Gå til innhold

Du er like mye kvinne som alle andre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du små pupper, har du store pupper? Har du liten rumpe, har du stor rumpe?Har du kort hår, har du langt hår? Bruker du kjole, bruker du joggebukse? Har du brunt hår, har du rødt hår? Er du høy, er du lav? Er du tynn, er du tykk?

Uansett hvordan du er og ser ut, så er du like mye kvinne som alle andre! Tenk på det. Vi alle er helt forskjellige, og det er INGEN mal på hvordan du skal være eller se ut.

Det er alt for mye fokus på å "være kvinne nok"; å være fin og slank med former. Ikke alle er skapt sånn.

"Det skal være kjøtt på ei ordentlig kvinne". Hørt den før? Antageligvis. Jeg blir sint av å lese slike kommentarer, slike innlegg. At folk klarer å si slikt...

Alle er forskjellige(!); noen har mindre "kjøtt" på kroppen enn andre, og sånn er det bare. De er ikke mindre kvinnelige av den grunn. Noen igjen har mer kjøtt på kroppen, og de skal ikke være mindre kvinnelige de heller. Er du kvinne, er du kvinne. Basta!

Måtte bare få det ut. Er så lei av å lese kommentarer fra folk som dømmer andres utseende, som om de ikke er bra nok. Vi er bra nok!

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du små pupper, har du store pupper? Har du liten rumpe, har du stor rumpe?Har du kort hår, har du langt hår? Bruker du kjole, bruker du joggebukse? Har du brunt hår, har du rødt hår? Er du høy, er du lav? Er du tynn, er du tykk?

Uansett hvordan du er og ser ut, så er du like mye kvinne som alle andre! Tenk på det. Vi alle er helt forskjellige, og det er INGEN mal på hvordan du skal være eller se ut.

Det er alt for mye fokus på å "være kvinne nok"; å være fin og slank med former. Ikke alle er skapt sånn.

"Det skal være kjøtt på ei ordentlig kvinne". Hørt den før? Antageligvis. Jeg blir sint av å lese slike kommentarer, slike innlegg. At folk klarer å si slikt...

Alle er forskjellige(!); noen har mindre "kjøtt" på kroppen enn andre, og sånn er det bare. De er ikke mindre kvinnelige av den grunn. Noen igjen har mer kjøtt på kroppen, og de skal ikke være mindre kvinnelige de heller. Er du kvinne, er du kvinne. Basta!

Måtte bare få det ut. Er så lei av å lese kommentarer fra folk som dømmer andres utseende, som om de ikke er bra nok. Vi er bra nok!

:klappe:

Anonymous poster hash: e2495...00a

Skrevet

...

Men om jeg husker rett vil du operere brystene for enten estetikken eller for å føle deg mer kvinnelig. Blir ikke dette innlegget dermed en selvmotsigelse?

Skrevet

Men om jeg husker rett vil du operere brystene for enten estetikken eller for å føle deg mer kvinnelig. Blir ikke dette innlegget dermed en selvmotsigelse?

Her er det snakk om det at mange har en mal for andre, om hvordan de skal se ut.

Brystoperasjonen tenkte jeg jo mest for meg selv, ikke for andre å se på (selv om mange tror det er derfor man tar silikon). Jeg er den som ser kroppen min mest, ikke andre. Men uansett bestemte jeg meg for en stund tilbake at jeg ikke ønsker å operere meg. :)

Det hadde vært noe annet om samboeren min ønsket at jeg skulle ha større pupper, og at han kommenterte hvor flat jeg er f.eks. Men det gjør han heldigvis ikke.

Det er mange som ønsker at partneren skal forstørre pupper eller endre på utseendet, både kvinner og menn. Og det er så feil. Det er DET som ofte får folk til å få dårlig selvtillit. Eller f.eks. at man ser perfekte, manipulerte kjendiser og modeller overalt på internett. Men det kan man ikke unngå.

Og så er det debatter over alt om hvordan kvinner skal se ut for å være ordentlig kvinne. Hun kan ikke være for tykk, hun kan ikke være for tynn, og plutselig er "fit" og sunn dårlig, og så er mer fett og former bra, og så er det tynn eller fit som er bra. Føler at det er så feil å diskutere slikt, fordi så mange blir usikker på seg selv. Okei, jeg er tynn, men er jeg bra nok da? Plutselig så er det feil å være tynn. For da er man ikke kvinne nok.

Det er ingen mal, som jeg sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...