Gå til innhold

Blodtrykk


Fremhevede innlegg

Skrevet

I oktober når jeg var til legen var blodtrykket mitt 120/70. I går kveld etter å ha spist tok jeg det og da var det 135/96, tok det 4 ganger og det var rundt det samme hver gang. I dag når jeg tok det før jeg spiste, var blodtrykket først 117/90, deretter 125/81. Har alltid vært på den lavere siden når jeg har tatt blodtrykket hjemme. Bruker egentlig aldri å ta det, men har gjort det noen ganger...

Hvorfor har det plutselig blitt så høyt, er veldig bekymret? Jeg er 16 år.

Bør jeg dra til legen igjen?



Anonymous poster hash: 5d7d2...584
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten er det normalt å bli veldig rød på armen etter at man har tatt blodtrykket? Og vondt? er enda rød i dag. Røde streker.



Anonymous poster hash: 5d7d2...584
Skrevet

125/81 er jo ganske perfekt.

Men har du høyt blodtrykk over lengre tid uten noe spesiell grunn burde du dra til legen.

Jeg hadde veldig høyt blodtrykk en stund, fikk på meg 24 timers måler, det så fint ut, og ja, det ordnet seg av seg selv etter det faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...