Gjest Elenath Skrevet 13. mai 2004 #22 Skrevet 13. mai 2004 Til Pet. Det handler ikke om tullemeldinger. En sms meld ser jeg på som en helt vanlig henvendelse. Er man høflig, så svarer man. Men hva hvis man ikke har med mobiltelefonen? Ikke alle har de med seg til enhver tid.
nat26 Skrevet 13. mai 2004 #23 Skrevet 13. mai 2004 Jeg pleier å svare på meldinger som jeg synes er viktige,og jeg er 25.Men jeg gidder ikke å svare på meldinger som"står til","hva driver du med"Vil folk vite hva jeg driver med kan de ringe meg
Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #24 Skrevet 13. mai 2004 Jeg pleier å svare på meldinger som jeg synes er viktige' date=og jeg er 25.Men jeg gidder ikke å svare på meldinger som"står til","hva driver du med"Vil folk vite hva jeg driver med kan de ringe meg Seriøst? Gjelder dette dine gode venner også? Jeg får og sender lignende meldinger til et par av mine gode venninner (som beskrevet tidligere), og da svarer jeg selvfølgelig...og de svarer meg... noe annet ville være rimelig far out.. Jeg synes slike smser fra venenr er hyggelige, og noen ganger greier enn telefon. For eksempel så kan man sitte og sende smser mens man jobber med noe annet... og egentlig ikke har tid og kapasitet til å være sosial...
Gjest Gjesta Skrevet 13. mai 2004 #25 Skrevet 13. mai 2004 Jeg svarer på det som virker som man trenger ett raskt svar. Jeg bruker meldinger for å gi en beskjed evt svare på beskjed. Meldinger som "jeg kjeder meg", "styrer med?", tar jeg ikke så seriøst.. Er ikke interessert i å ha en samtale over meldinger, til det bruker jeg å ringe eller logge meg på nettet... Får jeg meldinger om natten eller tidlig om morgenen hender det at jeg leser de i halvsøvne og sletter de eller glemmer av de... (under 25) Clea
starie Skrevet 13. mai 2004 #26 Skrevet 13. mai 2004 Jeg er skikkelig sløv på å svare på meldinger. Som oftest glemmer jeg det, men noen ganger gidder jeg bare ikke svare.
Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #27 Skrevet 13. mai 2004 Jeg er så fascinert av de som driver med mobilen på natta.... :o Jeg sover da, jeg.... Svarer garantert ikke på natta!!
vivi Skrevet 13. mai 2004 #28 Skrevet 13. mai 2004 Svarer på sms hvis det er konkrete spørsmål eller invitasjoner. Men det blir mange vitsemeldinger som sendes rundt. Og etter å ha fått telefonregninga i går :o så skal det bli slutt, helt sikkert!! Det hjelper godt på regninga å ha 2 barn som alltid er tomme for penger på kortene sine: Få låne mobilen din a, mamma. Skal bare sende melding, eller skal bare ringe en liten samtale :-? . Ja,ja, den biten er det min egen skyld at jeg har latt få utvikle seg. Ris til egen bak......eller lommebok
nat26 Skrevet 13. mai 2004 #29 Skrevet 13. mai 2004 Jeg skulle sikkert nevnt at det ikke gjelder mine beste venner/venniner.Dem svarer jeg på selv om de spør hva jeg gjør.Men ikke alle er gode venner,og da gidder jeg ikke å svare hvis ikke det er viktig
Windy Skrevet 13. mai 2004 #30 Skrevet 13. mai 2004 Personlig så hater jeg å prate i telefon, sånne sosiale samtaler iallefall. Finnes ikke noe verre enn å sitte å trøkke ut fraser bare for å ha noe å prate om. Derfor liker jeg meldinger selv. Men jeg har ikke lange samtaler over sms heller, de kan vente til vi møtes Har jeg penger på kortet, så svarer jeg alltid på meldinger. Så lenge de ikke kommer fra noen jeg ikke vil ha noe med da.. det hender det og.
Eplegrønn Skrevet 13. mai 2004 #31 Skrevet 13. mai 2004 Svarer alltid. Noe annet ville i mine øyne være direkte uhøflig. :-)
Gjest Utlogget nå Skrevet 13. mai 2004 #32 Skrevet 13. mai 2004 Personlig så hater jeg å prate i telefon, sånne sosiale samtaler iallefall. Finnes ikke noe verre enn å sitte å trøkke ut fraser bare for å ha noe å prate om. Derfor liker jeg meldinger selv. Men jeg har ikke lange samtaler over sms heller, de kan vente til vi møtes Litt enig. Noen ganger er det greit å prate, men så er det de da som....gjesp...enten skal vrenge livmora si (unnskyld uttrykket!) eller skal ha meg til å vrenge min som undreholdning fordi de er lei av å se på Reality på TV og ikke har noe liv akkurat da (eller ikke har oppdaget KG...)... Gidder ikke prate så mye i telefonen mer, jeg.
Piraya Skrevet 13. mai 2004 #33 Skrevet 13. mai 2004 Svarer alltid. Noe annet ville i mine øyne være direkte uhøflig. :-) Samme her.
Gjest Fighter Skrevet 13. mai 2004 #34 Skrevet 13. mai 2004 JEg svarer nesten alltid på SMS. Jeg synes det er mye bedre å få eller sende en SMS, for da er du sikker på at du ikke forstyrrer mottakeren, og at mottakeren da kan svare når h*n har tid. Mye bedre enn en telefon som ringer når en står i dusjen, eller har hendene fulle av hårfarge, maling, eller hva som helst... :enig_animasjon: Skal jeg skravle tar jeg en telefon, men korte beskjeder ser jeg ingen grunn til at ikke kan avtales på sms. Som Chiquita skriver så slipper man å forstyrre noen da. Svarer selvsagt på sms, med mindre det er "sol og regn hipp og hå" eller "send denne til alle du liker ellers skjer det noe fælt". Slutter selv å sende meldinger til folk som ikke svarer, da er jo mine penger bortkasta...
MsOphelia Skrevet 13. mai 2004 #35 Skrevet 13. mai 2004 Av og til glemmer jeg å svare, andre ganger gidder jeg ikke å svare.
Gjest Madley Skrevet 13. mai 2004 #36 Skrevet 13. mai 2004 Jeg hater å skrive tekstmeldinger.. Syenes det er noe dritt! Men er det et konkret spm eller invitasjon så svarer jeg. Omgangskretsen min vet at jeg hater å skrive sms, så da holder de det på et minimum...
Pusekatt Skrevet 13. mai 2004 #37 Skrevet 13. mai 2004 Det er jo faktisk ikke alltid det passer å svare på en SMS heller - og når man har tid til å svare har man kanskje glemt det? Jeg er under 25, og svarer på SMS'er dersom jeg har tid. Hvis jeg ikke svarer, er det stort sett fordi jeg er opptatt med jobb.
Steggen Skrevet 14. mai 2004 #38 Skrevet 14. mai 2004 Om eg svarar kjem an på spørsmålet. Om eg svarar, skjer det ein gong i framtida. Er det noko som hastar er det heilt feil å bruke SMS - ring. Telefonen som ringer høyrer eg og svarar som regel. Tekstmeldingane les eg ein gong i framtida - når eg finn ut at et har kome inn ei melding, og det kan ta litt tid fordi eg ikkje orkar å ha mobiltelefonen innan rekkevidde meir enn høgst nødvendig.
Tusenfryd Skrevet 14. mai 2004 #39 Skrevet 14. mai 2004 Jeg bruker m ye sms. Det passer seg ikke alltid å svare når dte ringer, skravle i et som med mange andre etc og da er meldinger greie. jeg har en venninne som tenderer til å ta opp svært viktige tema på sms som sårete følelser, kan begynne å krangle og sånn - det avslutter jeg raskt. Det må man paret om. Men å sende en klem til en som har det litt vanskelig, eller svare på konkrete spørsmål, ja alltid! Ja, jeg er over 25. Mora mi svarer også alltid. Hun er også over 25.
Alterna Skrevet 16. mai 2004 #40 Skrevet 16. mai 2004 Jeg er ikke over 25, men er enig i at slike meldinger trenger man ikke alltid svare på. Selv har jeg ikke alltid penger på kortet, og jeg stikker ikke ut for å kjøpe nytt kort bare for å svare på en sånn sms. Idag har jeg mobilene avslått, og det er jammen meg noe jeg skal gjøre oftere! Deilig uten mobilmas!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå