lykketrollet11 Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 hei! siden onsdag kveld har jeg hatt smerter i øynene , når jeg bevger de til høyre'venstre opp å ned ... det begynte med at det var litt ømt og sårt på øyelokket ettervert ble det smertefullt å bevege øynene, tenkte at det skulle gå over , men det har ikke gitt seg men nå holder jeg på å bli gaal å det har heller ikke blitt bedre kansje tilog med litt værre er å blitt litt rød i øynene å smertene går opp i panna akuratt som det er en tau knyttet stramt rundt pannen :/ . .. noen som har opplevd lignende ? hva var eventuellt årsaken til det ?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 på tide å ta en telefon til legen kanskje? Anonymous poster hash: daef9...a93
lykketrollet11 Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2013 (endret) legen har stengt her men tenkte muligens å ringe imorgen om det ikke gir seg, tenkte bare å se om noen hadde opplevd det samme å viste hva det evnt kom av . Endret 15. desember 2013 av lykketrollet11
Gjest Eurodice Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 (endret) legen har stengt her men tenkte muligens å ringe imorgen om det ikke gir seg, tenkte bare å se om noen hadde opplevd det samme å viste hva det evnt kom av . Smerte i øynene skal du ta alvorlig. Det kan skyldes mange ting. Jeg ble smittet med pseudomonas aeruginosa (en type keratitt) og stod i fare for å miste synet på det ene øyet. Smertene var nesten uutholdelige. Jeg var på sykehus i ca. tre uker med intensiv behandling, fikk blant annet sterke morfinholdige medikamenter den første tiden. Endret 15. desember 2013 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Jeg ville dratt på legevakten. Anonymous poster hash: 98511...d30
Gjest iGirl Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 For meg høres det ut som smertene er relatert til bihulene dine. Er det ubehagelig/vondt å se på sterkt lys? Du burde ringe fastlegen din i morgentidlig og få time på dagen.
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2013 Smerte i øynene skal du ta alvorlig. Det kan skyldes mange ting. Jeg ble smittet med pseudomonas aeruginosa (en type keratitt) og stod i fare for å miste synet på det ene øyet. Smertene var nesten uutholdelige. Jeg var på sykehus i ca. tre uker med intensiv behandling, fikk blant annet sterke morfinholdige medikamenter den første tiden. skummelt, smertene er heldigvis ikke utholdlige da hadde jeg nokk dratt til legevakten tidligere! men ja er mange ting det kan skylder , jeg tenkte migrene først , men det varer ikke så lenge om gangen!
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2013 For meg høres det ut som smertene er relatert til bihulene dine. Er det ubehagelig/vondt å se på sterkt lys? Du burde ringe fastlegen din i morgentidlig og få time på dagen. ja det er det men det har jeg slitt med i 2 år allerde at det er ubehagelig å se på sterkt lys har på lysstyrken på dataen på 0 å syntes fremmdeles at det er sterkt 'lys' ja tenkte å ringe imårra om det ikke gir seg vertfall.
Gjest iGirl Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 (endret) ja det er det men det har jeg slitt med i 2 år allerde at det er ubehagelig å se på sterkt lys har på lysstyrken på dataen på 0 å syntes fremmdeles at det er sterkt 'lys' ja tenkte å ringe imårra om det ikke gir seg vertfall. Ring i morgen du, ved åpningstid. Be om time på dagen. Har du nesespray tilgjengelig så bruk den frem til da. Endret 16. desember 2013 av DuraMater
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2013 Ring i morgen du, ved åpningstid. Be om time på dagen. Har du nesespray tilgjengelig så bruk den frem til da. nei har ikke det i hus , men er ikke tett i nesa så
Gjest iGirl Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 nei har ikke det i hus , men er ikke tett i nesa så Nesespray får slimhinnene i bihulene til å trekke seg sammen. Dette kan hjelpe mot smertene du føler når du beveger øynene.
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 16. desember 2013 Nesespray får slimhinnene i bihulene til å trekke seg sammen. Dette kan hjelpe mot smertene du føler når du beveger øynene. aha får prøve på det da :-)
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 16. desember 2013 Var til legevakten her i stad , han kunne ikke skjønne hva det var å sa jeg måtte ta det opp med fastlegen, jeg sa at jeg selvsakt hadde ringt der først men de bedde meg ringe til dere, da sa han ja såklar, nei jeg vett ikke altså sier han du er jo ikke så serlig rød i øynene å du har jo ikke feber og øynene mine fulgte fingren han som de skulle . så det er ikke noe jeg kan gjøre sa han , nei da vett ikke jeg heller sier jeg , nei det var jeg ikke alene om sier han nei jeg er bare enda mer uklok nå! han sa om det var migrene da? men det var vell stregt tatt ikke 5 dager? Noen andre som har opplevd lignende?:SS
Gjest Eurodice Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Var til legevakten her i stad , han kunne ikke skjønne hva det var å sa jeg måtte ta det opp med fastlegen, jeg sa at jeg selvsakt hadde ringt der først men de bedde meg ringe til dere, da sa han ja såklar, nei jeg vett ikke altså sier han du er jo ikke så serlig rød i øynene å du har jo ikke feber og øynene mine fulgte fingren han som de skulle . så det er ikke noe jeg kan gjøre sa han , nei da vett ikke jeg heller sier jeg , nei det var jeg ikke alene om sier han nei jeg er bare enda mer uklok nå! han sa om det var migrene da? men det var vell stregt tatt ikke 5 dager? Noen andre som har opplevd lignende?:SS Få en avtale med en øyelege. Det er mulig du må ha henvisning fra fastlege først for å få time raskt.
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Få en avtale med en øyelege. Det er mulig du må ha henvisning fra fastlege først for å få time raskt. ja nettopp han sa jeg måtte gå til fastlegen for å følge det opp at det nyttet ikke å komme på legevakten med det, dilemmaet er bare at han har ikke ledig tid før 09.01 og jobber kun mandager å torsdager så er vanskelig å få taki han! men vett han hadde tatt seg tid om jeg bare hadde fått taki han , lettere sakt en gjort da. Endret 19. desember 2013 av lykketrollet11
Gjest Eurodice Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 ja nettopp han sa jeg måtte gå til fastlegen for å følge det opp at det nyttet ikke å komme på legevakten med det, dilemmaet er bare at han har ikke ledig tid før 09.01 og jobber kun mandager å fredager så er vanskelig å få taki han! men vett han hadde tatt seg tid om jeg bare hadde fått taki han , lettere sakt en gjort da. Da ringer du direkte til en øyenlege og forklarer situasjonen. Ettersom det er helt uavklart hva som er i veien, kan det i verste fall få fatale følger.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Legen på legevakten burde ringt øyeavdelingen på nærmeste sykehus og konferert! Ring rundt til øyelegene i nærområdet og be om hastetime. Bor du i en by pleier det å finnes en øyelege som står oppført somnøyelegevakt i telefonkatalogen. Anonymous poster hash: 98511...d30
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #18 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Legen på legevakten burde ringt øyeavdelingen på nærmeste sykehus og konferert! Ring rundt til øyelegene i nærområdet og be om hastetime. Bor du i en by pleier det å finnes en øyelege som står oppført somnøyelegevakt i telefonkatalogen.Anonymous poster hash: 98511...d30 han sa det var ikke noe han kunne gjøre siden øynene mine ikke var særlig røde så det ikke tydet på en infeksjon siden jeg ikke hadde feber og allmentilstanden er bra! men trodde ikke det skulle være normalt og ha smerter i øynene og trykk bak dem opp til pannen en uke! eneste han sjekka var om øynene fulgte med når han tok fingeren sin frem og tilbake, ikke vet jeg, sikkert ikke noe galt da , han sa jeg bare måtte holde ut og heller komme tilbake om jeg fikk feber og ble kjempe dårlig, men syns nå egentlig han kunne ringt og kansje spurt en som viste litt mer enn han om det om hva årsaken kan være,ikke vet jeg! Endret 16. desember 2013 av lykketrollet11
Gjest Eurodice Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 han sa det var ikke noe han kunne gjøre siden øynene mine ikke var særlig røde så det ikke tydet på en infeksjon siden jeg ikke hadde feber og allmentilstanden er bra! men trodde ikke det skulle være normalt og ha smerter i øynene og trykk bak dem opp til pannen en uke! eneste han sjekka var om øynene fulgte med når han tok fingeren sin frem og tilbake, ikke vet jeg, sikkert ikke noe galt da , han sa jeg bare måtte holde ut og heller komme tilbake om jeg fikk feber og ble kjempe dårlig, men syns nå egentlig han kunne ringt og kansje spurt en som viste litt mer enn han om det om hva årsaken kan være,ikke vet jeg! Jeg hadde ikke feber det jeg kan huske, se innlegg lenger opp i tråden.
lykketrollet11 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde ikke feber det jeg kan huske, se innlegg lenger opp i tråden. men du hadde kansje veldig røde øyer og eller nedsatt almenntilstand da? jeg var jo ikke særlig rød i øynene , men tenkte å bare ringe legesenteret for å snakke med vikaren for legen min imårra å høre med han kansje han kan hjelpe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå