AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #21 Skrevet 16. desember 2013 Ja, korthårscollien er jevnt over mye mer solide i gemyttet enn langhåren. Mer brukshund, mer nervefast, mindre nervøsitet og redsler. Anonymous poster hash: d4412...407
Nephthys Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #22 Skrevet 16. desember 2013 Ja, korthårscollien er jevnt over mye mer solide i gemyttet enn langhåren. Mer brukshund, mer nervefast, mindre nervøsitet og redsler. Anonymous poster hash: d4412...407 Okey! Ikke vært borti den korthårede versjonen, og de jeg har sett har minnet meg litt mer om border collie. Kan ikke ha gjeterhund akkurat.. Men skal sjekk ut collien du nevner! Takk for tips!
xinnia Skrevet 17. desember 2013 #23 Skrevet 17. desember 2013 Okey! Ikke vært borti den korthårede versjonen, og de jeg har sett har minnet meg litt mer om border collie. Kan ikke ha gjeterhund akkurat.. Men skal sjekk ut collien du nevner! Takk for tips! Collien er jo en gjeterhund... sånn i utgangspunktet:-)
Nephthys Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #24 Skrevet 17. desember 2013 Collien er jo en gjeterhund... sånn i utgangspunktet:-) Jeg vet! Skjønner ikke hvorfor alle rasene jeg vil ha på død og liv skal være jakt- eller gjeterhunder! Nå sitter vel ikke det så mye igjen i collien som i border collien. Ikke vært borti det i hvert fall og kjenner en del collier.. Rasen vi har nå er nok mye verre til å gjete flokken (menneskene) sin... Det viktigste er vel en stor hunderase som har en rolig gemytt, som tåler andre dyr, kan gå løs og som kan være alene hjemme med hundevennen sin uten styr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå