg ikke det blir av deg med det første da seriemordere er svært sjeldent i Norge.

Og profiler utvikles vel av psykologer og/eller psykiatere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriemorder-etterforsker tror jeg ikke det blir av deg med det første da seriemordere er svært sjeldent i Norge.