Gjest Nightwich Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Kjæresten min drømmer om trekant med meg og en annen mann i tillegg. Tanken er opphissende men jeg er redd det vil ødelegge forholdet mellom oss. Noen tanker /erfaringer ? 1
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Jeg ville aldri ha hatt trekant med mindre jeg kom inn som gjesteartisten. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Kommer velt helt an på hvordan dere er som personer. Om han har hatt tendenser til å være sjalu tidligere ville jeg ikke gjort det. Atter andre viser ikke snev av å være sjalu og det kan passe fint for dem. Men man bør ha et bunnsolid forhold først, og man må være helt åpen og ærlig i forkant. Det er også viktig å sette grenser før man gjør det. Personlig ville jeg nok ikke gjort det (som mann). Er ikke spesielt sjalu, men for min del hører sex hjemme i et forhold. Men hver sin smak, det passer for noen. Anonymous poster hash: 36fcc...af2
embla1807 Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 du slipper jo hvertfall å bli så sjalu (med mindre mannen din ikke er bifil da?) hadde typen min ønsket det med en annen dame hadde jeg blitt mer skeptisk.. men trekant er ikke noe tema hos oss, så langt. så vanskelig å si.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Ikke ha trekant med andre enn single personer, det blir bare masse rot og trøbbel ellers. Anonymous poster hash: cd686...dd0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Ikke ha trekant med andre enn single personer, det blir bare masse rot og trøbbel ellers. Anonymous poster hash: cd686...dd0 Jeg synes det er mest trøbbel med single, de har en tendens til å bli veldig opphengt i en eller begge i paret, og kan bli veldig masete. Folk som også er i par er ryddigere å forholde seg til, de er mer fornøyd med å være gjesteartist og forbli i forholdet sitt. Anonymous poster hash: e4100...871 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Huff, nei ikke gjør det. Det ødela litt av "synet" vårt på hverandre etter vår hendelse, for å være helt ærlig. Det ødela litt, men vi klarte å snakke ut om følelsene våre, og vi har det kjempe bra nå! heldigvis det vil skape sjalusi, usikkerhet, sinne, anger... ja.. Anonymous poster hash: dd48c...1a8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Trekantepisoden den natten ødela ikke forholdet. Det var det at han fortsatte med min single venninne morgenen senere, da jeg hadde dratt på jobb, som gjorde. :-P At det var hun som tilslutt fortalte det til meg noen måneder etterpå, og ikke han, bidro forsåvidt også. Anonymous poster hash: d9cb9...cac
embla1807 Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Trekantepisoden den natten ødela ikke forholdet. Det var det at han fortsatte med min single venninne morgenen senere, da jeg hadde dratt på jobb, som gjorde. :-P At det var hun som tilslutt fortalte det til meg noen måneder etterpå, og ikke han, bidro forsåvidt også.Anonymous poster hash: d9cb9...cac Å, fy faen. da hadde jeg vært rimelig forbannet! 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Kjæresten min drømmer om trekant med meg og en annen mann i tillegg. Tanken er opphissende men jeg er redd det vil ødelegge forholdet mellom oss. Noen tanker /erfaringer ? Jeg er veldig konservativ på dette, og skiller ikke mellom sex og kjærlighet i parforholdet. Det er derfor heller ikke aktuelt for oss å bringe 1 eller flere inn i sexlivet. Har også registrert at det er veldig mange par som får problemer i ettertid av at de har forsøkt trekant eller lignende. Alle årsakene til dette kjenner jeg ikke til, men sjalusi og misunnelse er et av punktene som ofte nevnes. Hadde jeg vært singel kunne jeg for såvidt godt kunne tenkt meg å vært 3. person i en trekant, men da selvfølgelig helt uten forpliktelser og relasjon til de 2 andre. Anonymous poster hash: 1d2d0...9b9
Gjest Lille-pus Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Snakk igjennom det som virker som det mest opplagte, det mest selvsagte, de minste detaljer. Ett eksempel er noe så enkelt som 'er det greit at du kysser den andre med samme intensitet som du kysser kjæresten din... Hvilke følelser gir det kjæresten din at du kommer med den andre og ikke med kjæresten din der og da ? Om en av dere kjenner på den minste spire av usikkerhet, tvil eller sjalusi så dropp opplegget. Uansett må det være slik at din kjæreste velger den andre mannen, men du godkjenner valget. Edit: Puttet inn den manglende konsonanten. Endret 16. desember 2013 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Dårlig ide. Ingen jeg kjenner som har prøvd det har holdt sammen. Anonymous poster hash: d4c76...1b4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Vi kan bruke det som en fantasi oss i mellom, men kommer ikke til å gjennomføre det i virkeligheten. Anonymous poster hash: 52607...798
Gjest Nightwich Skrevet 17. desember 2013 #14 Skrevet 17. desember 2013 Takk for gode svar. Det styrket min bekymring for hva det vil gjøre for forholdet vårt videre.
Mike Waters Skrevet 17. desember 2013 #15 Skrevet 17. desember 2013 Kjæresten min drømmer om trekant med meg og en annen mann i tillegg. Tanken er opphissende men jeg er redd det vil ødelegge forholdet mellom oss. Noen tanker /erfaringer ? Ja, for vår del har det aldri ført til noen problemer, men alt ligger i forarbeidet og parforholdets struktur og grad av tillitt, respekt og kommunikasjon.
Mike Waters Skrevet 17. desember 2013 #16 Skrevet 17. desember 2013 (endret) Dårlig ide. Ingen jeg kjenner som har prøvd det har holdt sammen. Anonymous poster hash: d4c76...1b4 Når 50% går fra hverandre så er det ikke sikkert at trekanten var det avgjørende. At du skulle kjenne så fryktelig mange par som har vært åpen med deg om at de har vært i trekant er heller ikke særlig troverdig med mindre du vanker i miljøer hvor dette er vanlig. Jeg kjenner noen par som har hatt trekant og ingen av de har gått fra hverandre, men det betyr ikke at denne trekanten fører til at de holder sammen for resten av livet. Det ville vel være å gi det litt vel mye verdi Noen aspekter er viktige her dog for par som vurderer dette: Aldri ha trekant om man er disponert for sjalusi. Aldri ha trekant om man er utrygg på forholdet "Aldri" ha trekant om man ikke er villig til å ha både MMK og KKM. Aldri ha trekant uten å snakket om det grundig Aldri ha trekant om sexlivet er avhengig av det Og bruk kondom Endret 17. desember 2013 av Mike Waters 2
Eleutheria Skrevet 17. desember 2013 #17 Skrevet 17. desember 2013 Å si at "alle som har trekanter går fra hverandre" er vel bare tøys. Fins da nok av eksempler på voksne mennesker som har hatt samme partner i ørten år og lever i fullstendig åpent forhold, eller driver med swinging og partnerbytte Til TS: Hvis det er slik at dette er mannens fantasi og du nå prøver å gå i deg selv og finne ut om dette er noe du kunne gjort eller ei, så ville jeg tatt meg god tid i denne fasen særlig hvis dette er en mann du er veldig glad i og ser for deg å tilbringe ganske mange flere år med. Det er ikke så uvanlig at mannfolk fantaserer om å se kjæresten bli "tatt" av en annen kar, ei heller er det så uvanlig med bifile mannfolk som ikke nødvendigvis snakker åpent om det ... Jeg ville forsøkt å finne ut hva som er tilfellet med din kar. Hva fantaserer han om, mer spesifikt? Du bør også tenke litt på hva du selv føler om trekanter. Kunne du sett partneren din med et annet menneske, eller hatt sex med et annet menneske mens partneren din så på? Hvis du er usikker: Hva er det du er redd for at skal skje? Sjalusi? Er du redd for å føle at du ikke er nok for partneren din, eller at partneren din plutselig skal angre etterpå? Jeg er selv i et veldig godt, lykkelig forhold, hvor trekanter er en nokså selvsagt del av sexlivet stort sett har vi mer enn nok med hverandre og leketøyskuffen, men innimellom, hvis vi møter en person som vi begge kunne tenke oss å ha det gøy med, og som også kunne tenke seg å ha det gøy med oss, så hender det at vi slipper oss løs og tar med vedkommende hjem. For oss er det et krydder, og det resulterer alltid i at vi blir ekstra gira på hverandre i dagene etter men det krever nokså stor grad av tillit, og begge parter må være på "samme side" og ha like mye lyst. Hvis den ene har mer lyst enn den andre, eller man krysser de grenser som er satt i fellesskap, så ender det ikke godt. Alt må være pratet om og diskutert nøye før man setter igang ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå